Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 80 200 f2.8 draai of schuif

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 80 200 f2.8 draai of schuif

Een veel besproken onderwerp, onlangs nog in een topic...waar de discussie helaas iets de verkeerde kant op ging, daarom vanuit mijn behoefte de volgende vraag...

Ik ben van plan om deze lens aan te schaffen voor op mijn D700. De lens zal dan met grote regelmaat gebruikt worden in situaties waar een vlotte AF geen overbodige luxe is, zoals korfbalwedstrijden, spelende honden / kinderen en paardensport.

Nu lees ik steeds over deze lenzen dat zij optisch 100% gelijk zijn (draai en schuif (laatste versie)). Enkel op de site van meneer Rockwell lees ik dat Nikon in de draai variant een "snellere AF" heeft gebouwd, iets dat klakkeloos overgenomen lijkt te worden(?).

De AF van deze lens wordt, volgens mij, door de AF motor in de camera verzorgt...juist?

De belangrijkste factoren voor een snelle autofocus in gelijke situaties zijn dan volgens mij...AF sensor/systeem en AF-motor, welke in de body zit...juist?

In theorie zouden deze lenzen dan toch evensnel moeten focussen? Of ga ik ergens de mist in?

Het liefst zou ik enkel ervaringen horen van mensen die de schuifvariant gebruiken of gebruikt hebben voor sport, op een body vergelijkbaar met de D700...mooiste zou zijn mensen die óók ervaringen met de draaivariant hebben.

Heb dus weinig interesse in de verhalen van mensen die iets gehoord of gelezen hebben, want dat heb ik zelf ook al allemaal gehoord en gelezen

En ik ken ook de Sigma variant, de Tamron variant en de veel duurdere Nikkon variant, ken daarvan ook de zwaktes en goede kanten, dus die hoeven de revue ook niet te passeren (zijn geen optie of heb er anderzijds geen vragen over).

Ervaringsdeskundigen...bij voorbaat dank
    Mijn objectieven zijn all round...

Re: Nikon 80 200 f2.8 draai of schuif

Als het op AF snelheid aankomt kies je best de AFS 70-200 F2.8 VR. of als je hem kunt vinden de AFS 80-200 F2.8.

De AFS lenzen zijn merkelijk sneller en accurater dan hun AF-D broertjes.

Hier staat ter nog een topic over
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Re: Nikon 80 200 f2.8 draai of schuif

Waar je de mist in gaat is bij de overbrenging. Die is bij de eerste schuifzoom echt heel erg traag. de tweede is al iets beter, maar nog niet geweldig. ik heb in dat eerdere topic een link naar een youtubefilmpje gezet, waar beide schuifzoomen focussen. Het verschil is erg groot. De Draaizoom AF-D heb ik een keertje gebruikt en is weer wat sneller.

Zie voor het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=99kSX7nxMr8 (beide schuifzoomen, voor de draaizoomen (heb je twee varianten van, een af-d, een af-s moet je maar even zoeken op youtube)

Ik heb de eerste, traagste schuifzoom op een fujifilm s5, en heb er al een keertje mee kajakken geschoten en ik moet zeggen dat ik toch best wel wat shots gemist heb. Er waren er ook goede bij, maar dat kwam meer op timing neer en anticiperen waar de boor op een bepaald moment ging zijn. Als ik meer sport zou schieten, ik zou al snel naar een draaizoom overschakelen. In het aangebodenforum staat een 70-200 voor €800 waarvan de vr moeilijk doet, misschien is dat een optie? €800 is ook zo ongeveer wat je betaalt voor een draaizoom AF-S.
      Last edited by Teun_2; 20 september 2010, 13:09.

Comment

Working...
      X