Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

close up filters?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• close up filters?

ik zou graag een close up filter op mijn 18-105 vr(67mm) willen gebruiken voor iets dichter bij bloemen te komen (voor nu en dan eens op reis) ,ik zou hiervoor slechts 1 goeie filter voor willen gebruiken ipv een setje met 3 mindere.
    Ik heb al eens rondgekeken op verschillende site's en heb gezien dat B&W een pro serie heeft voor rond de 45 euro maar welke is het meest geschikt +1,+2,+3,of +4 ???
    of is een raynox 150 een betere keuze
    iemand ervaring met dit soort filters?
    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Re: close up filters?

Begin niet aan een setje close-up filters; ze ziin goedkoop maar leveren ook de slechtste kwaliteit. Het beste kun je voor close-up foto's van bloemen een Raynox DCR-150 nemen, kost ongeveer 45 Euro en is van goede kwaliteit. Kan op objectieven met een filtermaat van max. 67 mm geplaatst worden zodat jouw 18-105 mm prima voldoet. Zet je objectief wel op brandpuntstafstand van 100 mm of langer om vignettering te voorkomen...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Close up filters bestaan niet, wel close up lenzen..

Comment

Een Tiffen close-up lens set doet het goed op je 18-105, heb ze zelf al uitgeprobeerd op deze lens.
        (Prijs: 100,66 EUR)

http://i26.tinypic.com/5mk6kp.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Close up filters bestaan niet, wel close up lenzen..
          Klopt, maar het vreemde is dat het woord "close-up filter" net zo ingeburgerd is als het woord "lens" terwijl we een "objectief" bedoelen
          Het lijkt erop alsof alles wat je voor op je objectief kan schroeven onder de noemer "filter" geplaatst wordt...Babylonische spraakverwarring???

Comment

Zaken als buikgriep en hartaderbreuk bestaan ook niet en toch worden die termen dagelijks gebruikt.

Raynox is prijs/kwaliteit prima spul. Ik gebruik een MSN-202 (op een 60mm macrolens) en haal daar OK resultaten mee:

Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Schitterend resultaat, maar ik denk dat de TS niet zover in detail wil treden bij de bloemen (alhoewel dit toch ook prachtig kan zijn). Misschien dan toch maar 2 Raynoxjes aanschaffen, een DCR-150 en een extreem lensje zoals de MSN-202

Comment

Hoeft ook niet hé, wil gewoon aangeven dat Raynox optisch best OK is
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

ik ga dan toch eens kijken voor een raynox 150,
                  amaai thierryM dat is wel heel macro mooie scherpe foto wat voor insect is dat?
                  bedankt voor de tips,
                  groetjes jan
                  Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

Working...
                  X