Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke standaardzoom...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lichtsterke standaardzoom...

Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
    heb juist de 10-22 gaan halen (2dehands), eerste indruk zéér mooie kleuren en weinig vervorming

groeten, Marc
    Ik dacht dat je een lichtsterke standaardzoom zocht...en je koopt een groothoek 10-22mm niet eens lichtsterk.
    dan had je beter de lichtsterke tokina gekocht 11-16mm2.8f

Ik had eerder voor de canon 17-50mm2.8f IS USM gekozen...daar ga je meer aan hebben voor bv familie-en vakantiefoto's....ik heb deze ook gehad en ik moet zeggen ze is er bijna nooit af geweest. Echt een juweeltje.

Niet dat de groothoek niet goed is...maar voor concerten allez ja zal wel aan mij liggen

succes

grtz.

Dirk.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Niet dat de groothoek niet goed is...maar voor concerten allez ja zal wel aan mij liggen
      Ligt aan jouw

D700 + Sigma 15-30 op 15mm
      Roger Marin Band, Roots at the River 2009.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

thanx Hjanssen voor de toelichting

@ Templar
        niet alle concerten zijn "pikkedonker", en zoals aangehaald in één van de bovenstaande posts zocht ik vooral een lensje om de sfeerfoto's mee vast te kunnen leggen, en daarbuiten ook nog wat vakantiekiekjes.

Is misschien niet de meest logische keuze, maar ga hier wel leuke plaatjes mee kunnen schieten, maar soms moet je gewoon je gevoel volgen.
        Vorige week had ik een bod op een 24-70L f2.8 gedaan, alles in orde, overeengekomen met verkoper, de dag dat de verkoop doorging, kreeg ik een smsje dat ie een hoger bod had gekregen en de lens nu juist weg was
        Had dit doorgegaan had ik de 24-70 + 70-200 gehad, voor velen misschien de ideale combinatie (toch zeker op fullframe), maar vind dit nu toch ook een leuke combinatie (zie handtekening)

Het verstand zei : canon ef17-55 f2.8
        Het gevoel: canon ef10-22

En dat "gat" tussen de 22 en de 70mm vul ik nog wel op met de 50mm f1.8 of f1.4

groeten, Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Ik bijna (85 1.2L, 135 2L, 200 2.8L)
          Maar heb er toch nog een 28-70 2.8L zoom bijgekocht maar eigenlijk met primekwaliteit, het verschil merk je bijna niet met deze toplens
          lees : http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=27&page=2

Als iemand een foto van ons moet nemen en ik geef m'n cam met enkel een prime af, verstaan ze dit niet dat ze niet kunnen zoomen en dat ze een paar stappen achteruit moeten, ze denken ze welke oude cam is dit
          Toch minstens 1 zoom is altijd handig op stap, anders is het wisselen als een gek in sommige situaties :-D

Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht

zijn er nog mensen die enkel met primes werken, zonder standaardzoom?

groeten, Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ligt aan jouw

D700 + Sigma 15-30 op 15mm
            Roger Marin Band, Roots at the River 2009.
            Sorry maar met concerten bedoel ik wel optredens in het sportpaleis enz...niet een bandje in een tent waar ge een meter afstaat....dan kun je natuurlijk wel plaatjes schieten met een groothoek....

Grtz Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik gebruik als standaard-zoom tot grote tevredenheid een 24-105L f4 op mijn 5D.
              Echt een fantastische lens, maar de groothoek verlies je op een cropfactor-body.
              Als telezoom gebruik ik een 100-400L f4.5-5.6 op mijn 7D.

Groeten,

Mark
              http://markwijnants.zenfolio.com/
              Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

Working...
              X