Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cropfactor.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cropfactor.

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Een teleconverter op een Fullframe camera betekent een extra scherptenadeel omdat randonscherpte het eerst bij een grotere sensor zichtbaar zal worden
    Is dat scherptenadeel merkbaar bij lenzen die toch al heel scherp zijn zoals 70-200 f/2.8 ?

Bv. 1.4 converter op 10x15cm print.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
      Is dat scherptenadeel merkbaar bij lenzen die toch al heel scherp zijn zoals 70-200 f/2.8 ?

Dat zal je uit moeten proberen, ik gaf alleen de tendens aan.
      Hoe het in een specifiek geval van camera+lens+ converter uitpakt weet ik ook niet.....

Een 10x15cm print ziet er met vrijwel iedere combinatie scherp uit.....

Comment

Een 10 x 15 print kun je prima 'croppen', daarvoor hoef je niet een dure 1,4x convertor te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          Een 10 x 15 print kun je prima 'croppen', daarvoor hoef je niet een dure 1,4x convertor te kopen.
          40x60 cm bv. ook cropbaar?

Vanaf welk printformaat is een convertor nuttig?

Comment

Ik weet toch niet hoeveel jij wil croppen, als je pakweg 80 tot 100 pixels per strekkende centimeter print overhoud moet het best lukken.

Bekijk dit eens http://www.ononesoftware.com/detail....FQcsDgodLzBeGw hiermee hoef je niet te hannesen om die converter er tussen te plaatsen.

Comment

40x60 cm bv. ook cropbaar?

Vanaf welk printformaat is een convertor nuttig?
              Een convertor kost geld, en 1.4 is m.I. geen grote crop. Je fantastische lens is zolang die convertor erop staat nog slechts gewoon goed, terwijl je evengoed achteraf tot iets van die kwaliteit kan croppen. Je komt min of meer tot het hetzelfde resultaat, zegt men. De 200mm zoom op cropcamera, met daar nog eens een 1.4-convertor op is echter nog steeds niet genoeg tele voor vogels, bijvoorbeeld . Je zal heel dichtbij moeten gaan of een derde keer moeten croppen, met een kwaliteitsverlies dat je misschien niet meer aanvaardbaar zult vinden. Ik herhaal: Een convertor is niet gratis, en je hebt dan niet meer die fantastische lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                Zo zie je maar, zoals ik ook geschreven heb "verder geen ervaring mee" .
                Goed dat men mij verbeterd als ik fout ben.. Wat is dan de snelle 1D ? de Mark IV ?

Grts Peter
                de 1Dmk4 is de snelle mss vergelijkbaar met 7D en die met de S de meer sumbliemere mss vergelijkbaar met 5Dmk2 (maar dat zijn nog maar rumors)([http://www.canonrumors.com/2009/10/1ds-mark-iv-cr1-cr2/
                Vergelijking bedoel ik enkel in het sigment (pro en prosumer)
                + 30MP o.O enkel body om van de dromen zei mijne geldbeugel net tegen me
                Last edited by damien; 11 september 2010, 23:56.
                Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

Comment

Working...
                X