Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Apo Macro II C

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Apo Macro II C

Beste,

Heeft er iemand ervaring met volgende lens
    Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Apo Macro II C
    voor Canon.
    Alvast bedankt voor uw medewerking.
    Wilfried

Re: Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Apo Macro II C

..Ja..
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      ..Ja..

Allez .. met zulke bijdrages haal je binnen de week de status van "methusalem member" (moest er nog iets bestaan boven senior member), maar zal je even constructieve feedback krijgen als die je geeft....

Voor de TS nu:

Ben zelf geen ervaringsdeskundige, maar hoor er wel zowel pro's als contra's van.
      Ik gebruik www.fredmiranda.com wel al eens als benchmark voor lenzen die op mijn wishlist staan en ook daar is met niet overwegend pro of contra.
      Ik zou de ervaringen van de bezoekes hier combineren met die van op vernoemde website .
      Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

Comment

welk ander antwoord kan er dan op de vraag gegeven worden? met je pfft...

TS stelt enkel de vraag of er mensen zijn met ervaring met die lens, nou die zijn er...mijn antwoord zal TS hopelijk triggeren om specifieker te zijn in zijn vraag en wat hij zou willen weten van deze lens...

Mijn antwoord is nochthans op deze vraag het enige juiste antwoord. Had ik dit antwoord niet gegeven was er een grote kans geweest dat het topic zou verdwijnen in de lijst zonder reacties, omdat niemand een zinnig antwoord kan geven op een vraag die niet gesteld wordt. Nu "help" ik TS door hem te triggeren zijn vraag beter te specificeren.

Als je in plaats van doet of je me kent iets verder had gekeken geef ik juist altijd hele construciteve feedback...wanneer er ook daadwerkelijk een vraag wordt gesteld

Want een link naar fredmiranda is natuurlijk dé manier om TS verder te helpen

Comment

Reactie uitlokken kan m.i. iets constructiever, maar laten we nu de focus maar terug op de TS en zijn vraag leggen ...
          Last edited by Heleba; 8 september 2010, 15:55.
          Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

Comment

Misschien dan voorzetje van een Pentax gebruiker over die sigma 70 - 200/2.8 macro 2 als de Canon bezitters nog niet reageren.

Het is een heel prettige lens om mee te werken.
            Heel flexibel, scherp, niet overdreven zwaar in die klasse, goede kleuroverdracht/contrast.
            Hoewel het geen echte macro is, is het toch een lens die je toelaat om vrij leuke bruikbare dichtbij opnames te maken van schuwere insecten en bv kleine amfebie.
            Er zijn ook minpuntjes: scherpte op 2.8 is niet optimaal, wel heel scherp in zoomgebied 70 tot 180mm vanaf f4 tot f16. Boven de 180mm haalt die nooit de topscherpte van daar onder. Maar is ruim voldoende op f5.6 tot f11.
            Interne stabilisatie zit er bij mij niet op (wel in toestel) dus geen mening te delen.
            Vermoedelijk haalt die het niet van de merkeigen lens, maar gezien de dichtbijmogelijkheden en een realistische prijszetting volgens mijn mening en praktijkervaringen met die lens: een aanrader.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heleba Bekijk bericht
              Reactie uitlokken kan m.i. iets constructiever, maar laten we nu de focus maar terug op de TS en zijn vraag leggen ...
              Laten we TS idd bepalen wat wel en niet gewenst is...hoef jij niet voor anderen te spreken...

Bovenstaande post klopt grotendeels...alleen is mijn ervaring dat er geen scherpteverlies optreed tussen de 180 en 200mm...werk zelf met een versie I (non Macro) en als die op 200mm nog scherper zou zijn dan moest ik de foto's gaan vervagen om geen commentaren te krijgen dat mijn foto's teveel verscherpt zouden zijn...

op F2.8 is de scherpte vaak niet optimaal inderdaad, maar hangt ook van het onderwerp af. Ik gebruik de mijne vaak vanaf f3.2/f4, maar dat heeft óók met DOF te maken.

Twee punten waar ik me het meeste aan stoor bij deze lens...de door Sigma meegeleverde lensdop is zo ongeveer de slechtste ooit, die valt er continu af. De meegeleverde zonnekap is niet zo effectief als bijvoorbeeld die van Canon...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heleba Bekijk bericht

Allez .. met zulke bijdrages haal je binnen de week de status van "methusalem member" (moest er nog iets bestaan boven senior member), maar zal je even constructieve feedback krijgen als die je geeft....
                Ik vond dit anders best wel grappig. Humor moet toch ook kunnen, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                  Ik ook hoor (en weet zeker met ons vele anderen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht

had zeker een licht haha effect, maar de verdediging vond ik al een pak minder leuk.

ik heb ook geen ervaring met de 70-200. Iemand heeft ooit gedreigd mij er een mep mee gegeven, maar zelfs dat is niet door gegaan.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      had zeker een licht haha effect, maar de verdediging vond ik al een pak minder leuk.

ik heb ook geen ervaring met de 70-200. Iemand heeft ooit gedreigd mij er een mep mee gegeven, maar zelfs dat is niet door gegaan.

Oude koeien moet je laten liggen waar ze horen...in de sloot

Comment

De nieuwe versie is uit met ingebouwde beeldstabilisatie (OS). Iemand al info, reviews?
                        Van de eerste versie niets dan lof Wel beetje soft op 2.8 van vanaf f4 retescherp. Prijs/kwaliteit toch wel heel sterk.
                        Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Inderdaad een leuke snelle lens die mooie beelden geeft ( iets te warm naar mijn zin - lees gelig - maar dat trek je bij in DDP).

Maar, het belangrijkste punt is dat ze op f2.8 niet super scherp is. Ik wou dat eerst ook allemaal niet geloven, maar doordat mijn vriendin ook met fotografie bezig is, heb ik ook de 70-200 f2.8 L van Canon ( zonder stabilisatie).

Vergelijkende foto's vind je hier ( bij 200 mm)

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

't hangt een beetje af van wat je wilt en nodig hebt. Heb je de lichtsterkte maar sporadisch nodig dan is de Sigma een goede keus. Heb je ze niet nodig dan de 70-200 f4.0 L van Canon ( Goedkoper) en werk je veel met vol open diafragma dan is de Canon f2.8 versie superieur. Aan u de keus en de beslissing... ;-)
                          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
                            De nieuwe versie is uit met ingebouwde beeldstabilisatie (OS). Iemand al info, reviews?
                            Van de eerste versie niets dan lof Wel beetje soft op 2.8 van vanaf f4 retescherp. Prijs/kwaliteit toch wel heel sterk.
                            De nieuwe is aan 1400 euro natuurlijk wel een stuk duurder maar nog wel heel wat goedkoper dan de merkeigen equivalenten die echter wel over weathersealing beschikken. Optisch schijnt het verschil niet zo groot te zijn dan de prijsverhouding.

Comment

Voor €1400 zou ze toch wel heel goed mogen zijn dacht ik zo, ze zal nog wel in prijs zakken maar aan €1400 ga ik toch door voor in mijn geval een Nikkor hoor.
                              Het valt mij ook op dat bv Tamron en (vooral) Tokina niet veel nieuws meer uitbrengen.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                              X