Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

money to spend

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• money to spend

net het goede nieuws gekregen een kleine 2000€ extra te hebben. Dat gaat naar een reisje en wat fotomateriaal.

Ik heb nu:

D200 met grip
    AF-S 12-24 f/4 DX
    AF-S 35 f/1.8 DX
    AF-D 50 f/1.8
    AI-S 135 f/2.8

mijn goesting:
    een D300s of een tweedehandse D2x
    of
    de 70-200 vr nieuwe II of tweedehandse I
    of
    mijn 135 vervangen door de 135 f/2 met DC
    of
    85 f/1.4
    of
    ...
    Ik heb geen macrolenzen (is eigenlijk mijn ding niet zo) geen standaard- of telezoom. De Nikkor 17-55 f/2.8 zie ik wel zitten, maar het is een DX lens, ik weet niet of ik altijd blijf DX-en.

voorstellen, tips, aan- en afraders welkom.
    The Knight That Says Ni...kon

Re: money to spend

bijhouden voor de 200f2
    of anders de 85mm
    zou ik doen, maar ik weet natuurlijk niet of dat je daar iets mee kunt doen.
    anders zou ik naar 70-200 gaan kijken en zeker geen dx als je nu al twijfelt om misschien over te stappen naar ff
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Moeilijke,

Zelf zou ik twijfelen tussen de D300s en de AF-S 70-200 f2.8 VRI
      De D300s is toch weer een stapje vooruit op het gebied van ISO, en je hebt dan de videomogelijkheid ook nog als je dat interesseert.
      Met een tweedehands 70-200 VRI heb je aan de andere kant weer meer bereik en hou je meer over voor dat reisje ( met een neuwe D300s ook)

Blijft lastig dus

Succes met kiezen

Bryan
      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

ik zie dat jij beiden hebt, ervaar jij de D300 als een grote stap voorwaarts in vergelijking met de D200?

Ik vind de D200 ronduit fantastisch zolang je onder 1000 iso kan blijven.

t leven is klote he. eerst heb je geen geld, kan je gerief kopen, dan heb je wel geld, heb je keuzestress

Comment

Luxeproblemen...heerlijk

Ik kan me in al je keuzes wel vinden eigenlijk (behalve de D2X) (zou zelf toch eens die D300S nog eens gaan vasthouden) alhoewel een lekkere 70-200 natuurlijk waardevast blijft...

Lastig, lastig...ik geef het je te doen zulke keuzes te moeten maken
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Als je nog kan wachten, de D7000 zou er 'binnenkort' moeten zijn, kerstkado ? ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
              Als je nog kan wachten, de D7000 zou er 'binnenkort' moeten zijn, kerstkado ? ;-)
              de D7000 is de opvolger van de D90 en een stap terug, dat ga ik niet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                ik zie dat jij beiden hebt, ervaar jij de D300 als een grote stap voorwaarts in vergelijking met de D200?

Ik vind de D200 ronduit fantastisch zolang je onder 1000 iso kan blijven.

t leven is klote he. eerst heb je geen geld, kan je gerief kopen, dan heb je wel geld, heb je keuzestress
                Ja, vind ik wel. 51-punts AF en betere ISO als zijnde de verbeteringen. En als je naderhand de extra grip MB-D10 erbij pakt, die is ook beter ( kwa robuustheid dan) de D200 versie
                Of de D300s weer een grote stap naar voren is tov D300 durf ik niet te zeggen, want ik heb er geen. Maar ik heb met de D3/D300 een perfekt duo nu. Die gaan ook niet meer weg.

Grtz

Bryan
                Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Ook afhankelijk van of je eventueel iets boven de 135mm mist zou ik zeggen...

Als je met 135 genoeg hebt, dan zou ik toch eens een 17-55 kopen, gewoon voor het gemak. Koop ze tweedehands, en als je ooit naar FF gaat, verkoop je ze weer.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Ook afhankelijk van of je eventueel iets boven de 135mm mist zou ik zeggen...

Als je met 135 genoeg hebt, dan zou ik toch eens een 17-55 kopen, gewoon voor het gemak. Koop ze tweedehands, en als je ooit naar FF gaat, verkoop je ze weer.
                    da's waar en als ik naar FF ga, zou ik toch mijn D200 of een eventuele D300(s) bijhouden om met 2 camera's te kunnen werken.

Comment

de D7000 is de opvolger van de D90 en een stap terug, dat ga ik niet doen.
                      tegenover de D200 gaat het vooruit zijn hoor!

nief glas is leuk, nief cam ook.
                      ben je tevreden van je d200, houden!
                      loop je tegen beperkingen aan, vervangen.

glas:
                      das volgens eigen nood.
                      dan moet je je afvragen wat je het meest mist met je huidige glascollectie
                      Last edited by david_ve; 8 september 2010, 11:52.
                      nikon stuff

Comment

De d2x is alvast een pak minder dan een D300s. AF, beeldkwaliteit, mogelijkheden, allemaal pakken beter. Dus zou die d2x sowieso skippen. Tenzij je hem echt goedkoop vindt. Maar dan nog, zou ik het stom vinden om blij te zijn met een goeie prijs, maar eigenlijk een body te hebben die moet onderdoen voor alle nieuwe (semi-pro) bodies...

De D200 was al een stap verder dan de D2x ... behalve qua fps en robuustheid. De D300(s) is een andere planeet.

Comment

Beter investeren in glas dan in body. als je nu nog tevreden bent, body houden en ander glas. glas is waardevaster en kan je later ook nog op een andere body gebruiken.
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

da's waar en als ik naar FF ga, zou ik toch mijn D200 of een eventuele D300(s) bijhouden om met 2 camera's te kunnen werken.
                            Da's inderdaad handig.
                            Ik dacht ook mijn a700 te verkopen toen de a900 kwam...
                            Maar ik hou hem toch gewoon :
                            - in de eerste plaats als back-up en/of als lichtgewicht-alternatief: a700 zonder grip, CZ16-80 en Sigma 8-16 .
                            - Bovendien heeft die het voordeel dat er nog pictogrammetjes op staan zodat ook vrouw en kinderen er nog mee overweg kunnen .
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

misschien is het de moment om een Tamron 17-50 en een Sigma 70-200 te kopen. heb dan zelfs nog over.

Ik weet dat dat gerief objectief gezien goed tot zeer goed is, maar perceptie... heel dom van mij, maar een gevoel is een gevoel he

Comment

Working...
                              X