Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon af-s 70-200 mm / f2.8 ed vr 2 op d3000

nieuwe body is voor binnen goed half jaar pas .
    het is de lens die ik al binnen 6-8 weken zou willen kopen of bestellen via een webwinkel. als ik bij konijn de lens zou kopen, zou ik ze misschien ter plaatse op mijn toestel kunnen plaatsen en er een paar foto's mee schieten ( zien dat er voor zover dat al mogelijk is) , geen 'mankementen' aan zijn . en dan pas meenemen.
    heb al gelezen in magazines dat er tussen twee indentieke lenzen soms een redelijk verschil kan zitten, kwa scherpte onderandere . als ze dus meerdere van die lenzen liggen hebben, kan ik er misschien een paar ' proberen' en dan die nemen, waar ik van denk dat het een ' goede ' is .
    of is dat bij lenzen van deze prijsklasse niet nodig, en zijn ze allemaal 100 % goed ?
    2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
      heb al gelezen in magazines dat er tussen twee indentieke lenzen soms een redelijk verschil kan zitten, kwa scherpte onder andere . als ze dus meerdere van die lenzen liggen hebben, kan ik er misschien een paar ' proberen' en dan die nemen, waar ik van denk dat het een ' goede ' is .
      of is dat bij lenzen van deze prijsklasse niet nodig, en zijn ze allemaal 100 % goed ?
      Ik zou me daar zeker geen zorgen over maken. Toch vraag ik me af HOE je daar het verschil gaat zien ?

Mvg
      Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Toch vraag ik me af HOE je daar het verschil gaat zien ?

Mvg
        Chris
        eerlijk ... dat weet ik zelf ook niet goed .
        in het magazine stond het gewoon zo neergeschreven, van indien mogelijk een paar van dezelfde types lenzen proberen .

nog een vraagje :

heb ook al gelezen over een extender die je kan kopen, om bij op of tussen ?? de lens te zetten, en zo welliswaar met verlies van lichtsterkte en kwalitiet-scherpte, van een 200 naar een 400 kan gaan.
        voor die paar keer dat ik verder zou moeten zomen , is het misschien een goede oplossing om zo'n ' ding ' te kopen, plaats van een extra 200-400 lens die wel erg duur is .

iemand ervaring met een extender 1.7 of 2.0 op een 70-200 2.8 nikon lens ?

Comment

Volgens het leesvoer hier op BD zou dat inderdaad zeer goed werken op de 70-200 VRII
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

De 2.0x converter versie III is echt de beste met deze lens, maar dat staat hier al op diverse plaatsen beschreven.

Misschien is het toch een idee om eens iets te gaan lezen op internet.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              De 2.0x converter versie III is echt de beste met deze lens, maar dat staat hier al op diverse plaatsen beschreven.
              Ik sta al sinds maart in bestelling voor die converter.
              Is blijkbaar nergens te verkrijgen hier in Belgie...

Comment

@festina lente:

idd fotograaf maakt de foto.

maar de lens bepaald toch de beeldkwaliteit.
                een 55-200 kan je niet vergelijken met de kwaliteit die de 70-200 heeft.
                goed glas doet ook veel, ofnie?

maar natuurlijk staat dit niet garant voor superfoto's als de fotograaf ne weet waar hij mee bezig is

ot:

ga ervoor 't is niet omda je met een instap camera werkt dat die geen goeie lens verdient!
                nikon stuff

Comment

beter investeren in goed glas, dan in een veel te dure body.
                  De lenzen kan je blijven gebruiken (als je ze wat onderhoud), de camera zal daarentegen snel van zijn waarde verliezen en na een tijd toch aan vervanging toe zijn.

Als je foto's goed zijn qua compositie en belichting dan zit je al heel ver en dat lukt ook met een D3000.
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Ik gebruik de nikon TC 2.0 E III nu al 8 maanden tussen mijn 70 - 200 -2.8 AFS II en deze kombinatie werkt super goed, en geeft zeer scherpe en briljante beelden.
                    Het enige (nadeel) deze kombinatie wordt F 5.6 verder super goed.

Comment

bedankt allemaal voor de reacties

het zal dus de 70-200 f2.8 Vr 2 worden, die voorlopig op een D3000 body dienst zal doen . die lens word overal bestoeft als een zeer goede lens, en vind er weinig-geen kritiek over.
                      heb er op youtube een filmpje van gezien, gemonteerd op een nikon full frame body , en uitgezoomd was dat ( in mijn ogen) al behoorlijk , dus op een D3000 , die toch wel wat kleiner is ....

Comment

Nogmaals, topkeuze die je maakt als je dit objectief ook daadwerkelijk gaat aanschaffen. Dan zul je ook nooit het objectief de schuld kunnen geven van slecht gemaakte foto's
                        En ik ga aanvoelen dat je ook meer bekijks krijgt van omstanders als ze je zien rondlopen met deze combi....sommige zullen zich groen en geel gaan ergeren, omdat zij op dat moment rondlopen met een dure body met daarop een kitlens omdat bijv. het geld op was.
                        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Ik zou kijken of je geen oude versie op de kop kunt tikken (de eerste VR), naar wat ik lees op het internet zul je op een dx-camera het verschil nauwelijks zien. Zo'n 70-200 is echt wel de ultieme lens om honden mee te fotograferen
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Ik zou kijken of je geen oude versie op de kop kunt tikken (de eerste VR), naar wat ik lees op het internet zul je op een dx-camera het verschil nauwelijks zien. Zo'n 70-200 is echt wel de ultieme lens om honden mee te fotograferen
                            ik niet, die lens overleeft normaal den body. als TS ooit naar FF gaat
                            nikon stuff

Comment

Als ik dit hier allemaal lees, durf ik bijna niet meer te zeggen dat ik eveneens droom van een 70-200 mm lens 2.8 voor op een Nikon D60 ....
                              Maar mij is ook verteld dat het beter is om te investeren in goed glas dan in een dure body.
                              Alleen heb ik nog geen goeie 2dehands lens gevonden die binnen mijn budget valt (ook niet de eerste versie) maar hoop doet leven, toch ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                                ik niet, die lens overleeft normaal den body. als TS ooit naar FF gaat
                                Je zou ervan verschieten hoeveel mensen geen drang voelen om een FF camera te kopen
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                                X