Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S 85mm f/1.4G N

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: AF-S 85mm f/1.4G N

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
    is voor een goeie 1400 euro op de officiele markt te vinden,
    1250 euro op de grijze markt;

mijn inziens heeft de accurate AF (zo te lezen) en stille motor zijn meerprijs tegenover de AF-d
    Plus ook de mogelijkheid om zelf aan de focusring te draaien zonder tijdrovend knopjes verzetten. De makkelijk afneembare kunststof zonnekap vind ik ook een grote plus

Comment

Voor mij staat er toch nog eerst een tweedehands "oude'' D op het verlanglijstje...gister nog één net gemist voor 500 euro...(en daarom toch maar eerst de 80 200 (schuif) gekocht)

De nieuwe koop ik dan wel, ooit, als de prijs is afgeroomd
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

hij is besteld... :-)
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

Comment

hij is besteld... :-)
          Laat zeker je bevindingen weten

Ondanks mijn gezonde afkeer van Ken Rockwell toch een linkje naar "zijn" review

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Laat zeker je bevindingen weten

Ondanks mijn gezonde afkeer van Ken Rockwell toch een linkje naar "zijn" review

http://www.kenrockwell.com/nikon/85mm-f14-afs.htm
            voor nen keer valt em vrij goed mee
            nikon stuff

Comment

En, heb je 'm al Lieven?

Comment

Review op SLRgear.com...

Dit vond ik raar:

"The 85mm ƒ/1.4G suffers, as do most ''fast'' lenses, from problems with longitudinal chromatic aberration, where fringes of red and green are found near the plane of focus when the lens is used at wider apertures."

Veel lichtsterke lenzen hebben hier last van en het is bekend hoe je dit moet vermijden, waarom vermijdt Nikon dit niet ?

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Review op SLRgear.com...

Dit vond ik raar:

"The 85mm ƒ/1.4G suffers, as do most ''fast'' lenses, from problems with longitudinal chromatic aberration, where fringes of red and green are found near the plane of focus when the lens is used at wider apertures."

Veel lichtsterke lenzen hebben hier last van en het is bekend hoe je dit moet vermijden, waarom vermijdt Nikon dit niet ?

http://www.slrgear.com/reviews/showp...ct/1357/cat/12
                  Ha je bent me voor Ik anders regelmatig een kijkje nemen op die site.

Da's blijkbaar een ontwerpkeuze. De wetten van de fysica zullen op die lichtsterkte en brandpuntsafstand niet toelaten om tegelijk een scherp, CA vrij en betaalbaar + draagbaar portretobjectief met romige achtergrondwerking te creëren zeker Dichtstoppen verhelpt deze LoCA wel grotendeels

Bij Nikon is de lichtsterkste prime zonder enige vorm van CA de AFS200/2VR, maar die beantwoordt natuurlijk niet aan alle bovengenoemde criteria.

Verder ziet het review er vrij goed uit. Ik kan me wel niet vinden in die minder scherpe bobbel in het midden. Spijtig heb ik geen D3X om dit te verifiëren...
                  Last edited by frank207be; 25 oktober 2010, 15:40.

Comment

Via een RSS feed hé Frank .

Aan die 200/2 dacht ik ook meteen omdat je die al eens ter sprake had gebracht. Draagbaar kan je 'm inderdaad niet bepaald noemen...om te zwijgen van de prijs, zoals je zei .

Ik vind dat ook raar, die onscherpteheuvel (nieuw woord voor de Van Dale editie XV ...bij wijze van spreken) in het midden...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

En, heb je 'm al Lieven?
                      vandaag mailtje van winkel dat hij binnen is...
                      15minuten later
                      mailtje dat nikon de verkeerde heeft geleverd
                      wachten is een mooie deugd zekers?
                      -Berenice Abbott-
                      BD1050BE

Comment

en vandaag geleverd!
                        eerste resultaten zijn verbluffend,

vol open praktisch geen missers

nog testshots?
                        ik ben aan het overwegen deze lens aan te schaffen..

Frank, verder indrukken na een bijna maand testing?

thanks
                        lieven
                        -Berenice Abbott-
                        BD1050BE

Comment

Photozone heeft eindelijk de drie belangrijkste 85mm f/1.4 objectieven op de D3x getest:

De Nikon AF-S 85mm f/1.4G N: http://www.photozone.de/nikon_ff/606-nikkorafs8514ff

De Nikon AF 85mm f/1.4D: http://www.photozone.de/nikon_ff/538-nikkorafd8514ff

De Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM: http://www.photozone.de/nikon_ff/605-sigma8514ff

Voor wat het waard is, en zonder afbreuk te doen aan de andere twee die hun verkoopprijs als voornaamste troef hebben, is de nieuwe AF-S 85mm f/1.4G N wel een heel leuk objectief geworden

Comment

Deze portretlens gebruik ik nu een tijdje op een Nikon D700. Het resultaat is echt verbluffend. Als je het kan, gewoon halen. Nog geen moment spijt van gehad. De Nikon 70-200mm 2.8 VRII kan je ook perfect inzetten als portretlens, maar het resultaat is anders. Voor portretten is deze lens gewoon de max.
                            http://johnnyfotografie.wordpress.com/

Comment

Heeft iemand zal ervaring met de sigma 1.4 85mm.wat vindt je van deze lens

Comment

Photozone heeft eindelijk de drie belangrijkste 85mm f/1.4 objectieven op de D3x getest:

De Nikon AF-S 85mm f/1.4G N: http://www.photozone.de/nikon_ff/606-nikkorafs8514ff

De Nikon AF 85mm f/1.4D: http://www.photozone.de/nikon_ff/538-nikkorafd8514ff

De Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM: http://www.photozone.de/nikon_ff/605-sigma8514ff

Voor wat het waard is, en zonder afbreuk te doen aan de andere twee die hun verkoopprijs als voornaamste troef hebben, is de nieuwe AF-S 85mm f/1.4G N wel een heel leuk objectief geworden
                                Ik wil hem ook, maar voorlopig moeilijk te vinden/leveren met de miserie in Japan.
                                Last edited by Guest42; 13 mei 2011, 13:21.

Comment

Working...
                                X