Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-270 VC (Body Canon EOS 50D)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 18-270 VC (Body Canon EOS 50D)

Beste

Ik ben hier nieuw op forum en pas ook men eerste spiegelreflex gekocht.
    +Canon EOS 50D
    + objectief Tamron 18-270 VC

Vooral omdat ik op safari ga en niet veel van objectief willen verwisselen (en budget ook uiteraard).

Nu als ik de lens op zen maximum gebruik, had ik het toch iets indrukwekkender verwacht... als in, dat het bereik verder lag. Ligt dit aan mij of doe ik iets fout? Mogelijkheid tot inzoomen?

Wat zijn jullie opmerkingen ivm deze camera + objectief.

Alvast bedankt.

Re: Tamron 18-270 VC (Body Canon EOS 50D)

Een dergelijke lens is aan de lange kant nooit optimaal, dat zit in het concept besloten.
    Wil je sublieme telefoto's dan ontkom je niet aan een lange telezoom of prime....
    Dat neemt niet weg dat er redelijke (niet meer dan dat) resultaten zijn te halen met de Tamron als je zorgt voor een paar voorwaarden:
    Bij voorkeur niet vol open gebruiken, dus knijpen tot F8 ofzo (automaat taboe)
    In RAW opnemen en optimaal nabewerken v.w.b. contrast en scherpte, dus op die punten waar de lens wat tekortschiet.

Wat het bereik betreft, 270mm is zelfs op een cropcamera nu eenmaal niet zoveel, wil je meer dan kan er mogelijk nog wat gecropt worden op de PC, maar veel cropruimte biedt die lens waarschijnlijk niet (gewoon maar eens proberen)
    Wil je echt meer, moet je aan 400 a 500mm denken en zelfs dat kan tegenvallen als het om kleine, verre onderwerpen gaat.
    Last edited by Keeskanon; 31 augustus 2010, 00:19.

Comment

Re: Tamron 18-270 VC (Body Canon EOS 50D)

Oorspronkelijk geplaatst door bartdierckx Bekijk bericht
      Beste

Ik ben hier nieuw op forum en pas ook men eerste spiegelreflex gekocht.
      +Canon EOS 50D
      + objectief Tamron 18-270 VC

Vooral omdat ik op safari ga en niet veel van objectief willen verwisselen (en budget ook uiteraard).

Nu als ik de lens op zen maximum gebruik, had ik het toch iets indrukwekkender verwacht... als in, dat het bereik verder lag. Ligt dit aan mij of doe ik iets fout? Mogelijkheid tot inzoomen?

Wat zijn jullie opmerkingen ivm deze camera + objectief.

Alvast bedankt.
      Mijn opmerking camera dik in orde lens vind ik persoonlijk niet goed...heb deze eens in bruikleen gehad en vond de beeldkwaliteiten niet echt om over te spreken...je kan beter twee lenzen hebben dan één megazoom wil je beeldkwaliteit verwachten..
      En niet van lenzen wisselen op safari....heb mijn camera telkens bij op reis en ook al in moeilijke omstandigheden van lenzen gewisseld. Maar dat is ieder zijn mening uiteraard

grtz templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
      X