Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meer milimeters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: meer milimeters

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Ik denk dat een Bigma met een monopod nog niet zo gek is?
    Of misschien is dit iets:
    sigma 80-400 OS en kenko pro 1.4 te koop (voor nikon)
    De bigma (50-500) icm de Nikon D5000 zal werken omwille van de HSM motor in de lens.

De 80-400 heeft geen hsm motor, dus hiermee zal je geen AF met deze lens hebben.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
      De bigma (50-500) icm de Nikon D5000 zal werken omwille van de HSM motor in de lens.

De 80-400 heeft geen hsm motor, dus hiermee zal je geen AF met deze lens hebben.
      De motor van de 80-400OS is geen HSM maar wel een motor. Die van een Tamron 17-50mm is ook geen HSM maar die werkt ook.
      Wel dient trouwens ook opgemerkt dat de batterij van een D40 of D5000 te zwak is om zware lenzen als een 2.8 300mm te trekken als er ook nog een converter tussen zit; ik zou de gewenste combinatie altijd in zijn geheel testen alvorens iets te kopen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        De motor van de 80-400OS is geen HSM maar wel een motor.
        Blijkbaar toch motor ingebouwd.
        Je hebt gelijk.

Was in de veronderstelling dat deze lens nog werkte met het schroevendraaier principe.
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Kijk ook eens naar de Sigma 150-500 mm of de Sigma 120-400 mm ; beide hebben stabilisatie en zijn goedkoper dan een Bigma (alleen de nieuwste Bigma beschikt ook over stabilisatie maar is nog duurder dan de oorspronkelijke)...
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
            Kijk ook eens naar de Sigma 150-500 mm of de Sigma 120-400 mm ; beide hebben stabilisatie en zijn goedkoper dan een Bigma (alleen de nieuwste Bigma beschikt ook over stabilisatie maar is nog duurder dan de oorspronkelijke)...
            Kijk vooral NIET naar de 150-500, de slechtste lens die ik ooit in handen heb gehad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Kijk vooral NIET naar de 150-500, de slechtste lens die ik ooit in handen heb gehad
              Dat wil niet zeggen dat dit objectief over de hele linie gezien een slechte is...ik ken ook mensen die er nog steeds happy mee zijn. Zelf heb ik de Sigma 120-400 mm en deze werd ook afgeschilderd als een softe compromis tussen prijs en prestatie, maar tot op heden kan ik er nog steeds goed mee uit de voeten.
              Er blijft altijd 1 ding voorop staan, en dat is....budget! De beste telelenzen van >300 mm beginnen toch bij ongeveer 1200 Euro, en dat is een groot verschil met de maximaal 800 Euro voor een 150-500 mm.
              Het zal altijd een kwestie blijven van goed afwegen en het afstruinen van internet op zoek naar reviews. Aan het eind van de zoektocht zul je moeten beslissen wat je wil/kan betalen en wat je daarvoor kan terugverwachten...
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ber25069 Bekijk bericht
                Hallo.
                Ik heb een d5000 met 70-300 en ben er erg tevreden mee.
                Maar welke lens kan ik nemen om nog meer milimeters te krijgen.
                Of stopt de d5000 bij 300 mm.
                Ik hoop op een goede raad dan kan ik vast gaan sparen.

Groeten Peter.
                Ik denk dat je voor het sparen eens moet nadenken wat je wil doen.
                Meer milimeters (of correcter: kleinere beeldhoek) betekent meer kilogrammen en meer kiloeuro's. Een hele investering voor de prijs.

Nerdi

Een NikonAF-S 500 is ong. €7000
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Sparen kan voorlopig geen kwaad hoor
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Working...
                  X