Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weerbestendige 3th party lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• weerbestendige 3th party lenzen?

Weet er iemand of er soms ook 3th party weerbestendige lenzen bestaan?
    Voor Canon en Nikon zijn er een heel aantal lenzen die weerbestendig zijn, maar ik heb bij Sigma, Tamron, of andere 3th party merken nog geen weerbestendige lenzen gezien... dit lijkt mij nochtans een gat in de markt Is het dan zoo veel duurder om een lens weerbestendig te maken?
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Re: weerbestendige 3th party lenzen?

Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
    Weet er iemand of er soms ook 3th party weerbestendige lenzen bestaan?
    Voor Canon en Nikon zijn er een heel aantal lenzen die weerbestendig zijn, maar ik heb bij Sigma, Tamron, of andere 3th party merken nog geen weerbestendige lenzen gezien... dit lijkt mij nochtans een gat in de markt Is het dan zoo veel duurder om een lens weerbestendig te maken?
    Een zoomlens weerbestendig maken is vooral met "uitschuif" lenzen haast niet te doen. Juist de lenzen in de betaalbare klasse schuiven veelal met een paar bussen uit.
    Zwaarder gebouwde optiek zoals de Sigma 100-300 en 70-200 zouden best af te dichten moeten zijn... Mag eigenlijk ook haast wel voor de prijzen die de nieuwste types gaan kosten
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Zwaarder gebouwde optiek zoals de Sigma 100-300 en 70-200 zouden best af te dichten moeten zijn... Mag eigenlijk ook haast wel voor de prijzen die de nieuwste types gaan kosten
      't Is inderdaad aan deze soort lenzen dat ik dacht. Ik heb momenteel zo'n 70-200 van de oudere generatie, en ik zou deze graag weerbestendig zien worden. Dit moet ongetwijfeld voor een goekopere prijs dan een Canon exemplaar kunnen ...ik ben zeker dat er hiervoor een afzetmarkt is.
      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Ik ben er ook zeker van, maar ze zijn het nochtans niet...

Overigens ben ik niet bang om die Sigma toch in een regenbuitje te gebruiken hoor...
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Je kunt toch ook altijd zo'n hoes of overtrek gebruiken.

Mvg

Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
            Je kunt toch ook altijd zo'n hoes of overtrek gebruiken.

Mvg

Steven
            Dit is een fantastische third party optie. Optech USA levert goedkope plastic overtrekjes....2 stuks voor 8 Euro
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Working...
            X