Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II kopen of niet? Of toch doorsparen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II kopen of niet? Of toch doorsparen?

ben nu toch weer aan het twijfelen gegaan met die stabilisator, pff kweet het zo niet
    Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

Comment

Ik heb een spierziekte, ik tril voor kapot, dus ik stel mij voor dat gij het niet zo erg hebt. Ik heb geen enkele lens met stabilisatie, en ik zal ook nooit extra ervoor betalen, behalve bij de 70-200.

En dan is het voor op het einde van de zoom.

Comment

Beter die kopen zonder VC heb al meermaals gelezen dat die met VC optisch minder is.

Ik heb die zonder VC en ben daar zeer tevreden van super scherpe foto's en mooi contrast...

Grtz

Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Beter die kopen zonder VC heb al meermaals gelezen dat die met VC optisch minder is.

Ik heb die zonder VC en ben daar zeer tevreden van super scherpe foto's en mooi contrast...

Grtz

Dirk
          Ben al telaat, was al verkocht jammer genoeg

Comment

Beste,

De VC versie op een Tamron 17-50 2.8 is bedoeld voor mensen die niet echt een vaste hand hebben
            Daar deze lens slechts 430 gr weegt denk ik niet dat deze lens VC nodig heeft .
            Vanaf een 70-200 lens (gewicht tussen 1 en 2kg !! ) is het nodig om VC te hebben maar anders zou ik dit niet aanraden... indien je een vaste hand hebt natuurlijk !
            Roel Van Cauter (D3X,D700,D300 - Nikon 50 1.4 - Sigma 24-70 2.8 - Tamron 17-70 2.8 - Nikon 18-200 VR - sigma 70-200 2.8 - sigma 50-500mm)

Comment

heb er dan toch eentje kunnen kopen hier op het forum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorota1974 Bekijk bericht
                wAT MIJ VOORAL STOORT IS DAT HIJ GEEN STABILISATOR HEEFT /5 IS DIT ECHT EEN NADEEL OF NIET, iK HEB ZELF OOK NIET ECHT EEN VASTE HAND DUSJA,,,,
                iK HOOP OP GOEDE REACTIES8888
                17mm dat levert een sluitertijd op van 1/25ste en dan VC en het kan naar 1/3s en staan al die mensen ook een 1/3 sec stil? 50mm is 1/75ste met VC 1/8, zelfde verhaal.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  17mm dat levert een sluitertijd op van 1/25ste en dan VC en het kan naar 1/3s en staan al die mensen ook een 1/3 sec stil?
                  Wel, toevallig heb ik vorig weekend op "Jazz in het Park" met een Tamron 17-50/2.8 uit de losse hand een fotootje op 1/3 sec gemaakt
                  (wel met SR = shake reduction in Pentax body's). Ik geloof niet dat zoiets zonder beeldstabilisatie (en zonder statief) lukt, maar sommigen vinden zo'n gadget gewoon "brain washing" .
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Heb ik nu een miskoop gedaan? Of wat bedoelen jullie?

Comment

Dorota,

ik heb de versie zonder VC als basislens en ben daar heel content van.
                      Zoals anderen eerder al aangehaald hebben mis ik het niet.
                      Op die lange sluitertijden moeten de mensen echt stil staan ,ze staan er anders direct wazig op.
                      Voor uit de hand fotograferen van bijv een kerk kan het wel handig zijn, die staan normaal wel stil.
                      Maar probeer gewoon een tijd je nieuwe aanwinst uit en baseer je niet op anderen hun mening om content te zijn over je lens.
                      Als het meevalt is het goed en anders ben je ze zo weer kwijt want dat is een lensje dat goed in de markt ligt. Het is immers goede kwaliteit voor weinig geld.
                      Veel plezier ermee

mvg Jozef
                      D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                        Dorota,

ik heb de versie zonder VC als basislens en ben daar heel content van.
                        Zoals anderen eerder al aangehaald hebben mis ik het niet.
                        Op die lange sluitertijden moeten de mensen echt stil staan ,ze staan er anders direct wazig op.
                        Voor uit de hand fotograferen van bijv een kerk kan het wel handig zijn, die staan normaal wel stil.
                        Maar probeer gewoon een tijd je nieuwe aanwinst uit en baseer je niet op anderen hun mening om content te zijn over je lens.
                        Als het meevalt is het goed en anders ben je ze zo weer kwijt want dat is een lensje dat goed in de markt ligt. Het is immers goede kwaliteit voor weinig geld.
                        Veel plezier ermee

mvg Jozef
                        Bedankt.
                        Groeten

Comment

Working...
                        X