Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel nieuw Canon speelgoed

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Veel nieuw Canon speelgoed

Oorspronkelijk geplaatst door blackdisque Bekijk bericht
    iemand nog een tip wat ik het beste zou aankopen? 70-200 f4 IS of 70-300
    Da's simpel: 70-200 vind je overal, ook tweedehands De 70-300 moet nog in de winkelrekken verschijnen met overdreven beginprijzen door de verwachte hoge initiële vraag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Die 70-300 L IS zou ik wel eens willen testen, als die even scherp is als de 70-200 f2,8 L IS II, dan zet ik binnenkort de 300mm f4 L IS te koop.

Ik had al eens naar de "oude" 70-300 IS gekeken voor op de 5D MKII, maar ik denk dat die lens niet echt goed presteert op een full-frame camera. De 100-400 blijft nog steeds heel goed, maar die is te groot en te zwaar om mee te sleuren tijdens een uitstapje.
      De 100-400 neem ik alleen maar mee als ik zeker weet dat ik ze nodig heb, en dat zal dan ook wel zo blijven.

Die nieuwe 70-300 vervangt waarschijnlijk de "DO" versie, die te weinig voordelen biedt ten opzichte van de gewone 70-300 IS (toch als je het prijsverschil bekijkt).

Die fish-eye lijkt mij ook heel leuk, maar ik denk wel dat je op 8mm moet opletten om je eigen voeten niet mee in beeld te brengen...
      De oude 70-300 valt echt wel mee op fullframe.. althans ik heb ze wel een paar keer kunnen proberen en de foto's vallen echt goed mee kwa scherpte en contrast. Boven mijn verwachting.
      Ik heb zelf ook de 100-400 en ik vind het gewicht meevallen. Deze is lichter dan de 70-200 2.8 lenzen en eigenlijk niet veel zwaarder dan die nieuwe 70-300 die toch ook al ruim over de kilo zit.
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

(het gaat over de EF100-400 IS)
        Op 5.6 zelfs scherper (centrum) dan op f8 bij 400mm. (gelijkwaardig met de 400 5.6 prime)
        klopt, je ziet het verschil nauwelijks, maar de prime focust veel sneller

Comment

Ben aan het sparen voor de 70-200 IS II. Zal toch de resultaten van de nieuwe 70-300 afwachten alvorens te beslissen.
          Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Ik heb zo plots het gevoel dat m'n 300 en 500mm toch scherpe foto's maken dus hou ik ze nog maar een tijdje bij
            Yep, ik zat net hetzelfde te denken

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blackdisque Bekijk bericht
              hum ik wou een 70-200 f4 IS aanschaffen met een 1,4 extender erbij maar nu ik die 70-300 zie ben ik toch serieus het twijfelen
              De f/4 met extender lijkt me toch een betere optie. Samen kost het niet meer dan 70-300. En als je meer diafragma nodig hebt, haal je de extender er gewoon af. Lichtsterkte kan je niet vermeerderen bij 70-300 maar je kan de 70-200 f/4 wel verlengen.
              Last edited by MadJazz; 28 augustus 2010, 12:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
                De f/4 met extender lijkt me toch een betere optie. Samen kost het niet meer dan 70-300. En als je meer diafragma nodig hebt, haal je de extender er gewoon af. Lichtsterkte kan je niet vermeerderen bij 70-300 maar je kan de 70-200 f/4 wel verlengen.
                Het hangt er natuurlijk vanaf hoe belangrijk hij die extra lichtsterkte vind want dat scheelt toch maar ten hoogste 1/3e tot 2/3e van een stop.
                Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Op cameranu.nl (over het algemeen toch wel één van de meest voordelige camerashops in NL) staan ook prijzen vermeld....

de 300mm f2.8 II 7499,- (tegen 3999,- voor versie I)
                  de 400mm f2.8 II 11999,- (tegen 6899,- voor versie I)
                  de 70-300 f4-5.6 L 1699,-
                  de 8-15mm f4L 1599,-

Ik vraag me toch écht wel af hoeveel ze nog hebben kunnen verbeteren aan die lange tele's om zo'n prijsstijging te kunnen verantwoorden Nu weet ik ook wel dat die introductieprijzen over het algemeen nogal (overdreven) hoog liggen maar dan nog....

De prijs van die 70-300L lijkt me ook buiten alle proporties als je deze afzet tegen de 100-400L, of hij moet al bizar veel beter presteren.... En dan de Fish-eye... Wel ik heb zelf geen fish-eye lens maar heb er wel eens gebruik van kunnen maken. Wel leuk maar gaat volgens mij snel vervelen. Ik zou dan ook niet zoveel geld over hebben voor een dergelijke lens.

Persoonlijk had ik ook liever de introductie van een 24-70 f2.8 IS gezien. Maar goed, het goede nieuws hiervan is dat ik voorlopig geen geld uitgeef aan nieuwe lenzen
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Bij Fotokonijnenberg zijn de introductieprijzen toch al wat beter voor de grote tele's

De 300 mm 2,8 IS II gaat 6604,16
                    De 400 mm 2,8 IS II gaat 10573,77

Nog enkele maanden wachten en dan wordt het kiezen denk ik, maar toch maar even eerst de serieuze testen afwachten en luisteren naar mensen die ze effectief in gebruik hebben en kunnen vergelijken met voorgaande versie.

Mijn huidige 300 mm 2,8 IS presteerd nu al schitterend op de 50 D en levert vlijmscherpe plaatjes. Wat zou er dan nog beter kunnen in de nieuwe versie? Nog betere kleuweergave? Misschien iets snellere AF? Nog betere IS? .....

Comment

Ondertussen gelezen dat de 70-300 L IS niet met extenders zal kunnen gebruikt worden om dezelfde reden dat sommige lenzen niet op een 20D kunnen. (met een Kenko misschien wel)
                      Maar het blijft een compacte doch zware mooie toevoeging aan het gamma imo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Ondertussen gelezen dat de 70-300 L IS niet met extenders zal kunnen gebruikt worden om dezelfde reden dat sommige lenzen niet op een 20D kunnen. (met een Kenko misschien wel)
                        Maar het blijft een compacte doch zware mooie toevoeging aan het gamma imo.
                        mwoah, ik weet het niet. Waarom is de gewone 70-300 een populaire lens? Volgens mij omdat deze redelijk betaalbaar is en toch wel een behoorlijke optische kwaliteit biedt. Maar met de 70-300L versie valt dat 'redelijk betaalbaar' toch geheel af. Voor zoveel geld kocht ik toch liever een 70-200 f4 IS (omwille van het vaste max. diafragma over het gehele bereik en is nog bijna 300 gram lichter) + eventueel een 1.4x extender of anders een 100-400L ivm nog meer bereik en eveneens goede optische kwaliteiten.
                        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                          Bij Fotokonijnenberg zijn de introductieprijzen toch al wat beter voor de grote tele's

De 300 mm 2,8 IS II gaat 6604,16
                          De 400 mm 2,8 IS II gaat 10573,77

Nog enkele maanden wachten en dan wordt het kiezen denk ik, maar toch maar even eerst de serieuze testen afwachten en luisteren naar mensen die ze effectief in gebruik hebben en kunnen vergelijken met voorgaande versie.

Mijn huidige 300 mm 2,8 IS presteerd nu al schitterend op de 50 D en levert vlijmscherpe plaatjes. Wat zou er dan nog beter kunnen in de nieuwe versie? Nog betere kleuweergave? Misschien iets snellere AF? Nog betere IS? .....
                          Ik zou denken dat die versies II ontwikkeld zijn om in de toekomst sensors met een nog hogere resolutie uit te brengen.
                          Misschien zie je deze verbetering dus niet op onze huidige toestellen.

Anderzijds is de bewering (van verkopers) dat een hoge pixeldichtheid (50D, 7D,...) hoge eisen stelt aan de lens in de praktijk - en bij testen - wat overdreven gebleken, zelfs kitlensjes blijven volgen.

Allemaal marketing ?

Deze man weet hier in elk geval meer van dan ik

Last edited by palombian; 31 augustus 2010, 10:55. Reden: zinswending

Comment

Hoeveel weegt de nieuwe 70-300?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
                              Hoeveel weegt de nieuwe 70-300?
                              1050 gr. dacht ik zo uit het blote hoofd.

Comment

Ja, 1050 gram. Niet echt een pluimgewicht zoals de 70-300 IS USM (niet L-lens)...
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                                X