Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel nieuw Canon speelgoed

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Veel nieuw Canon speelgoed

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
    Die 8-15mm lijkt me wel wat op FF. Das pas UWA!.
    't geen UWA maar een FE.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gontcha Bekijk bericht
      Voor die extra functies die ze aanbieden zou ik nooit mijn 40D willen inruilen. bedoeling van xxD's was toch om professionele camera's te evenaren voor een betaalbare prijs??

Zoals Canon duidelijk aangeeft wordt de 60D gerepositioneerd tussen de XXXD serie en de XD serie. Het evenaren van professionele cameras voor een betaalbare prijs wordt met de komst van de 7D al gedaan in de XD serie zelf.
      Ik snap niet dat iedereen zich zo vastbijt op de naam. Dat het een XXD camera is hoeft natuurlijk niet automatisch te betekenen dat het automatisch een geupdate 50D is. En het is logisch dat je de 60D niet ziet als opvolger van een 40D. Daarvoor zijn de 50D en de 7D al beschikbaar
      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

De Canon EF 300mm f/2.8 L IS II USM and EF 400mm f/2.8L IS II USM zitten respectievelijk op 7000 en 11000 $ retail
        Waardoor de eerste versies hun huidige tweedehandswaarde zeker gaan behouden (vrees ik)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht

De Canon EF 300mm f/2.8 L IS II USM and EF 400mm f/2.8L IS II USM zitten respectievelijk op 7000 en 11000 $ retail.
          Ik heb zo plots het gevoel dat m'n 300 en 500mm toch scherpe foto's maken dus hou ik ze nog maar een tijdje bij
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Estimated retail price for EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM 1500$

Estimated Retail Price van de 70-200 f/4L IS USM is US$1349 en kost een goeie 1000€. 800€ is dus wel erg optimistisch.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

menskes menskes toch... deze topic gaat over de aankondiging van nieuw Canon-materiaal... kunnen we effe geen oorlogje spelen hier (en ik weet wel dat jullie [KNIP] gebruikers hier in de verdeging "geduwd" werden)...

[Mod-LesC]Verwijzing naar andere merken wordt uit deze thread verwijderd.[/Mod]
              Last edited by LesC; 26 augustus 2010, 15:21.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Gelijk heb je, laat ze maar gaan bekvechten in 'camera's, dit is 'objectieven'. (pun intended )

Comment

[Mod-LesC]Dit gaat over (nieuwe) Canon objectieven (de nieuwe 60D wordt onder camera's besproken); ik heb de posts met soms denigrerende verwijzingen naar andere merken verwijderd. Laten we hier on topic blijven.[/Mod]
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik hoop dat de 100/400 niet te snel vervangen wordt anders is de mjne van een jaar oud plots nog minder waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Ik hoop dat de 100/400 niet te snel vervangen wordt anders is de mjne van een jaar oud plots nog minder waard.
                      Ik heb dat meegemaakt met mijn 70-200 f/2.8 IS. Maar dat maakt mijn lens niet minder goed, hoor.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Die fisheye, hmmmmm!
                        Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Die 70-300 L IS zou ik wel eens willen testen, als die even scherp is als de 70-200 f2,8 L IS II, dan zet ik binnenkort de 300mm f4 L IS te koop.

Ik had al eens naar de "oude" 70-300 IS gekeken voor op de 5D MKII, maar ik denk dat die lens niet echt goed presteert op een full-frame camera. De 100-400 blijft nog steeds heel goed, maar die is te groot en te zwaar om mee te sleuren tijdens een uitstapje.
                          De 100-400 neem ik alleen maar mee als ik zeker weet dat ik ze nodig heb, en dat zal dan ook wel zo blijven.

Die nieuwe 70-300 vervangt waarschijnlijk de "DO" versie, die te weinig voordelen biedt ten opzichte van de gewone 70-300 IS (toch als je het prijsverschil bekijkt).

Die fish-eye lijkt mij ook heel leuk, maar ik denk wel dat je op 8mm moet opletten om je eigen voeten niet mee in beeld te brengen...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM LENS was ik aan 't overwegen aan te kopen maar dit lijkt me ook wat 70-300 f/4-5.6L IS USM zien wat ze gaat kosten.
                            Heb een telezoomlens en zie dat ik gewoonlijk tussen de 150 en 250 mm de foto's neem dus ideaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              De 100-400 blijft nog steeds heel goed, maar die is te groot en te zwaar om mee te sleuren tijdens een uitstapje.
                              't Verschil is maar een kleine halve kilo meen ik. Mijn 70-400 weegt anderhalve kilogram, de 100-400 iets minder herinner ik me. Die 70-300 weegt net 1050 gram, dus dat verschil vind ik niet zo groot dat ik die daarvoor zou aankopen. Maar dat ben ik natuurlijk maar .

Toegegeven, de 100-400 is ook niet perfect en de 70-300 zou wel eens een stuk beter kunnen presteren...véél recenter, enz.
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Noob vraagje: Wat kan je eigenlijk met een 8-15 mm fisheye aanvangen? Ik bedoel, kan je dat gebruiken voor... landschappen, portretten?
                                Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Working...
                                X