Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke telezoom ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke telezoom ?

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
    OOhh, dit wist ik niet. Ik dacht dat het dus nog steeds was zoals vroeger, diafragma instellen --> scherpstellen --> trekken.
    Maar zoals jij het net uitlegt, heb je inderdaad mooi voordeel aan lichtsterkere lenzen.
    Ben je nu serieus? Of neem je me in het ootje?
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

resoluut voor de 100/400 deze is op 400 zeker bruikbaar zelfs op mijn 7D .Op uitstappen word deze meer gebruikt dan de 24/105( die zit dan op de 350D).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Ben je nu serieus? Of neem je me in het ootje?
        Ik was serieus. Ik wist effectief niet, althans ik had er niet bij stil gestaan, dat de lenzen bij het scherpstellen de volledige opening aannamen en dat bij het nemen van de foto het diafragma sloot.
        Achteraf gezien is het vrij logish anders zou je niet op een extra knop moeten duwen om het effectieve beeld te zien.

Achja een mens kan niet altijd aan alles denken.

Comment

Ik was serieus. Ik wist effectief niet, althans ik had er niet bij stil gestaan, dat de lenzen bij het scherpstellen de volledige opening aannamen en dat bij het nemen van de foto het diafragma sloot.
          Achteraf gezien is het vrij logish anders zou je niet op een extra knop moeten duwen om het effectieve beeld te zien.

Achja een mens kan niet altijd aan alles denken.
          Haha ok...ik dacht al

Comment

Kijk je niet door de zoeker als je scherpstelt?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Kijk je niet door de zoeker als je scherpstelt?
              Tuurlijk kijk ik door de zoeker als ik scherpstel.
              Maar zoals ik zelf aangaf, was men frank niet gevallen dat dat altijd op maximum opening is. Vandaar men gemaakte fout beetje verder naar boven in de discusie.

Comment

Denk dat de 100/400L een goede keuze zal zijn
                Heb hem zelf ook , en was mijn eerste aankoop in de L-serie en ben er zeer tevreden over ....is ook trouwens een van mijn meest gebruikte lensen die ik bezit
                Heeft altijd op mijn 1000D gestaan

+ prachtig zoombereik
                + IS
                + Snelle AF (in mijn ogen althans , meestal in AI Servo mode)

- Gewicht (voor mij althans , zeker op lange wandelingen ...maar dat neem ik er graag bij)
                - Lichtsterkte

Dat hij op 400 mm niet bruikbaar meer is vind ik toch niet (nartuurlijk zal hij moeten onder doen voor zijn vaste 400mm broer)

Voorbeeldje 100/400L+1000D op 400 mm met beschermingsfilter .zo uit camera en niks bewerkt enkel verkleind (ken toch niks van fotobew)
                Exif uit BD-sizer genomen Flickr verwijderd dit bij mij precies altijd maar swat
                Camera Model: Canon (Canon EOS 1000D)
                Lens Focal Length: 400,00 mm (EF100-400mm f/4.5-5.6L IS USM)
                Shutter Speed: 1/1250 sec
                F-Number: F8,0
                ISO: 400
                Compensation: EV 0/1

Alvast succes met je keuze
                Last edited by damien; 25 augustus 2010, 23:40. Reden: Extra info
                Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door damien Bekijk bericht
                  Denk dat de 100/400L een goede keuze zal zijn
                  Heb hem zelf ook , en was mijn eerste aankoop in de L-serie en ben er zeer tevreden over ....is ook trouwens een van mijn meest gebruikte lensen die ik bezit
                  Heeft altijd op mijn 1000D gestaan

+ prachtig zoombereik
                  + IS
                  + Snelle AF (in mijn ogen althans , meestal in AI Servo mode)

- Gewicht (voor mij althans , zeker op lange wandelingen ...maar dat neem ik er graag bij)
                  - Lichtsterkte

Dat hij op 400 mm niet bruikbaar meer is vind ik toch niet (nartuurlijk zal hij moeten onder doen voor zijn vaste 400mm broer)

Voorbeeldje 100/400L+1000D op 400 mm met beschermingsfilter .zo uit camera en niks bewerkt enkel verkleind (ken toch niks van fotobew)
                  Exif uit BD-sizer genomen Flickr verwijderd dit bij mij precies altijd maar swat
                  Camera Model: Canon (Canon EOS 1000D)
                  Lens Focal Length: 400,00 mm (EF100-400mm f/4.5-5.6L IS USM)
                  Shutter Speed: 1/1250 sec
                  F-Number: F8,0
                  ISO: 400
                  Compensation: EV 0/1

Alvast succes met je keuze
                  pracht van een foto...
                  en om een idee te hebben, hoe ver stond je van die vogel ?
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

Comment

Was wel redelijk kortbij dacht ik , ik schat +-10a 15 m kan meer of minder geweest zijn
                    (was wel op een vogelshow genomen . maar dat had je al wel door denk )
                    Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

Comment

Allee vooruit..

Nu ik er bijna uit ben uit die hele nest objectieven komt Canon
                      weer met een nieuw modelleke uit. De 70 - 300 L ...
                      Mijn gebeden zijn aanhoord !! Nu de prijs nog ..

Ziet er een interessant ding uit ...
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Niet helemaal natuurlijk, de AF zal toch beter (lees: sneller) werken met meer licht...aan de andere kant, er zal altijd iemand naast je komen staan met "beter" materiaal...
                        De 2.8 gebruik twee extra assist-AFpunten. Die nemen de horizontale lijnen waar. Voor de rest is het een kwestie van meer contrast, en vooral een snellere ring-USM. Bovendien kan je hem limiteren op een bepaald bereik, waardoor hij elders zijn tijd niet gaat verliezen. De betere contastwergave van het glas maakt ook dat ie acurater focust.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                          De 2.8 gebruik twee extra assist-AFpunten. Die nemen de horizontale lijnen waar. Voor de rest is het een kwestie van meer contrast, en vooral een snellere ring-USM. Bovendien kan je hem limiteren op een bepaald bereik, waardoor hij elders zijn tijd niet gaat verliezen. De betere contastwergave van het glas maakt ook dat ie acurater focust.
                          extra af punten? Ik heb altijd begrepen dat AF punten in de camera zitten en niet in de lens (?)

Voor de rest zullen de door jou opgenoemde lenseigenschappen ongetwijfeld bijdragen aan een snellere/betere focus, maar mijn opmerking was richting éénder welke f2.8 tegenover éénder welke f5.6...niet de Canon versie specifiek.

Comment

Die zitten inderdaad in de camera, maar bij lenzen met een grootste opening kleiner dan 2.8 worden ze niet allemaal gebruikt. Vanaf 5.6 blijft er zelfs maar ééntje over.
                            De genoemde 400/2.8 is voor de rest niet te vergelijken met eender welke 5.6.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              Die zitten inderdaad in de camera, maar bij lenzen met een grootste opening kleiner dan 2.8 worden ze niet allemaal gebruikt. Vanaf 5.6 blijft er zelfs maar ééntje over.
                              Aha...vreemd dat wist ik niet Thanks voor de toelichting.

Comment

Working...
                              X