Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen Canon 100-300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen Canon 100-300

Hoi allen,
    Hopelijk kan er mij iemand helpen of zeggen of er nog iets te redden is aan mijn lens.
    De lens is de Canon 100-300 1:4,5-5,6 ultrasonic. Deze heb ik enige tijd 2de hands gekocht en ik moet zeggen heb er voortreffelijke foto's mee genomen, tot onlangs.
    Ik kreeg de melding dat er een fout is opgetreden tussen de lens en de body. Dit kom ik met deze lens tegen op andere body's ook. Ondertussen getest op de 350D - 450D - 1000D - 50D en 7D. Met iedere keer hetzelfde resultaat.
    Als het zwaar bewolkt is of donker genoeg heb ik geen probleem om foto's te nemen zo ook niet als het licht bewolkt is maar dan met de zonnekap erop en de circular pola filter erbij. Vanals er zon is of een reflexie van licht bv op een auto mag ik het vergeten. En ik gebruik nu juist die lens om rallycrossfoto's te nemen. Lastig dus.

Kan iemand mij zeggen of het de moeite is om deze te laten herstellen of nakijken? Mij is verteld dat het al rond de 200€ is om deze naar Canon te sturen en te laten nazien zonder herstelling klopt dit? Of geeft er iemand een andere oplossing?

dank bij voorbaat

Jochen
    Canon eos 7D / Canon eos 50D / canon 18-135 / canon 17 - 85 / Sigma 120-400 / Canon Speedlite 430EXII

Re: Problemen Canon 100-300

Pech, laten herstellen heeft geen zin

Probeer eens Av (diafragmavoorkeuze) op maximum opening te zetten

Comment

Wat gebeurd er dan juist als u een foto probeert te nemen in deze omstandigheden? Laten herstellen zou ik zeker niet doen. Dit lens kost nieuw Rond de 200 +-180, 2de hands kunt u het vinden voor +- 50-70€.
      Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
        Dit lens kost nieuw Rond de 200 +-180.
        Name a source !

Comment

Wat gebeurd er dan juist als u een foto probeert te nemen in deze omstandigheden?
          alles werkt, zoomen, scherpstellen volgen en blijven scherpstellen terwijl ik volg enzo enzo, maar eenmaal afdrukken dan krijg ik direct de foutmelding maar hoor wel de camera zijn werk doen.

Zal es proberen met de maximum opening te werken, thanks voor de tip.
          Canon eos 7D / Canon eos 50D / canon 18-135 / canon 17 - 85 / Sigma 120-400 / Canon Speedlite 430EXII

Comment

mss kan het zijn dat uw diafragma vastzit

Comment

mss kan het zijn dat uw diafragma vastzit
              De lens werkt inderdaad zo te zien alleen nog volopen ... het diafragma wordt niet aangestuurd ... hopelijk niet gelijkaardig aan alle goedgebruikte 17-85ers (diafragmaflexkabel over)

Comment

Even een open deur intrappen: Heb je de contactpunten van de lens al eens grondig schoongemaakt ?

Comment

Ja hoor de contactpunten zijn reeds grondig schoongemaakt. Maar die waren niet echt vuil, er is toch niets afgekomen op mijn voddeke.
                  Dus als ik het goed begrijp als het diafragma vastzit of de kabel af is valt er gewoon niets aan te doen.
                  Zal dus uitkijken worden naar een nieuw. maarre zal niet voor direct zijn, juist de 50D gekocht met een hoop materiaal bij.

Comment

Volgens mij is het echt niet aan het kabel maar puur de diafragma die vast zit. Daarbij vind ik de Minolta bayonet van Sony voor een stuk beter. Daar kan het diafragma nog tenminstens manueel ingesteld worden door het lens af te halen van de camera, maar bij canon valt er nieks te doen. Nuja, het lens is toch niet echt lichtsterk? Gesloten diafragma hoeft toch niet altijd gebruikt worden?

Comment

Opensmijten en kijken of er niets is losgekomen. Duurt even, maar is ook wel leuk

EDIT: Nederlandse vertaling
                      Openschroeven en zien of er niets is losgekomen. Het duurt even, maar is ook wel leuk.

Opensmijten kan nogal letterlijk geïnterpreteerd...
                      Have fun!
                      EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Ik heb uw raad gevolgd en nu kan ik geen weg meer met mijn lens, en heb als bonus een krak in mijn tegel gekregen ook

()

Comment

Ik heb uw raad gevolgd en nu kan ik geen weg meer met mijn lens, en heb als bonus een krak in mijn tegel gekregen ook

()
                          Ik lach plat van het lachen man, ik moet echt letten op hoe ik de dingen zeg/schrijf

@TS
                          Ik dacht daarstraks trouwens om nog even aan te raden van te zien hoe de lens reageert op de DOF preview
                          button. Eens proberen met de lens op diafragma 11 of zo zetten en dan zien of het toegaat als je op de knop
                          drukt. Dan weet je of het vastzit of er eerder een elektronisch contact probleem is.
                          Last edited by malavon; 18 augustus 2010, 12:52.
                          Have fun!
                          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Nee ik heb ze niet openGESMETEN hoor, ga dat dit weekend es laten doen.

Comment

het blijkt de flexkabel te zijn die fout.

Comment

Working...
                              X