Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

    Waw, die 16-35 f4.0 lijkt mij wel wat, nog eens afwachten wat de testen zullen uitwijzen.

    Voordelen, niet te zwaar qua gewicht, mooie hoek voor FF, Nano, VR, 77mm filterdraad, niet zo kwetsbaar als de 14-24 en niet duur. nu nog een goede beoordeling, en ik weet wat ik wil.


    KLIK
    Last edited by Guest42; 9 februari 2010, 08:19.

  • #2
    Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

    Lijkt me ook een mooi alternatief voor de 14-24

    NIet duur ! wat is de officiele prijs dan
    Last edited by JePe; 9 februari 2010, 07:50.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

      Ergens gelezen, 1200 usd, dacht ik. Niet duur ?
      Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

        Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Lijkt me ook een mooi alternatief voor de 14-24

        NIet duur ! wat is de officiele prijs dan
        Startprijs zou ergens rond de 1.260 dollar liggen, wat volgens mij helemaal niet overdreven is, blijkbaar hebben ze deze uitgerust met VRII omwille van de filmfunctie, zal niet mis staan op mijn nieuwe D3s.

        Automatisch uit het engels vertaald vanaf de Nikon site.

        De 16-35mm f / 4 VR lens brengt een nieuwe vooruitzichten VR
        De nieuwe AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR lens is een ideale lens voor liefhebbers en professionals verlangen een constante maximum diafragma en ultra-groothoek zoom veelzijdigheid met de voordelen van de Nikon Vibratie Reductie (VR) II beeldstabilisatie. Zoals de breedste FX-formaat NIKKOR-zoomobjectief met VR, kunnen gebruikers beseffen de mogelijkheid om te schieten tot vier lange sluitertijden dan anders mogelijk, het uitbreiden van opnamen bij weinig licht kansen en bij te dragen tot dramatisch scherper handheld fotografie en video vast te leggen. Nikon VR II-beeldstabilisatie-technologie is speciaal voor ontworpen en geoptimaliseerd voor het meest effectief functioneren voor elke lens, zodat een optimale prestaties. Of bij de groeiende gelederen van FX-formaat fotografen of met behulp van de Nikon DX-formaat zal, fotografen waarderen de perspectieven mogelijk bij het fotograferen van architectuur, interieurs, landschappen en meer.

        Prijzen en beschikbaarheid
        De veelzijdige, groothoek AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR is gepland voor eind februari beschikbaar zijn in 2010 Nikon geautoriseerde dealers met een geschatte verkoopprijs van 1,259.95 dollar *. De ultra-snelle AF-S NIKKOR 24mm f/1.4 G ED objectief zal verkrijgbaar zijn in eind maart 2010 voor de geschatte verkoopprijs van 2199,95 dollar *. Voor meer informatie, bezoek www.nikonusa.com.
        Last edited by Guest42; 9 februari 2010, 08:38.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

          Slechts 8mm korter dan de 24-70 AF-S , maar wel heel wat lichter.
          Last edited by Guest42; 9 februari 2010, 14:06.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            Lijkt me ook een mooi alternatief voor de 14-24
            Denk ik er ook van Alleen zullen de uiterste hoeken op 16mm en f/4 niet scherp zijn volgens de MTF. Wellicht zal je moeten dichtstoppen tot f/8 voor perfecte hoekscherpte.
            Last edited by frank207be; 9 februari 2010, 15:41. Reden: uiterste

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

              Bij mij zal het nog lang mijn oude getrouwe Sigma 15-30 blijven, denk ik zo maar.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Denk ik er ook van Alleen zullen de uiterste hoeken op 16mm en f/4 niet scherp zijn volgens de MTF. Wellicht zal je moeten dichtstoppen tot f/8 voor perfecte hoekscherpte.

                We zullen de resultaten afwachten. Maar als je naar F/8 moet, dan kan je beter een 2de hands 17-35 kopen
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

                  Frank207be heeft een geheel eigen perceptie van scherpte.
                  Als je je werkelijk kunt voorstellen dat je een dergelijk lensje tot f/8 moet knijpen om optimale scherpte te bereiken, dan schort er toch iets aan je zin voor realisme.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

                    Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    We zullen de resultaten afwachten. Maar als je naar F/8 moet, dan kan je beter een 2de hands 17-35 kopen
                    De MTF van de nieuwe 16-35 f/4 VR zien er beter uit dan die van de 17-35 f/2.8 maar da's natuurlijk op f/4 tegenover f/2.8. Ik houd alvast mijn oude gedeukte 17-35 nog wel even

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

                      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      Frank207be heeft een geheel eigen perceptie van scherpte.
                      Als je je werkelijk kunt voorstellen dat je een dergelijk lensje tot f/8 moet knijpen om optimale scherpte te bereiken, dan schort er toch iets aan je zin voor realisme.
                      Ik heb het over scherpte hoek tot hoek, wat belangrijk kan zijn voor architectuur en landschappen

                      En ik gebruik mijn groothoeken ook op wijdere diafragma's, omdat niet per se het gehele plaatje haarscherp hoeft te zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

                        Bestudeer al die MTF bevindingen nu eens nauwkeurig.
                        Kennelijk is bij jou alles wat niet in het Excellent en Very Good gebied zit niet om aan te zien.
                        Je moet die getallen eens leren begrijpen in ratio tot afdrukgrootte en bekijkafstand.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

                          wat is nano ? giga en tera ken ik al ?
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

                            Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                            Bestudeer al die MTF bevindingen nu eens nauwkeurig.
                            Kennelijk is bij jou alles wat niet in het Excellent en Very Good gebied zit niet om aan te zien.
                            Je moet die getallen eens leren begrijpen in ratio tot afdrukgrootte en bekijkafstand.
                            Ik behoud me het recht voor zelf te kiezen welk delen van mijn foto's scherp zijn en welke niet. Verder wens ik niet de les gespeld te worden door iemand die zich achter de anonimiteit van het internet verschuilt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe 16-35 f4.0 Nano AFS-VRII

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Ik behoud me het recht voor zelf te kiezen welk delen van mijn foto's scherp zijn en welke niet. Verder wens ik niet de les gespeld te worden door iemand die zich achter de anonimiteit van het internet verschuilt.
                              Das geklapt sie Blijf gerust je bevindingen doorgeven Frank

                              Comment

                              Working...
                              X