Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogelspinnen fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vogelspinnen fotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Zoals ik Bouk ken van reacties op het forum zal hij er geen probleem mee hebben het persoonlijk allemaal eens te komen uitleggen aan die vriend van jou en het allemaal eens in de praktijk te tonen hoe spinnen te fotograferen .
    nou vergeet het maar hoor!!!!!!!!!!!!!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Vogelspinnen fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door sultana Bekijk bericht
      zoals ik bouk ken van reacties op het forum zal hij er geen probleem mee hebben het persoonlijk allemaal eens te komen uitleggen aan die vriend van jou en het allemaal eens in de praktijk te tonen hoe spinnen te fotograferen :d.
      :g:g:d
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #18
        Re: Vogelspinnen fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Zoals ik Bouk ken van reacties op het forum zal hij er geen probleem mee hebben het persoonlijk allemaal eens te komen uitleggen aan die vriend van jou en het allemaal eens in de praktijk te tonen hoe spinnen te fotograferen .
        zo enthousiast hoeft het nu ook weer niet
        maar een forum dient toch om wat raad en ideeën te vragen/wisselen of niet dan?
        Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

        Comment


        • #19
          Re: Vogelspinnen fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door fejity Bekijk bericht
          zo enthousiast hoeft het nu ook weer niet
          maar een forum dient toch om wat raad en ideeën te vragen/wisselen of niet dan?
          Het was ook maar een grapje. Bouk heef een heilige schrik van spinnen, Arachnophobia dus

          Comment


          • #20
            Re: Vogelspinnen fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Het was ook maar een grapje. Bouk heef een heilige schrik van spinnen, Arachnophobia dus
            haha, ben mee dan nu
            Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

            Comment


            • #21
              Re: Vogelspinnen fotografie

              Ik zie de nood aan een echte macro lens niet echt... het gaat om vogelspinnen, geen spinnen van 1cm groot. Die beestjes zijn een vuist tot een open hand groot, daar is je 18-55mm kitlens perfect geschikt voor, die kan zeer dicht focussen en zeker beeldvullend vastleggen. Alleen de werkafstand kan misschien voor een probleem zorgen.

              Als je een mug op de poot van een vogelspin wilt fotograferen, ja dan moet je een macro kopen...

              Comment


              • #22
                Re: Vogelspinnen fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Het was ook maar een grapje. Bouk heef een heilige schrik van spinnen, Arachnophobia dus
                hij niet alleen. Ik hoop vooral dat TS in zijn titel heel duidelijk is waar het over gaat als hij zijn resultaten toont.

                Arachnafobie (in het nederlands ) is gewoon een kwestie van gezond verstand.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #23
                  Re: Vogelspinnen fotografie

                  Arachnafobie (in het nederlands ) is gewoon een kwestie van gezond verstand.
                  Daar ben ik het niet helemaal mee eens, meeste spinnen zijn compleet ongevaarlijk voor mensen, zeker die in België...

                  Als ik weet dat een spin niet giftig is, mag ze gerust over mijn handen lopen. Maar wel enkel als ik zeker ben...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vogelspinnen fotografie

                    Toch is het gezond verstand...niet omdat ze allemaal gevaarlijk zijn...maar de mogelijkheid is er...

                    Ik zat ook al te denken...zou wel een macrolens met enige milimeters doen, zodat je niet té dichtbij hoeft te focussen en tóch beeldvullend krijgt...voordat zo'n spin in ene op je lens springt (zou mij een camera plus lens kosten ben ik bang )

                    Ik zou wel een macrolens doen, met name voor de jonge spinnen ook mee te kunnen pakken.

                    Voor de bak....ik denk dat de glazen wanden dan zijn om door te fotograferen...? Toch mooier een dergelijke spin van zij...zelfs iets van onder...in plaats van bovenaf... )
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vogelspinnen fotografie

                      waarom niet de lege vellen gebruiken? Die zijn niet of nauwelijks van levende spinnen te onderscheiden, mits een goed preparatie van het lijf.

                      De meest kwekers hebben er zo tientallen liggen en daarmee kan je doen wat je wil.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vogelspinnen fotografie

                        Allemaal goede bedenkingen maar het is zeker mogelijk om gewoon een levende spin te fotograferen, deze zitten 90% van de tijd gewoon muisstil.

                        Door het glas fotograferen is wel wat zonde, koop je al zo duur glas om haarscherpe foto's te krijgen en gaan we door een goedkoop ruitje van die bak fotograferen lijkt me niet zo een goed idee!
                        Er kan gerust een openschuifbare kant (of deel van de kant) voorzien worden aan zo een bak (zoals ik zei, die beestjes zitten meestal stil als ze op hun gemak zitten, ook al zijn ze toch wel razendsnel als ze niet op hun gemak zijn )

                        Macro lens is hoe mn buur zelf wil: het is een goede beslissing om wat meer afstand te hebben bij de grotere spinnen zodat ze op hun gemak blijven, en zo kan hij ook zijn spiderlings mooi in beeld brengen (iets wat hij denk ik toch wel wil).

                        Resultaten volgen waarschijnlijk nog niet meteen, daar het aan mijn buurman ligt wanneer hij zijn materiaal gaat aankopen en ik niet (meer) over een macro lens beschik. Maar wees gerust, op een foto bijten ze niet hoor
                        Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vogelspinnen fotografie

                          Door het ruitje fotograferen maakt niets uit hoor..als je de lens dicht genoeg bij het glas houdt zit dat volledig buiten je scherpstelvlak...daarnaast, voor zover mij bekend, breekt een normale glasplaat het licht ook niet, dus zal je niet kunnen zien dat er een ruitje voor zat.


                          Tenminste, als ik in de dierentuin goed door glas fotografeer zie je daar op de foto niets van.
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment

                          Working...
                          X