Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ef-s 15-85 mm probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon ef-s 15-85 mm probleem

Beste,

Mijn canon ef-s 15-85mm maakt als ik uit en inzoom lawaai, het doet me denken aan weinig gesmeerde tandwieltjes. het is absoluut niet de image stabiliser.

Deze lens is redelijk nieuw, plus minus 2 maand en deed dit niet bij aanschaf. Kan ik deze opsturen in garantie of zelf smeren, of is dit iets normaals?

Voor de prijs van de lens vind ik dit extreem jammer..

Alvast bedankt,

koen

Re: Canon ef-s 15-85 mm probleem

Is het lens in contact gekomen met zand of degelijke? Normaal gezien komt men zulke bijna nooit tegen. Ik heb lenzen die ik al Meer of 2 jaar gebruik en ze doen het nog altijd goed... zand regen of stof :P Kunt u het niet preciezer omschrijven?
    Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Wel ie draait niet meer zo vloeiend open van 15mm naar 85mm, net of het draai mechanisme van de zoom ( van rotatie naar translatie) niet zo meer gesmeerd is.

Het is misschien wel mogelijk dat er ietswat stofdeeltjes erin zitten. Hoe kan dit verholpen worden, of is dit eerder iets waar er mee geleefd moet worden..?

Alvast bedankt,

Comment

Een dergelijke lens noemt men een consumentenlens en dat houdt in:
        Ontvangen/betalen en nooit meer terugkomen, daar zijn die dingen niet voor ontworpen.
        Ongetwijfeld is het mogelijk voor een servicewerkplaats om de lens te demonteren en bepaalde delen schoon te maken /smeren, maar daar hanngt wel een hoog prijskaartje aan...
        Veel kwaad kan het niet IMO, zoomen gaat nooit erg soepel bij dit soort objectieven.
        Na 10 jaar intensief gebruik komt er wat speling op, maar heb je hem dan nog?

Comment

Kan zijn dat het met de tijd beter gaat worden, lens demonteren zou ik u niet aanraden,opsturen ook niet direct, dis is het prijs dat zij daarvoor zullen aanrekenen niet waard. Ik zou ermee gewoon leren meeleven
          Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Daar is toch garantie op?
            Kan je niet naar de winkel ermee?

Comment

Ik weet al wat de reactie van de winkel zal zijn.....

Comment

Canon ef-s 15-85 mm probleem

Gewoon je garantie gebruiken !

Comment

Working...
                X