Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 500mm F 4.5 EX DG Apo Macro Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 500mm F 4.5 EX DG Apo Macro Nikon

hallo

ik zoek mij graag met de tijd een telelens aanteschaffen
    en nu valt mijn oog op : Sigma 500mm F 4.5 EX DG Apo Macro Nikon
    geef daar iemand ervaring mee
    is die wel geschikt op mijn D90?
    zijn allemaal van die kleine vraagjes?
    als ik zo naar die foto's zie, ziet er mij dat op het eerste zicht niet slecht uit van scherpte?
    Sample photos with complete EXIF data and Lightroom edits. Click on any of them to view camera settings, edits and download them as Lightroom presets.

of messchien toch bij mijn eerste gedacht blijven de : Sigma 150-500mm F 5-6.3 DG OS HSM Nik. ?

graag wat uitleg over deze lens?

grts S.
    Last edited by shooter1970; 7 augustus 2010, 17:29.

Re: Sigma 500mm F 4.5 EX DG Apo Macro Nikon

niemand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
      niemand
      Ondanks de lagere prijs dan een Nikon zou ik het niet doen.

Je zal op bepaalde momenten toch weer mm's tekort komen, en dan is een teleconverter de uitkomst. Net bij die teleconverter wringt het schoentje. De Sigma 500 zal bv al geen AF meer hebben met de 1.4X TC, of je moet bepaalde contacten gaan afplakken, en dan nog werkt het niet fameus. De Nikons (eventueel tweedehands) werken veel beter samen met bijhorende TC's

Comment

Kort door de bocht, Frank.
        TS maakt de vergelijking met een 150-500 van Sigma, niet met de 500mm Nikkor.
        Die is zowat het dubbele in prijs van de Sigma 500mm.

Op de zoom moet je al helemaal geen TC gaan zetten.
        Op de prime kan het nog wel voor statische onderwerpen.
        De prime is snel in AF en heeft een hele goeie beeldkwaliteit.
        Zal veel betere resultaten opleveren dan de zoom in uiterste stand.

Shooter, je zal voor jezelf moeten beslissen of je liever het gemak van een zoom verkiest, ofwel dat de kwaliteit van de prime je de meeruitgave waard is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
          niemand
          Is enkel intressant indien je een fotowinkel weet die er meerdere in voorraad heeft want er is een serie eind vorig jaar in Hongkong verkocht die niet scherp zijn en nu overal in Europa opduiken.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Je zal op bepaalde momenten toch weer mm's tekort komen, en dan is een teleconverter de uitkomst. Net bij die teleconverter wringt het schoentje. De Sigma 500 zal bv al geen AF meer hebben met de 1.4X TC, of je moet bepaalde contacten gaan afplakken, en dan nog werkt het niet fameus. De Nikons (eventueel tweedehands) werken veel beter samen met bijhorende TC's
            ok, maar voor een prime 500mm van nikon is voor mij de prijs echt teveel
            vandaar die prime van sigma 500mm
            als het kwalitijd van de foto's scherp zijn en zijn AF is rap genoeg
            wat is er dan nog verkeerd aan, is toch dat da we allemaal willen?

grts S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht

Op de zoom moet je al helemaal geen TC gaan zetten.
              Op de prime kan het nog wel voor statische onderwerpen.
              De prime is snel in AF en heeft een hele goeie beeldkwaliteit.
              Zal veel betere resultaten opleveren dan de zoom in uiterste stand.

Shooter, je zal voor jezelf moeten beslissen of je liever het gemak van een zoom verkiest, ofwel dat de kwaliteit van de prime je de meeruitgave waard is.
              dan is mijn keuze hier rap gemaakt
              een rappere AF en scherpere foto's
              als je naar die foto's ziet is de prime van sigma 500mm toch scherp genoeg
              zie hier : http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=280

grts S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                Iets te enthousiast zeker Ik had die zoom niet eens opgemerkt in de eerste post...

Comment

Een jaar geleden had ik deze ook besteld voor op men D700. Is echter niet door gegaan vanwege ik een nikkon 300mm f2,8 + 1,7tc tweedehands kon kopen voor minder geld, wat me uiteindelijk evenveel mm's opleverden.

Maar dat is dan ook de enige reden dat ik heb afgezien van de Sigma 500mm. Tijdens mijn "onderzoek" naar die lens heb ik een aantal foto's rechtstreeks uit het toestel toegestuurd gekregen van verschillende mensen. En al de foto's waren prima.
                  Misschien niet zo snijdend scherp en contrastvol als de Nikkon, maar zeker niet minder genoeg prijsverhouding. Beetje opcherpen en contrast toevoegen tijdens de bewerking en het is opgelost.

Het is zeker 1 van de juweeltjes van Sigma.

Indien je liever een zoomlens behoud kan je ook eens kijken naar de Sigma 120-300 f2,8. Deze is nog goed bruikbaar met een 2,0tc wat een 240-600 f5,6 opleverd.
                  Hellcat hier op het forum werkt met deze lens en gebruikt naar mijn weten zowel een 1,4rc als 2,0 tc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Je hebt zeker een punt Frank wat betreft het gebruik van TC's met deze lens, maar blijkbaar is de NIkon 500/4 AFS VR toch ook niet perfect met de TC 14E - zie het tweede review op deze link: http://www.nikonusa.com/Find-Your-Ni...RatingsReviews
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Je hebt zeker een punt Frank wat betreft het gebruik van TC's met deze lens, maar blijkbaar is de NIkon 500/4 AFS VR toch ook niet perfect met de TC 14E - zie het tweede review op deze link: http://www.nikonusa.com/Find-Your-Ni...RatingsReviews
                      Dat ligt niet aan het objectief maar aan de camera. Ik ben zelf ook niet 100% tevreden met mijn D300, TC's en mijn primes. Mijn D700 werkt veel en veel accurater met alle TC combinaties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        En bij een Sigma lens ook het beste Sigma converters gebruiken voor compabiliteit...Dan hoeven er echt geen contactjes afgeplakt te worden
                        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          En bij een Sigma lens ook het beste Sigma converters gebruiken voor compabiliteit...Dan hoeven er echt geen contactjes afgeplakt te worden
                          Als je AF wil behouden zal je niet anders kunnen denk ik toch ? Die Sigma is 4.5 en da's dan ook het grootste nadeel aan die lens, met een extender verlies je in normale omstandigheden je AF .
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Als je AF wil behouden zal je niet anders kunnen denk ik toch ? Die Sigma is 4.5 en da's dan ook het grootste nadeel aan die lens, met een extender verlies je in normale omstandigheden je AF .
                            Ik dacht dat de AF met 1,4 dan nog wel werkt...maar kan het mis hebben hoor. Heb zelf geen 500mm namelijk Is van horen zeggen...
                            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              Ik dacht dat de AF met 1,4 dan nog wel werkt...maar kan het mis hebben hoor. Heb zelf geen 500mm namelijk Is van horen zeggen...
                              Ik heb wel zo'n 500mm maar dan wel eentje van Canon , aangezien deze F4 is werkt de AF wel nog op m'n 5D2 , op m'n 1D kan ik zelfs AF gebruiken met een 2X extender. Die Sigma zal zeker wel een fijne lens zijn maar persoonlijk zou ik F4.5 als een nadeel ondervinden, zeker omdat ik m'n 500 heel erg vaak met een 1.4x gebruik.
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                              X