Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikkors gelekt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Nikkors gelekt

Mensen die al een D700 hebben en maar één lens mee op reis willen nemen zullen hier wel blij mee zijn denk ik.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      (...)
      Ik heb alleen bedoeld dat met betere hoge ISO prestaties op de APS-C toestellen de overstap naar FF voor veel gebruikers minder vanzelfsprekend wordt.
      Maar de FF toestellen hebben in verhouding nog steeds nog betere ISO prestaties, en die zal weer een lat hoger liggen bij de volgende generatie.

Mensen die van een D50 naar een D5000 gaan, zijn inderdaad blij dat ze ISO 3200 kunnen gebruiken, en toch bij crop kunnen blijven. Maar dat betekent niet dat ze niet blij zouden zijn of verlangen naar ISO 25600 van een FF toestel. Als ze natuurlijk wéét hebben van die mogelijheid. Vier jaar geleden keken mensen met een cropcamera ook verlangend naar de ISO 1600 van de 5D etc... Toen was een bruibare ISO 800 ook een "goeie prestatie van een APS-C toestel". Zijn de verkopen van FF dan drastisch gedaald? Ik dacht het niet.

Het bruikbare ISO platform stijgt, voor élk model en een consument en al zeker een pro, gaat nooit genoeg kunnen krijgen van het praktisch nut van hogere bruikbare ISO. Het is een trein die in beweging is. Gelukkig maar.

Imv de Nikkors: goed nieuws. Wachten op de eerste tests. Ben benieuwd naar wat bijvoorbeeld de nieuwe 85mm zou kunnen bijdragen, naast een andere AF motor, aangezien de lens door eigenaars als een buitenaardse parel wordt beschouwd.

En hopelijk gaan de F4-lens fans nu wat meer dimmen

Comment

Het is de eerste keer in mijn (korte) fotografie- carrière dat Nikon met een nieuwe lens uitkomt die mijn interesse wegdraagt.
        Normaal gezien zou ik de 70-300 VR kopen, maar nu de 55-300 uitkomt, wil dat dan zeggen dat de 70-300 uit het gamma zal verdwijnen of komen die 2 lenzen naast elkaar te bestaan. Of komt er eventueel een prijsdaling van de 70-300?

Kan er iemand aan de hand van de specs zeggen welke lens het beste zal presteren, of moeten we daarvoor de testen afwachten?
        Fuji X-E1 - 18-55mm
        facebook

Comment

De 55-300 is DX, dus eigenlijk eerder een vervanger voor de 55-200 VR, neem ik aan. De 70-300 zal wel blijven bestaan...want deze is te populair denk ik, ook voor full-frame.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
            ... of komen die 2 lenzen naast elkaar te bestaan?
            55-300VR is een DX (crop) lens, net als 55-200VR nu.
            70-300VR is een FX (full-frame) lens.

Er is dus een plaats voor beide!

Ik ben meer dan tevreden van mijn 70-300VR op D700, die lens is een stuk beter dan algemeen aangenomen; uiteraard niet zo erg lichtsterk.

De lichte en compacte 55-200VR is anders ook niet mis als 'reis' lens. Mijn dochter heeft er eentje (gebruikt met een D60) en ik heb die toch ook al eens mee'geleend' op mijn D300.
            BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Ik voel mij hier aangesproken LINK

Ik heb alleen bedoeld dat met betere hoge ISO prestaties op de APS-C toestellen de overstap naar FF voor veel gebruikers minder vanzelfsprekend wordt. Hoge ISO prestaties worden immers het vaakst aangehaald in FF discussies. Versta me echter niet verkeerd: zelf gebruik ik de D700 voor >95% van mijn foto's en ben uiterst tevreden met de resultaten Ik kan dus alleen maar hopen dat Nikon slaagt in zijn opzet om voor de liefhebbers een betaalbaar middengamma FX gamma uit te bouwen (zowel 12-16MP met +++++ hoge ISO als 24-30MP met ++ hoge ISO)
              Ik had dit in meerdere topics en plaatsen gelezen/gehoord.

Velen vergeten dat in een "D900" met 24 Mpx een DX zal zitten van een goede 10 Mpx. Gezien dat D700 D3 D3s en D3x al in DX mode kunnen werken, verwacht ik eerder dat FF bij reflex mainstream wordt en crop enkel voor specifieke toepassingen -natuur- en mensen die nog DX lenzen hebben ;-) Hangt van de prijsplaatsing af natuurlijk. Tenzij de DSLR echt zou gaan verdwijnen en men APS kiest voor het compactere ontwerp.

Want crop werd alleen maar ontworpen om een financieel/technisch probleem op te lossen. Dode pixels en kosten drukken.

Comment

Re: Nieuwe Nikkors gelekt / nu aangekondigd

Een duits magazine is blijkbaar in verkeerde handen terechtgekomen en gescand... http://nikonrumors.com/2010/08/13/fi...ew-lenses.aspx

Samen met D3100:

Nikkor AF-S 85/1.4G N
                AFS VR 24-120 f/4G N
                AFS VR 28-300 f/3.5-5.6G N
                AFS VR 55-300 f/4.5-5.6 DX
                Valt wel op dat Nikon een keiharde strategische aanval op niets of niemand anders dan Canon doet.

- eerst het sensors (body's) allemaal vervangen door noiseless versies ervan
                (want dat scheelde toch een pak versus canon tot 2+jaar terug)
                - betaalbare FF-body
                - nu step by step F4 versies van hun lenzen uitbrengen
                - nu ook nog een 28-300 VR superzoom zoals canon
                - ....

echt knappe evolutie !

Hopelijk geeft Canon ook eens gas bij.

personal wishlist:

- 400 F5.6 IS of 500 F5.6 IS ofzoiets wat nog betaalbaar en handelbaar is
                - wide angle lens met IS => 16-35 F2.8 IS
                - 100-400 IS v2
                - 150 F2 IS (lijkt me een waanzinnig leuke mm-afstand in combinatie met F2 en IS)
                ....o ja en dringend een 1Ds mk4 ;-)
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
                  Heeft die 28-300 FX zin op een DX body?

Dan moet je er nog een breedhoek (bv. 14-24 FX) bijnemen. Dus de beste lenzen met de goedkoopste body combineren.
                  Dit lijkt mij een onzinnige combinatie, dan ben je beter met een 17-55 en 70-300 of 55-300, zeker financiëel.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
                    Juist. Waarom zou je dan super zoom willen op FX?

D700 + FX 28-300 = 3000 euro
                    D90 + DX 18-200 = 1300 euro
                    Omdat je de camera al hebt, bv en niet altijd met die zware dingen wil sjouwen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dit vanmorgen ontvangen uit Londen, grtjes          
                                                              New Professional Releases from Nikon

You may have heard by now that Nikon have recently announced three superb new lenses, soon to be available. Although I have given you a brief summary below, full information on these and a new entry level digital SLR, the D3100 is now available on our website.

We are  now  accepting orders  and I am keeping a waiting list on each new item.

AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G  

The sharpest, fastest portrait lens on the market: Nikon's flagship 85mm f/1.4G delivers the ultimate in sharp, naturalistic images and outstanding performance. 
                           - Brand new optical system for assuredly sharp images.  
                           - Ultra-fast lens for effortless low-light shooting. 
                           - Fast, whisper-quiet and reliably smooth focusing.  
                           - The ideal medium-telephoto companion for the D3S and D3X. 

On sale 2nd September 2010
                       RRP £1499.00 Inc. VAT 
                       Find out more:
                      Grays of Westminster, Exclusively Nikon - News: <strong>London, United Kingdom, 27th September 2023:</strong> Today, Nikon takes S-Line optical excellence to new heights with the NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena. Stills to movies, this premium full-frame medium-telephoto lens delivers the ultimate in flawless bokeh. From fine-art photography to portraiture, high fashion, nature, and more, discerning photographers can create images of incredible depth and artistry.

AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR

Designed for the D700, this FX-optimised standard zoom is a must for photographers who demand superior quality and exceptional value.
                          - Extremely compact and manageable - perfect for travel and documentary work.
                          - Superior image integrity with fixed maximum f/4 aperture and broad 5x zoom.
                          - Built in Vibration Reduction (VRII) reduces blur in low light or at long focal lengths by enabling a shutter speed       equivalent to four stops faster.

On sale 22nd September 2010
                       RRP  £1049.00 Inc. VAT     
                       Find out more:
                      Grays of Westminster, Exclusively Nikon - News: <strong>London, United Kingdom, 27th September 2023:</strong> Today, Nikon takes S-Line optical excellence to new heights with the NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena. Stills to movies, this premium full-frame medium-telephoto lens delivers the ultimate in flawless bokeh. From fine-art photography to portraiture, high fashion, nature, and more, discerning photographers can create images of incredible depth and artistry.

AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR 

This ultra high-ratio zoom is a high performance all-rounder - great for sports, travel, wildlife and portraits, and the ideal partner for the D700.
                          - 10.7x zoom covers almost every imaging opportunity without changing lenses.
                          - With shutter speeds equivalent to four steps faster, thanks to the built in Vibration Reduction system, you'll           achieve blur-free shots at long focal lengths, even in low light.
                          - ED glass and aspherical elements guarantee sharper, more accurate images.
                      On sale 2 September 2010
                      RRP  £869.00 Inc. VAT  
                      Find out more:

Call me today on 020 7828 4925  to go on the waiting list or place your pre-order now. 
                      Kind regards,
                      Tabitha Hardy
                      Grays of Westminster - Exclusively... Nikon
                      40 Churton Street
                      Pimlico
                      London SW1V 2LP
                      Tel: +44 020 7828 4925
                      Fax: +44 020 7976 5783
                      Website: http://www.graysofwestminster.co.uk/

https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                           Dit vanmorgen ontvangen uit Londen, grtjes          
                                                                (...)

Misschien best volledige persberichten en andere commerciële boodschappen achter een link stoppen volgende keer, net als iedereen.

Comment

OK, geen erg,grt guido
                          https://ggpics.be/

Comment

De nieuwe 85 mm 1.4 kost dan zo maar eventjes 800€ meer,'t zal met de mijne ook wel gaan.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Halverwege deze link zijn er voorbeeldfoto's met full res te downloaden.

Genomen met D3x.

Alles over testfoto’s-nikon-af-s-nikkor-85mm-f-1-4g op digifotopro.nl - Het laatste nieuws over camera’s, objectieven, interviews, exposure, talent, software en meer.

Ziet er scherp uit (surprise surprise....)
                              Maar ik zie ook wel uitgesproken CA. Groene randen in onscherpe stukken, paarse randen binnen de DOF.

100% crop: http://i33.tinypic.com/2z8amoj.jpg (@ F1.4)

Misschien stond de softwarematige CA opkuisfunctie af, maar dan nog.

Comment

Ben ik de enige die vind dat die samples van de 24-120 f/4 weining spectaculair zijn??

Comment

Working...
                                X