Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik heb niet direct de adviesprijs gevonden van die 28-300? Waarschijnlijk lees ik er ergens over . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ze staan op DPR: €1549 voor de 85, €899 voor de 28-300, €1099 voor de 24-120 en €379 voor de 55-300DX
Bedankt Frank, die 28-300 zal waarschijnlijk geen interne focus hebben neem ik aan? Bij de Canon verandert de lengte van de lens niet bij in en uitzoomen.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Bedankt Frank, die 28-300 zal waarschijnlijk geen interne focus hebben neem ik aan? Bij de Canon verandert de lengte van de lens niet bij in en uitzoomen.
Internal focus is natuurlijk wel iets anders als niet langer/korter worden bij het in- en uitzoomen hé. Kan me moeilijk voorstellen dat zo'n superzoom z'n lengte behoudt (Frank is me voor )
28-300 FX betekent wel dat NIKON een mainstream lens uitbrengt voor fullframe en dus niet van plan is om FF -zoals sommigen hier in andere topics beweren- in een nichemarkt te laten evolueren maar eerder trachten een groter marktaandeel te gaan verwerven. Mogelijk door de D700 naast zijn opvolger te laten lopen. Net zoals de D90 zal doen.
D700 wordt overgens nog niet vervangen -volgens NIKON zelfs maar volgend jaar-
Ze staan op DPR: €1549 voor de 85, €899 voor de 28-300, €1099 voor de 24-120 en €379 voor de 55-300DX
Voorlopig nog opletten met de prijzen, in Amerikaanse bronnen staat de 28-300 duurder aangegeven dan de 24-120 (al vrees ik dat de Europese cijfers zinvoller en dus helaas waar zullen zijn...).
Ik heb al een velletje kerstverpakking klaarliggen voor een 24-120. Of anders een met Sinterklaasmotiefje. Wanneer eindigt de sperperiode daarvoor ook alweer, begin oktober?
28-300 FX betekent wel dat NIKON een mainstream lens uitbrengt voor fullframe en dus niet van plan is om FF -zoals sommigen hier in andere topics beweren- in een nichemarkt te laten evolueren maar eerder trachten een groter marktaandeel te gaan verwerven. Mogelijk door de D700 naast zijn opvolger te laten lopen. Net zoals de D90 zal doen.
D700 wordt overgens nog niet vervangen -volgens NIKON zelfs maar volgend jaar-
Ik heb alleen bedoeld dat met betere hoge ISO prestaties op de APS-C toestellen de overstap naar FF voor veel gebruikers minder vanzelfsprekend wordt. Hoge ISO prestaties worden immers het vaakst aangehaald in FF discussies. Versta me echter niet verkeerd: zelf gebruik ik de D700 voor >95% van mijn foto's en ben uiterst tevreden met de resultaten Ik kan dus alleen maar hopen dat Nikon slaagt in zijn opzet om voor de liefhebbers een betaalbaar middengamma FX gamma uit te bouwen (zowel 12-16MP met +++++ hoge ISO als 24-30MP met ++ hoge ISO)
Der is niks bij dat me kan intereseeren, ik wacht eerder op een 300mm f4 VR of een 100-300mm f4 VR, of iets wat op een D700 meer mm geeft voor een betaalbare prijs, hopelijk komen die er nog.
D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Comment