Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor de Canon eos 450d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens voor de Canon eos 450d

Hallo iedereen!

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen

Als beginner kocht ik mij een tijdje geleden de Canon eos 450d met kitlens 18-55 IS. Nu zou ik graag een extra lens bijkopen, aangezien de kitlens toch zijn beperkingen heeft, vnl. wat betreft het zoomen.

Ik ben dus op zoek naar een lens met een betere zoomcapaciteit, die geschikt is voor nemen van foto's tijdens sportwedstrijden (voetbal en karting) en die wel uitgerust is met IS!

Als totale leek op het vlak van lenzen hoop ik dat jullie mij hierin wat meer raad kunnen geven! Alvast bedankt!

Re: Welke lens voor de Canon eos 450d

Dan zou ik zeker de Canon 55-250mm aanraden een zeer goede lens voor bij je kitlens
    zie linkje

grtz templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Voor sportwedstrijden heb je behalve de grotere brandpuntafstand ook lichtsterkte nodig.

Helemaal aangezien Karting vaak binnen is.

Dus op een rij;

Canon 70-200 f4 L IS USM (€ 1000)
      Canon 70-200 f2.8 L USM IS II (€ 2000)
      Sigma 70-200 f2.8 HSM OS (€ 1300) --> Is pas net uit en naar mijn mening op dit moment nog "te duur".

Als je bereid bent de OS te laten vallen open je de deuren voor...

Canon 70-200 f4 L USM (€ 540)
      Canon 70-200 f2.8 L USM (€ 1000)
      Sigma 70-200 f2.8 HSM (€ 700)
      Tamron 70-200 f2.8 (€ 600)

Ter vergelijk de hierboven genoemde 55-250 kitlens zit op € 220 ongeveer.

Waarom IS eventueel laten vallen? Primair voor de prijs natuurlijk...want je ziet dat IS wel een pak duurder is. Als je hoofddoel met deze lens sport gaat zijn dan is de IS ook minder belangrijk, niet onbelangrijk, maar minder...waarom? De IS gaat wel jouw beweging corrigeren, maar niet die van je snel bewegende onderwerp.

De hoerboven genoemde kitlens is zeker een erg goede lens, helemaal voor zijn prijs (durf te zeggen beste in zijn klasse), maar gaat je voor sport, helemaal indoor, toch teleurstellen.

Succes met kiezen

PS...zoveel opties omdat je niet duidelijk een budget hebt genoemd.
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Tamron 70-200 is zeker niet een aanrader voor sport :P AF is daarvoor veels te traag...
        Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Danjewel voor het snelle antwoord!

Een kennis (zelf fotograaf) raadde mij daarnet de volgende lenzen aan:
          - canon EF 75-300 mm f/4.0-5.6 III
          - Tamron 18-270 mm f/3.5-6.3 Di II VC LD

Na een snelle blik in de topics op het forum lijkt de eerste mij niet zo'n goede keuze. Wat vinden jullie van de Tamron? Beter dan de Canon 55-250 mm?

Groetjes!

Comment

@ Jeroen: er is inderdaad enorm veel keuze... Qua budget had ik gedacht aan een €500, maar ik realiseer me dat ik daar waarschijnlijk niet zover mee ga komen Het is een mooie, maar dure hobby!

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
              Tamron 70-200 is zeker niet een aanrader voor sport :P AF is daarvoor veels te traag...
              Kan daar zelf niet over oordelen...maar hoor daar toch heel wisselende verhalen over.

@TS...de lenzen aangeraden door je kennis zijn ook niet lichtsterk, en daar wringt hem net de schoen voor sportfotografie. Die Tamron is een superzoom, en dat is altijd een compromis. imho ben je dan beter af met de 55-250 IS er naast. De Canon 75-300 is een lensje waar ik fijne resultaten van heb gezien, maar wederom voldoet die maar aan één van je eisen en dat is meer telebereik. Voor buiten met mooi weer niet zo'n issue. Met wat minder weer of binnen (Karting) ga je je nog steeds beklagen.

Als 500 euro de max is kom je inderdaad niet ver, wat lichtsterk materiaal, met IS, betreft. Misschien dat de 55-250 dan voor nu een goede aanvulling is om verder te sparen voor iets anders...

Comment

Budget 500 euro , dan zou ik voor 70-200 L f/4 USM gaan , prachtige lens om mee te werken (outdoor) voor indoor heb je zowieso lichtsterkere nodig,misschien ook een monopod aanschaffen,interessant bij sportfotografie

Last edited by Bloatenaas; 13 augustus 2010, 12:21.
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Ik heb een tamron 70-200 in bezit, die is werkelijk wel accuraat ( 90% is scherp waar het moet zijn) Maar traag. Goed genoeg voor trouw reportages, maar voor sport zal het toch denk ik max 50% mee kunnen met de actie. Met een M4 300mm krijg ik meer scherpe opnames dan met de tamron..(bij sport natuurlijk :P)

Canon 75-300 had ik ook gehad, wel geen USM versie. Bij bewolkte weer mocht ik het al van mijn camera halen( toen ook nog 450D gehad) IS versie zou voor een deel kunnen oplossen voor objecten die niet bewegen, Iso optrekken boven 400 is al geen aanrader... zo dus.

Het is maar uit mijn eigen ervaring hoor.

Het bovenste post lijkt mij idd het enige mogelijke beste oplossing.
                  Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                    Budget 500 euro , dan zou ik voor 70-200 L f/4 USM gaan , prachtige lens om mee te werken (outdoor) voor indoor heb je zowieso lichtsterkere nodig,misschien ook een monopod aanschaffen,interessant bij sportfotografie

http://www.digicamshop.be/product/23...l-usm-cps.html
                    Maar dan moet TS wel kunnen leven met het gebrek aan IS natuurlijk

Comment

Working...
                    X