Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roze foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Roze foto's

Oorspronkelijk geplaatst door vvbelleg Bekijk bericht
    zou ik een externe lichtmeter kopen?
    Halllooo? Mss een ander scherm? Sinds je foto's gepost hebt zegt iedereen als reactie dat het aan je scherm ligt en dat zij de foto's als normaal zien, ik zie de foto's ook als niet roze en ik heb geen gecalibreerd scherm.
    ::: Flickr :::

Comment

hier ziet er ook alles in orde uit.

Comment

De eerste is voor mij te magenta en te weinig groen. Schuif die kleurenbalans een milmetertje of twee naar rechts, vooral in de middentonen, en je hebt een veel betere, scherpere lens.
        Of voor bruine grond ipv terra rossa, en een goeie ouwe warmere tint: trek de blauwe tooncurve naar beneden. Zie zich een wonder voltrekken. Ook dan oogt ie scherper.
        Last edited by Poza; 14 augustus 2010, 16:36.

Comment

kleuren zien er hier , op een niet gekalibreerde monitor, niet extreem roze uit.
          Er is een kleine kleurverschuiving, maar niets dat niet op te lossen valt in photoshop.

Heb je de foto's al eens bekeken op een ander scherm, bij vrienden of zo?
          Dan kan je je een beter beeld vormen.

Volgens mij is het, zoals hierboven al geschreven staat, idd de pc-hardware die aan vervanging toe is...
          Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Ook hier ziet er alles goed uit.
            Groeten. Ronald

Comment

@putor: als je zegt "een roos/paarse schijn op schittering van zon op water of zonlicht dat door bladeren of zo valt heb ik wel eens gezien op review-sites" is dat dan specifiek over deze lens?
              ik heb ondertussen je foto gezien en purple fringing zoals men dat dan noemt is niet wat er bij jou aan de hand is. Volgens mij is er helemaal niets mis met je lens.

Bekijk je foto's eens op een ander scherm of zo.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik snap deze reacties niet. Ik zie op alle schermen vreemde kleuren in het bos, en normale kleuren op haar andere fotos. Volgens mij is er een groen/magentashift. Met mijn camera kan je die bijstellen door bijvoorbeeld een G(roen)4 te kiezen met een bracketing van !. Als je dan manueel een kleurtemperatuur kiest (om het even wat) ipv de auto white balans heb je een vertrekpunt om de juiste K=waarde op te zoeken.

Comment

@Poza: thx, iemand die hetzelfde ziet. Ik weet wel dat ik een complete amateur ben, maar ik zit hier met een 3 maanden oude pc.

Ik heb eens een paar nieuwe foto's op die pagina gezet van vandaag, de rechtse heeft steeds de kleuren zoals het er in werkelijkheid uit zag. Is toch een groot verschil in kleur?

Ik heb helaas geen instellingen op mijn fototoestel om de kleurbalans aan te passen en het is bovendien niet voorspelbaar.

En nu ga ik stoppen met zagen, thx voor de hulp allemaal.
                  Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

Comment

Heb je wel, acht selecties zelfs. Ik heb er maar zes. Bij dat Belgisch bos hoort waarschijnlijk de instelling schaduw, of bewolkt of iets dergelijks. AWBs zijn volgens mij kleurenblind, dat is nog een laatste optie als je zelf ook een beetje gek bent.

Comment

@Poza: thx, iemand die hetzelfde ziet. Ik weet wel dat ik een complete amateur ben, maar ik zit hier met een 3 maanden oude pc.

Ik heb eens een paar nieuwe foto's op die pagina gezet van vandaag, de rechtse heeft steeds de kleuren zoals het er in werkelijkheid uit zag. Is toch een groot verschil in kleur?

Ik heb helaas geen instellingen op mijn fototoestel om de kleurbalans aan te passen en het is bovendien niet voorspelbaar.

Dat wil waarschijnlijk zeggen dat Poza ook niet zo'n best scherm heeft
                      HALLO.....hier zien de kleuren er ook prima uit...op een gekalibreerd scherm!!!!!!
                      Ik vraag me eigenlijk af waarom je hier hulp vraagt....echt er naar luisteren wil je niet. Er is niets mis met de kleuren.
                      Dat je PC pas 3 maanden oud is zegt niets. Een standaard scherm (ook nieuw) is niet goed gekalibreerd. Daar heb je een stukje software en hardware oor nodig (een spider bv)
                      Maar goed.....als jij hier niet van wilt horen....zoek het dan gewoon zelf uit.

Comment

Kruip eens met je scherm in je boom en vergelijk dan nog eens. Mijn schermen = ik sta niet op 1 been = zijn gecalidingest met nvidia en geven goede weergaven van wat er uiteindelijk op papier komt. Haar fotos zijn ofwel duidelijk niet uit het bos waar ik woon of er is iets mis met de kleur, zoals dat bij mijn eigen fotos ook voorkomt als je zo vanuit de schaduw een lichtvlek meepakt in awb. Ik heb ook nog een scherm van den Aldi dat alle grijswaarden mooi naast elkaar zet terwijl anderen dat met prijzige programmas en schermen naar eigen zeggen niet geheel voor elkaar krijgen. Ik ben trouwens niet de enige die hier zegt dat er enkel wat met de metertjes moet geschoven worden, en dat ze dan plots een betere lens heeft. Zet hem anders in jouw HOF zoals ie is, met vermelding van het magisch !!!!!!!!!-scherm en programma dat deze foto helemaal af maakt.
                        Last edited by Poza; 15 augustus 2010, 05:59.

Comment

Je hebt hier duidelijk te maken met een geval van varierende/foutieve witbalans. Er is dus waarschijnlijk niets mis met je toestel en/of PC, maar soms is de automatische witbalans gewoonweg fout. Zelf een stand voor de witbalans kiezen zal zeker helpen (las jouw toestel die functie heeft), maar dan moet je er wel elke keer aan denken om die aan de omstandigheden aan te passen (bewolk, schaduw, tl-licht, flitslicht, zonnig, ...).

En kunnen we misschien een beetje beleefd blijven tegen elkaar?
                          www.elwee.net

Comment

Ik heb ook de foto's van de schoenen (foto's 8 en 9) even bekeken en er is inderdaad een overduidelijke kleurzweem merkbaar. Om de zweem te herstellen is er een correctie nodig in het rood- en het groenkanaal (geprobeerd in PS met het witpunt- en zwarpuntpipet in 'curves'). Er is dus een teveel aan rood en magenta (of te weinig cyaan en groen).

Probeer, indien mogelijk, misschien eens om met een handmatige witbalans instelling (bv. 4800K), terug 2 testfoto's te maken onder gelijke lichtomstandigheden (bv. bij licht bewolkt weer).

Guy
                            www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

thx, hier kom ik al een heel eind mee verder. Ik ga deze week eens gaan testen.
                              Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

Comment

Working...
                              X