Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 70-300mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma 70-300mm

ik kan een sigma 70-300mm lens voor mijne sony kope voor 200euro.
    Is maar enkele keren gebruikt door grootvader van mijn vriendin.
    Zou ik dit doen of niet?
    Ik heb de lens gistere is getest op de rally en volgens mij is er niets mis mee

Re: sigma 70-300mm

Onduidelijkheid troef: om welke versie gaat het exact? Hou oud is de lens, maw is deze lens nog in de handel?
    Hoe meer details, hoe beter de antwoorden.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik dacht dat het een minolta lens is, weet nie juist hoelang hij die al in zijn bezit heeft maar aangezien het een minolta is denk ik dat deze nietmeer in de handel verkrijgbaar is.
      Heeft nieuw iets meer dan 400euro gekocht zei hij

Comment

Persoonlijk...

Ik zou zeggen das stevig aan de prijs, voor eender welke 70-300 van Sigma...
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Sigma heeft in de loop der jaren verschillende versies(een zevental) van deze lens uitgebracht(allemaal met een lichtsterkte van 4.0 op 70mm tot 5.6 op 300mm) en de laatste versie voor Sony kost nu nieuw ongeveer 130 Euro : Klik -> http://www.konijnenberg.be/product/3...acro_sony.html, dus ik zou zeggen dat 200 Euro voor een tweedehandse veel te veel is.
          Sony A58 met glas, Fuji X-E1
          Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
          Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Klopt inderdaad, als je nu nieuwe kijkt...:

70-300 DG Macro (dus geschikt voor fullframe of analoog) ; €130,-
            70-300 APO DG Macro (dus geschikt voor fullframe of analoog én beter glas); € 200

Voor de overige merken is er dan nog een versie met OS (€ 350 - € 400) (gek genoeg geen APO blijkbaar)...maar de OS zit bij Sony al in de body vermoed ik?

Gezien alle versies die er inmiddels al zijn zou ik dan voor nieuw gaan en de APO versie nemen...

Better yet...voor dat budget zou ik voor de 75-300 versie van Sony gaan aan € 250 nieuw...hoor ik toch redelijk goede verhalen over...of tweedehands voor de 70-300 SSM van Sony, maar die zit niew op € 900 (ik hoor overigens niets dan goeds over die lens)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.c Bekijk bericht
              ik kan een sigma 70-300mm lens
              Oorspronkelijk geplaatst door jan.c Bekijk bericht
              ik dacht dat het een minolta lens is
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ik heb de aanname gedaan dat hij bedoeld "een sigma lens met minolta vatting" Als het echt een minolta lens is zou het wel eens een ander verhaal kunnen zijn natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Ik heb de aanname gedaan dat hij bedoeld "een sigma lens met minolta vatting" Als het echt een minolta lens is zou het wel eens een ander verhaal kunnen zijn natuurlijk
                  ja tis idd een sigma lens met minolta vatting, als ik dat hier zo lees kan ik best een nieuwe lens kopen van rond de 200euro, dacht dat die duurder waren

Comment

Working...
                  X