Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 500mm F 4.5 EX DG Apo Macro Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 500mm F 4.5 EX DG Apo Macro Nikon

Nogmaals, uit ondervinding: de Sigma 500 4,5 ism met een 1,4x TC behoudt de AF. Ik gebruikte hem met een Kenko TC, geen afplakwerk nodig.
    De AF was - met TC - nog voldoende snel voor redelijk statische onderwerpen (zwemmende watervogels bijvoorbeeld), echter niet meer voldoende voor vogels in de vlucht.
    Mogelijk zal de AF minder snel zijn op een D90 dan op een D300.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
      Nogmaals, uit ondervinding: de Sigma 500 4,5 ism met een 1,4x TC behoudt de AF. Ik gebruikte hem met een Kenko TC, geen afplakwerk nodig.
      De AF was - met TC - nog voldoende snel voor redelijk statische onderwerpen (zwemmende watervogels bijvoorbeeld), echter niet meer voldoende voor vogels in de vlucht.
      Hoe zit dat met de Sigma 500/4.5 ZONDER TC en vogels in de vlucht ?
      Goed, net haalbaar of moeilijk ?
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Ik heb wel zo'n 500mm maar dan wel eentje van Canon , aangezien deze F4 is werkt de AF wel nog op m'n 5D2 , op m'n 1D kan ik zelfs AF gebruiken met een 2X extender. Die Sigma zal zeker wel een fijne lens zijn maar persoonlijk zou ik F4.5 als een nadeel ondervinden, zeker omdat ik m'n 500 heel erg vaak met een 1.4x gebruik.
        Ryan ,
        De AF van mijn 500mm f4 Nikkor met 2XTC werkt op mijn D300.
        Zonder afplakken van contacten.
        Er een scherpe foto mee maken is een ander paar mouwen
        (warmte trilling, een beetje mist of wind zijn de grootste zorgen)

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Hoe zit dat met de Sigma 500/4.5 ZONDER TC en vogels in de vlucht ?
          Goed, net haalbaar of moeilijk ?
          Goed. In goed licht is er geen verschil met m'n huidige nieuwe Nikkor 500mm f'4.
          Mogelijk dat het in donkerder omstandigheden iets minder is. F4 tov f4,5 is toch een goter verschil dan ik eerst dacht.

Comment

helemaal met je eens sigma behoud zijn Af met 1,4 ik heb momenteel deze lens (trouwens hij staat te koop) ik gebruik deze lens op mijn D300s en D700
            D700

Comment

...........
              Yep,... Ik heb mij ook een 500mm f4.5 van sigma aangeschaft en de AF blijft behouden met een 1.4 extender op een canon 30D, ....zonder afplakwerk.

Sterker nog....ik behoudt zelfs het diafragma van f4.5 wat "normaal" f4.5 X 1.4=6.3 zou moeten zijn.

De extender die ik gebruik is een 1.4X van Soligor.
              Groetjes
              ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                Yep,... Ik heb mij ook een 500mm f4.5 van sigma aangeschaft en de AF blijft behouden met een 1.4 extender op een canon 30D, ....zonder afplakwerk.

Sterker nog....ik behoudt zelfs het diafragma van f4.5 wat "normaal" f4.5 X 1.4=6.3 zou moeten zijn.

De extender die ik gebruik is een 1.4X van Soligor.
                Maar het blijft toch vreemd dat hier de namen Kenko en Soligor vallen, en dat hier zeer goede resultaten mee behaald worden, terwijl de passende Sigma 1.4X extender geen AF geeft? Tijd dat Sigma dit rechtzet, niet?

Jo, werkte jij niet met de 300-800?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Maar het blijft toch vreemd dat hier de namen Kenko en Soligor vallen, en dat hier zeer goede resultaten mee behaald worden, terwijl de passende Sigma 1.4X extender geen AF geeft? Tijd dat Sigma dit rechtzet, niet?
                  Waar het aan ligt weet ik niet, maar zeker niet aan de lenzen.

Zowel de sigma 500mm f4.5 als de sigma 300-800mm f 5.6 behouden de AF én hun grootste diafragma met de soligor 1.4X extender.

Zowel op een 20D, 30D, 5D én 1D markII n, .....bij andere canon toestellen weet ik het niet.

De soligor heeft dezelfde contactpunten als iedere andere extender of lens,..wat hij doorgeeft aan de camera?.........

Maar........er is een maar..

-de manier van opbouw bepaalt of je AF en grootste diafragma hebt of niet.

Met opbouw bedoel ik "hoe je de extender plaatst"

Met de soligor moet ik eerst de extender op de camera plaatsen, de camera opzetten, en dan de lens pas plaatsen.

Plaats ik eerst de extender op de lens en dan alles op de camera dan heb ik geen AF en grootste diafragma.

Het is misschien eens de moeite om dit met andere extenders (canon, sigma) te proberen?

Dus als iemand zich geroepen voelt?....

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Jo, werkte jij niet met de 300-800?
                  Yep , nog steeds hoor

Een vriend had een nikon D200 met een sigma 500mmf4.5, maar de ruis die deze camera had .......

Door samen met hem te zoeken naar betere instellingen op de D200 en nu de D300 kwamen we er eigenlijk achter dat de sigma 500mm f4.5 een lens is die details weergeeft .......

Ik hou enorm van details in vogels zoals pluimpjes, oogjes, pootjes etc...maar ook van de wat warmere foto's van een sigma-lens.

De canon 400mm f5.6, die ik had, is een zeer goede, scherpe lens maar heeft ook wat koelere foto's in mijn ogen. Sigma is ietsje zachter, warmer....( moeilijk uit te leggen)

Ik kon een jonge, tweedehandse sigma 500mm f4.5 goedkoop op de kop tikken....zodoende

Deze lens is nog heel goed uit de hand te gebruiken, heeft f 4.5 en is bijna de helft beterkoop dan de canon 500mm. Qua scherpte is deze sigma 500mm zeker gelijk aan de canon 500mm. Alleen zit er geen IS op....wat ik tot nu toe nog niet mis

Dus de sigma 300-800mm f5.6 vanuit tentje, hutje, auto etc...

De sigma 500mmf 4.5 als wandellens ter vervanging van de canon 400mm f5.6.
                  Groetjes
                  ----JO

Comment

Bedankt voor de info

Comment

Working...
                    X