Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherptetests

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: scherptetests

Probeer gewoon eens buiten komen en paar tests maken van ongemetselde muren of struiken. Het probleem kan niet bij alle 3 lenzen tegelijk voorkomen.
    Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
      Probeer gewoon eens buiten komen en paar tests maken van ongemetselde muren of struiken. ...
      Euh ... ongemetselde muren? Is dat een stapel bakstenen op een pallet?
      Hoe kan men struiken metselen?
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ongepleisterde muren dan, en ja idd, struiken kan men niet metselen O_o
        Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

ik heb net tijdens mijn middagpauze een wandeling gemaakt met mijn camera en de 12-24

blijkbaar heb ik door veel foto's in ondankbare lichtomstandigheden mijn aanvoelen van scherpte stilaan bijgesteld en steeds sneller en sneller tevreden geweest, tot het moment waarop ik dacht dat het normaal was dat foto's bij verder inzoomen dan 100% onscherp zijn.

Ik heb ook eens wat oudere foto's bekeken en dit is ongeveer een jaar geleden begonnen.

Ik ben dan ook zeer dankbaar voor alle leden van dit forum die mij op onscherpte gewezen hebben.

De foto's van mijn middagwandeling waren in mooi zonlicht: iso 100 f/8 en sluiter tussen 160 en 500.

Misschien heb ik straks tijd om resultaten te tonen, maar op het scherm van mijn camera zijn ze (maximaal ingezoomd) duidelijk vele malen scherper dan wat ik een week geleden nog als 'goed genoeg' beschouwde.

dus allen: bedankt
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
          X