Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als extra bij de standaard kitlens (18-55)?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Als extra bij de standaard kitlens (18-55)?

Hallo,

ik ben een hobby-beginner.
    2 jaar geleden heb ik me een Canon EOS450 aangeschaft met een standaardkitlens (18-55).
    Ik voel de beperking om sommige zaken te trekken, bv om van iets verderaf het gezichtjes van ons zoontje te trekken.

Wat raden jullie aan?
    - Canon - EF-S 18-200 IS
    - Canon - EFS 55-250mm f/4-5.6 IS

Of nog een andere?
    Canon EOS450D, 18-55mm f/3.5-5.6 IS, 55-250mm f/4-5.6 IS, 50mm f/1.8

Re: Als extra bij de standaard kitlens (18-55)?

als ik u was zou ik dan opteren voor de 18-200 of iets 18-105 ofzo als canon deze heeft

ik heb zelf een nikon camera ook met standaard kitlens 18-55 en dan nadien een 55-200 bijgekocht. de zoom is zeer intrassant maar merk ondertussen toch dat ik die uiterste zoom nooit gebruik en ga nu voor een lensje tussenin de 18-105 maar ja dat moet je zelf uitmaken.

Comment

Een superzoom (meer dan 10x zoom) wordt over het algemeen niet aangeraden, omdat dat objectief aan de twee kanten (op 18mm en op 200mm dus) kwalitatief minder.
      Je vernoemt de 18-55, is dat de 18-55 IS? In dat geval heb je al een behoorlijke breedhoek, en zou ik je daarbij de 55-250 (eveneens IS) aanraden. Da's de "beginnerscombo" bij uitstek.
      Voor portretten (van iets verderaf) van mijn kleinkinderen grijp ik graag naar de 85mm f/1.8, geen zoomlens, maar een z.g. "prime". Scherp, lichtsterk & betaalbaar.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Probeer even van een kennis of in een winkel een tele-zoom uit. Ontdenk even welke lengte je nodig hebt. Mar een prime (vb. 85 F1.8) kan je prachtige beelden maken maar je moet wel zoomen met je voeten.

Mijn persoonlijk mening is dat iedereen die een dSLR heeft op z'n minst één prime zou moeten hebben.
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

Comment

Mijn persoonlijk mening is dat iedereen die een dSLR heeft op z'n minst één prime zou moeten hebben.
          Oei, dan heb ik er 5 te veel

Merendeel van m'n lenzen zijn prime's En ik weet niet hoe het zit bij Canon, maar bij Nikon kan je nog de wat oudere en goedkopere AF en AF-D lenzen gebruiken. Op voorwaarde dat je body interne AF heeft natuurlijk. (en zelfs MF-lenzen)
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Ik heb mijn primes niet om het prime zijn, maar voor hun andere eigenschappen, nl: lichtsterkte, macro en PC. Mochten ze dat ook in een zoom stoppen, zou ik misschien die hebben.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk bericht
              als ik u was zou ik dan opteren voor de 18-200 of iets 18-105 ofzo als canon deze heeft

ik heb zelf een nikon camera ook met standaard kitlens 18-55 en dan nadien een 55-200 bijgekocht. de zoom is zeer intrassant maar merk ondertussen toch dat ik die uiterste zoom nooit gebruik en ga nu voor een lensje tussenin de 18-105 maar ja dat moet je zelf uitmaken.
              Daar gaan we weer, de 55-250 IS is een heel scherpe lens en de ideale combinatie met een 18-55 IS. De 18-200 is het soort lens dat iemand koopt die niet wil wisselen maar wel een DSLR gekocht heeft die gemaakt is om te wisselen van lens (m.a.w. om zijn eigen stommiteit goed te maken, cru gezegd).
              Als de TS nu meer tele wil dan is het toch geen correct advies om hem tele boven 105mm af te raden omdat jij het niet 'intrassant' vindt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Daar gaan we weer, de 55-250 IS is een heel scherpe lens en de ideale combinatie met een 18-55 IS. De 18-200 is het soort lens dat iemand koopt die niet wil wisselen maar wel een DSLR gekocht heeft die gemaakt is om te wisselen van lens (m.a.w. om zijn eigen stommiteit goed te maken, cru gezegd).
                Als de TS nu meer tele wil dan is het toch geen correct advies om hem tele boven 105mm af te raden omdat jij het niet 'intrassant' vindt ?
                ik raad hem tele boven de 105 niet af maar als het is om kinderen te fotograferen denk ik niet dat deze zo ver weg zullen zijn dat je cht de 200 of 250mm zal nodig hebben.
                ik zeg gewoon wat ik heb ondervonden van de 55-200 bij mijn nikon.

Comment

Bedankt voor al jullie reacties.

De 18-55 is ook IS

Zappa, ik volg je dat wisselen van lens bij dit type toestellen hoort.

Mijn moeder heeft ook de combinatie 18-55 en 55-250 maar dan van Nikon. Ze is er heel tevreden van.
                  Ik vermoed dat het een 55 - 250 zal worden. Morgen nog eens verder informeren in de winkel.
                  Canon EOS450D, 18-55mm f/3.5-5.6 IS, 55-250mm f/4-5.6 IS, 50mm f/1.8

Comment

Working...
                  X