Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kitlens vervangen door?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kitlens vervangen door?

Mijn oude kitlens laat het afweten: Canon 28-90mm
    Krijg regelmatig een error met bericht dat er geen connectie met de camera is.

Ben dus aan het uitkijken voor een vervanger voor op de Canon eos 500d.

Na veel zoeken en lezen kom ik bij deze 3 die momenteel in mijn budget passen.

- Tamron 28-75 f/2.8 (krijgt blijkbaar heel goede commentaren)

- Sigma 17-70 f/2.8-4.0 Macro (Macro mooi meegenomen hier en de extra mm's onder de 28)

- Canon 18-135 f/3.5-5.6 IS (over deze vind ik minder reacties, maar het bereik spreekt me aan)

Ik heb nog een Sigma 10-20 mm en Canon 75-300 mm (die het hopelijk nog even uithoudt, want is even oud als de 28-90)

Gebruik is veelzijdig, zowel portret (vooral van beweeglijk metekindje) binnen en buiten, sport (triatlon) en op vakantie landschappen en gebouwen.

Wat zijn jullie tips, ervaringen??
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Re: Kitlens vervangen door?

De Tamron 28-75mm 2.8 is zeker een aanrader

Maar, heb je de contacten van je lens al eens schoongemaakt, mss is dat het enige waardoor je foutmelding krijgt.
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

ja met een doekje ben ik er al elke keer over geweest. Soms is gewoon effe losdraaien al genoeg, maar soms moet ik wel 5 keer proberen voor het terug werkt met die lens. Vermist het al een oude lens is, de meest gebruikte en kitlens die ik nog bij mijn analoge eos 300 bij zat denk ik echt wel dat het slijtage is.
      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Tamron 28-75 is inderdaad een goede lens, maar voor een cropcamera werkt een Tamron(of welke andere ook) 17-50 2.8 handiger. Ik had een 28-70 en een 10-20 en dan wisselde ik regelmatig, na de aanschaf van een 17-55 kwam de 10-20 alleen voor de extreme foto's uit de tas.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

maar die 55 lijkt me zo weinig als je van 28-90 komt. Ik denk dat ik daar toch een stuk ga missen. Heb een goede groothoek die ik zeker niet in de kast wil doen belanden.

Comment

Je zou ook de canon 17-85 IS USM kunnen nemen,
            Ik heb hem ook en vind deze best goed.

Comment

De Canon 15-85 IS is ook niet slecht, weer wat duurder, en de 24-105 L is een topper, als je de 28 al geen beperking vond, maar qua budget nog wat erger.
              Eigenlijk zou je beter wat sparen en voor een topper gaan.

Comment

Zonder enige twijfel de Tamron 28-75/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  De Canon 15-85 IS is ook niet slecht, weer wat duurder, en de 24-105 L is een topper, als je de 28 al geen beperking vond, maar qua budget nog wat erger.
                  Eigenlijk zou je beter wat sparen en voor een topper gaan.
                  ja dat weet ik, maar is jammergenoeg geen optie voor mij.

Canon 17-85 nog een optie erbij. Bereik spreekt me aan, maar dan iets minder lichtsterk dan de Tamron. Ik heb een gat tussen 20 en 75 mm te vullen en vind het moeilijk kiezen tussen deze opties.

Maar aan jullie reacties te horen laat ik de Sigma al vallen? Vermits niemand die vernoemd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht
                    ja dat weet ik, maar is jammergenoeg geen optie voor mij.

Canon 17-85 nog een optie erbij. Bereik spreekt me aan, maar dan iets minder lichtsterk dan de Tamron. Ik heb een gat tussen 20 en 75 mm te vullen en vind het moeilijk kiezen tussen deze opties.

Maar aan jullie reacties te horen laat ik de Sigma al vallen? Vermits niemand die vernoemd
                    Ook met die Sigma val je je geen buil, alles wat er ter sprake is gekomen is (veel ) beter dan de zeer matige 28-90........

Comment

ah dat is al een pluspunt dat ik graag hoor

Bedankt voor de vele snelle reacties. Ik weet nu toch al dat ik voor mijn budget toch op een deftig spoor aan het zoeken ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht
                        maar die 55 lijkt me zo weinig als je van 28-90 komt. Ik denk dat ik daar toch een stuk ga missen. Heb een goede groothoek die ik zeker niet in de kast wil doen belanden.
                        De stap van 55 naar 75 daar merk je niks van, jarenlang heb ik daar een gaatje van 55 naar 80 gehad en nooit wat van gemerkt. Het is niet zo dat de groothoek niet gebruikt wordt maar gewoon minder.

Het is niet voor niks dat tussen 17-55 en 24-70 ongeveer de cropfactor zit.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                        X