Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 50mm 1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 50mm 1.4

Het is de nieuwe 1.4 geworden... 1 woord... waaaaaaauw!
    Thx voor de reacties iedereen!
    Nikon D300

Comment

ik heb nu al 2 weken deze lens.. geeft mooie resultaten als de scherpstelling het doet, ik bedoel dat sommige foto's ondanks een sluitertijd + 1/60 toch nog wazige foto's ... niet allemaal, maar soms lijkt het alsof de scherpstelling op Manueel staat! heeft iemand hier ervaring mee of een verklaring?

Comment

ik heb nu al 2 weken deze lens.. geeft mooie resultaten als de scherpstelling het doet, ik bedoel dat sommige foto's ondanks een sluitertijd + 1/60 toch nog wazige foto's ... niet allemaal, maar soms lijkt het alsof de scherpstelling op Manueel staat! heeft iemand hier ervaring mee of een verklaring?
        Welke camera heb je? met een crop zit je met 1/60ste net onder de "veilige " 1/75ste die je dan zou moeten hebben (brandpunt 50mm maal 1.5 of 1.6 geeft 1/75ste of 1/80ste)
        om eigen beweginsonscherpte te vermijden.
        Omdat je er maar net onder zit zijn ze niet allemaal slecht.

mvg Jozef
        D800 en een goed glasservies

Comment

en welk diafragma gebruik je?
          Want op 1.4 zit je afhankelijk hoever je van je onderwerp staat, met een zéér beperkte DOF. Een klein beetje draaien of bewegen tussen scherpstellen en afdrukken kan uw scherptevlak volledig verplaatsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
            Welke camera heb je? met een crop zit je met 1/60ste net onder de "veilige " 1/75ste die je dan zou moeten hebben (brandpunt 50mm maal 1.5 of 1.6 geeft 1/75ste of 1/80ste)
            boven en onder zijn tochwel erg moeilijke begrippen....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

bedankt voor de info ( reacties ).. ik ga met deze tips verderexperimenteren.. omdat ik partyshoots doe bij 1/10 ( toch scherpe foto's ) heeft deze lens me verrast .. 't zal wel met de sluitertijd en de diafragma zijn ( ik dacht eerst dat er iets scheelde aan de autofocus )

Comment

Working...
              X