Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alternatief 18-70 Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: alternatief 18-70 Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
    Ik heb nu de 17-55 en dat is echt wel een verbetering, dat merk je aan alles.
    Ik heb me ook de 17-55 willen aanschaffen en heb ze vergeleken met mijn 18-70 en ik moet eerlijk zeggen dat ik teleurgesteld was. Ze kost 4x meer dan een 18-70 maar de kwaliteit is zeker niet evenredig met de prijs. Ze was idd scherper maar dat was toch maar echt miniem! Ik heb nog een D70, misschien dat het verschil met een ander body met meer pixels dan duidelijker wordt!?

Comment

Heb je al eens gekeken hoe de scherpte in de camera ingesteld staat.
      Met welke body werk je?

Ik zou die 18-70mm toch nooit weg doen hoor.

Heb de 18-70 van Nikon en de 28-75 van Tamron.
      Als je eens wilt testen...

MVG,
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

het is duidelijk een leuke discussie...wou ze niet meteen wegdoen, die 18-70, ik zoek naar een goede 'all round' met meer scherpte, vooral bij afdrukken. Ik stam nog uit analoog tijdperk, misschien ligt het daaraan...
        maar alle gekheid op een stokje....de Tamron is 'redelijk' aan te bevelen?
        Voor de 'echte' 17-55 van Nikon zelf zal ik madam nog wat extra moeten verwennen vrees ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door etumientje Bekijk bericht
          het is duidelijk een leuke discussie...wou ze niet meteen wegdoen, die 18-70, ik zoek naar een goede 'all round' met meer scherpte, vooral bij afdrukken.
          voor't afdrukken zal dat niets verschil maken... maakt enkel verschil voor't pixelpeepen op het scherm...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ik zou bij nikon blijven hebben goede lenzen en ook voor schappelijke prijs
            Last edited by koen1950; 30 juli 2010, 07:15.

Comment

Ik weet niet met welk een toestel je werkt als het een D40/D50/D60 is ben je wel beperkt in lenzen , moet AFs zijn ,Al eens gedacht aan de nikkor AFs 16-85 kost 495 of de Nikon AF-S 24-120mm F/3.5-5.6 VR ED + HB-25 579 euro en die lenzen hebben VR
              Last edited by koen1950; 30 juli 2010, 07:16.

Comment

heb een fuji S3 en Nikon D2xs
                Lens hoeft dus per se geen AF aan boord te hebben......
                denk dat ik ga 'sparen' voor een goed modelleke, er is geen haast bij als ik goed begrijp...18-70 heeft last van weinig concurrentie in 'zijn' segment?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  ik zou bij nikon blijven hebben goede lenzen en ook voor schappelijke prijs
                  En Tamron en Sigma hebben ook goede lenzen tegen nog schappelijker prijzen en soms ook al duurder.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                    Ik heb me ook de 17-55 willen aanschaffen en heb ze vergeleken met mijn 18-70 en ik moet eerlijk zeggen dat ik teleurgesteld was. Ze kost 4x meer dan een 18-70 maar de kwaliteit is zeker niet evenredig met de prijs. Ze was idd scherper maar dat was toch maar echt miniem! Ik heb nog een D70, misschien dat het verschil met een ander body met meer pixels dan duidelijker wordt!?
                    Scherpte gaat niet altijd evenredig mee met de prijs.
                    Voor een paar percenten meer scherpte moet je inderdaad diep in de buidel passen.
                    Maar de 17-55 is meer dan dat; de scherpte in de hoeken is duidelijk beter, de kleurweergave en het contrast ook. Ik heb beide lenzen gehad (voor ik FF ging) en het verschil was toch wel vrij nadrukkelijk op mijn D200.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

De nieuwprijs had ik er ook niet voor over maar heb ze gekocht voor 750 euro tweedehands
                      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Ze kost 4x meer dan een 18-70 maar de kwaliteit is zeker niet evenredig met de prijs.
                        Dat is toch normaal en bij alles zo.

En volgens mij kun je met de 18-70 géén foto maken bij 2.8 en zou dat er ook niet iets mee te maken hebben?
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          voor't afdrukken zal dat niets verschil maken... maakt enkel verschil voor't pixelpeepen op het scherm...
                          Zie je een kleine scherptediepte dan alleen bij pixelpeepen en neit op een afdruk?

Comment

Ik zou gaan voor de Tamron 17-50 f2.8 en met het verschil met de dure Nikon 17-55mm wat primes kopen. Een 35 f1.8 of een 85mm f1.8. Beide uiterst scherp en nóg een trapje hoger dan gelijk welke zoom.

Dat lijkt mij de beste deal met de beste return on investment: je kan er echt de look in je foto's mee veranderen.

Een nieuwe Nikon 17-55mm f2.8 lijkt mij dat niet.
                            Marginaal beter dan de Tamron qua beeldkwaliteit, maar wel 2x zo groot en zwaar en pak duurder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Dat is toch normaal en bij alles zo.

En volgens mij kun je met de 18-70 géén foto maken bij 2.8 en zou dat er ook niet iets mee te maken hebben?
                              Ok, dat de scherpte niet evenredig is met de prijs was misschien wat overdreven van mij, maar voor zo een dure lens mocht het verschil met een kitlens wel wat groter zijn.
                              @hjanssen: waarom zou ik met mijn D70 geen foto's bij 2.8 kunnen maken?? Met elk toestel kun je op alle diafragma's foto's maken hoor.

Comment

Ok, dat de scherpte niet evenredig is met de prijs was misschien wat overdreven van mij, maar voor zo een dure lens mocht het verschil met een kitlens wel wat groter zijn.
                                @hjanssen: waarom zou ik met mijn D70 geen foto's bij 2.8 kunnen maken?? Met elk toestel kun je op alle diafragma's foto's maken hoor.
                                Met je D70 lukt het wel maar niet met de 18-70 kitlens niet omdat het grootst mogelijke diafragma daar 3.5 is.
                                Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Working...
                                X