Re: camera of objectief
Ach, ja, iedereen moet het zelf weten wat hij het leukst vindt.
Er is absoluut niets mis mee om een 'nieuwe' camera te willen om nieuw speelgoed vast te krijgen. En als je liever een body koopt dan een lens, doe dat dan.
Waar ik het soms lastiger mee heb is de redenering die er dan aangehangen wordt...
Ik geef een paar voorbeelden:
Nogmaals, er is niks mis met het willen van een nieuwe lens, maar zeg toch gewoon dat je zin had in iets nieuws en hang er geen zwakke argumenten aan.
Ach, ja, iedereen moet het zelf weten wat hij het leukst vindt.
Er is absoluut niets mis mee om een 'nieuwe' camera te willen om nieuw speelgoed vast te krijgen. En als je liever een body koopt dan een lens, doe dat dan.
Waar ik het soms lastiger mee heb is de redenering die er dan aangehangen wordt...
Ik geef een paar voorbeelden:
- Ik ga een nieuwe auto kopen omdat mijn oude 4 jaar oud is en dan 'komen de kosten'. (alsof een nieuwe gratis is ... dit is voor mij de afweging maken tussen zeker kosten hebben en misschien kosten, weinig auto's worden na 4 jaar zo onbetrouwbaar dat ze niet meer te gebruiken zijn)
- Ik koop een nieuwe body omdat de nieuwe minder ruis geeft op hoge ISO (vooral van toepassing voor iemand die vakantiekiekjes maakt op ISO 100).
- De nieuwe body heeft 14 Megapixel ipv 10 (als je nooit supergrote afdrukken maakt).
Nogmaals, er is niks mis met het willen van een nieuwe lens, maar zeg toch gewoon dat je zin had in iets nieuws en hang er geen zwakke argumenten aan.
Comment