Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ik wil ook wel beetje meegaan met de nieuwe technieken van de dag, ik koop iedere 3,5 jaar een nieuwe wagen , is dat nodig nee , maar toch leuk
Waarom dan een probleem maken van 1200 € of iets meer,opkopen die poen
ik wil ook wel beetje meegaan met de nieuwe technieken van de dag, ik koop iedere 3,5 jaar een nieuwe wagen , is dat nodig nee , maar toch leuk
Waarom dan een probleem maken van 1200 € of iets meer,opkopen die poen
juist dat is een goede ingesteldheid als ze dat allemaal zouden doen was er nooit een crisis geweest
Alles hangt er van af waar je prioriteiten liggen, en dat is voor iedereen verschillend.
Mijn prioriteit is (was) optiek, het verzamelen van een degelijk glasservies lichtsterk L glas, gaande van 17 mm tot 300 mm met daar tussen nog een paar prime's koste me een paar jaar. Maar dan kom je op een moment dat je optiek eigenlijk compleet is. Nu is de ganse uitzet vrij compleet te noemen, en zijn het sporadisch nog is kleine update's die nodig zijn, of gewoon die je graag hebt. Sommigen hebben me al (bijna) gek verklaard maar dat is hun probleem.
Als ik dus in uw schoenen stond was optiek mijn eerste zorg, ik zie in je opsomming ook niet echt een flinke lichtsterke optiek. Optiek gaat boven een body, maar je moet echt bouwen aan een systeem, en dat kost ne normale mens een paar jaar omdat te vergaren.
Tot slot wil ik nog vermelden dat mijn hobby op de eerste plaats komt, al de rest komt na de hobby of noemt het maar mijn passie. Dus.... ik koop maar om de 10 jaar ne nieuwe auto, en ga nooit op verlof, maar blijf thuis op mijn terras met mijn high tech spullen en mijn hond.
MVG, jeff C.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Alles hangt er van af waar je prioriteiten liggen, en dat is voor iedereen verschillend.
Mijn prioriteit is (was) optiek, het verzamelen van een degelijk glasservies lichtsterk L glas, gaande van 17 mm tot 300 mm met daar tussen nog een paar prime's koste me een paar jaar. Maar dan kom je op een moment dat je optiek eigenlijk compleet is. Nu is de ganse uitzet vrij compleet te noemen, en zijn het sporadisch nog is kleine update's die nodig zijn, of gewoon die je graag hebt. Sommigen hebben me al (bijna) gek verklaard maar dat is hun probleem.
Als ik dus in uw schoenen stond was optiek mijn eerste zorg, ik zie in je opsomming ook niet echt een flinke lichtsterke optiek. Optiek gaat boven een body, maar je moet echt bouwen aan een systeem, en dat kost ne normale mens een paar jaar omdat te vergaren.
Tot slot wil ik nog vermelden dat mijn hobby op de eerste plaats komt, al de rest komt na de hobby of noemt het maar mijn passie. Dus.... ik koop maar om de 10 jaar ne nieuwe auto, en ga nooit op verlof, maar blijf thuis op mijn terras met mijn high tech spullen en mijn hond.
MVG, jeff C.
Dat is nu eens iets wat ik zeg leven voor je hoby , en daar is niets verkeerd aan, er zijn mensen die een lichtsterk objectief nodig hebben, meer dan een ander die bv alleen maar landschappen trekt, iemand die bloemen in close up neemt of portretten trekt, zal wel gebaat zijn met een lichtsterk objectief voor de bof
Dat is nu eens iets wat ik zeg leven voor je hoby , en daar is niets verkeerd aan, er zijn mensen die een lichtsterk objectief nodig hebben, meer dan een ander die bv alleen maar landschappen trekt, iemand die bloemen in close up neemt of portretten trekt, zal wel gebaat zijn met een lichtsterk objectief voor de bof
Daar heb je injecties voor.....
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
een nieuwe camera (body) is zoo veel plezanter als een nieuwe lens... en daar doen we't toch voor? om dat het plezant is?
dus camera kopen in plaats van lens!
Ik ben nu heel tevreden van mijn camera (D200), maar ge moet mij eens zien blinken als ik een nieuwe (occasie meestal) lens koop/voor mijn verjaardag krijg. Mijn lol kon niet op met mijn Nikkor 12/24 en toen mij pa gisteren alle kleuren van jaloersheid kreeg ook niet
Comment