Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera of objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: camera of objectief

update naar d90 zou ik ook niet doen, te weinig vooruit voor het geld.
    d300s zeker een aan rader, en weersbestendig.

pasm gaat vrijs simpel hoor volgengs 't boekske.
    handleiding
    staat zo online te vinden! blader er es door en bekijk hem es in de winkel.
    als je daar bent kan je nog altijd gaan voor de lens of de camera
    nikon stuff

Comment

En waar ik ook rekening mee hou is dat hij kan filmen in stereo hij heeft betere resultaten bij weinig licht je kan ook hogere iso gebruiken , dat zijn toch ook voordelen tegenover de D80 die toch ook nu wel beetje aan het verouderen is , voor iemand die daar al 8jaar mee werkt , let op ik ga met weemoet hem weg doen hoor was altijd als een goede vriend bij me overal waar ik ging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        Voor eerst denk ik minder last te hebben van stof, ten tweede hoop ik nog betere kleuren te vinden en betere belichting , en verder zien we wel he , denk toch wel dat een D300 wel een verbetering zal zijn tenopzichte van de D80
        Hangt allemaal af wat je fotografeert, alleen gebouwen overdag, dan zal je geen verschil merken. Ik vond de kleuren van mijn D200(zelfde sensor) ook altijd heel mooi bij lage iso.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

En waar ik ook rekening mee hou is dat hij kan filmen in stereo hij heeft betere resultaten bij weinig licht je kan ook hogere iso gebruiken , dat zijn toch ook voordelen tegenover de D80 die toch ook nu wel beetje aan het verouderen is , voor iemand die daar al 8jaar mee werkt , let op ik ga met weemoet hem weg doen hoor was altijd als een goede vriend bij me overal waar ik ging
          8 jaar?
          De D80 werd gelanceerd in 2006, kan dus max. 4 jaar zijn.
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Je kan gelijk hebben, het lijk al zo veel langer , hij was zeker nog maar net uit , dat kan je zien aan de prijs die ik betaalde 812euro dan nog gekocht bij een internet winkel de D90 kost nu maar 629
            Last edited by koen1950; 29 juli 2010, 17:46.

Comment

ja en dat wil ik nog doen voor ik op pensioen ga want dan moet je het met een stuk minder doen , vakantie en eindejaarspremie valt weg en stuk van je loon ook ,
              je bent toch ambtenaar?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ja dat maakt niet veel verschil je blijft inboeten

Comment

Off-topic: Mijn "verlofgeld" als gepensioneerd spoorwegbediende ...... €100,05 netto.
                  Direct naar konijn om een ....... ja, laat maar.

On-topic: Denk eens na om nog wat door te sparen voor een D700.
                  Ben ook overgestapt van 350D==> 40D==> 5D en wat een wereld van verschil.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

ja dan kan je ook door sparen voor D3

Comment

ja dan kan je ook door sparen voor D3
                      Ik ben blij dat je een beslissing hebt genomen.
                      Goeie keuze!
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                        Ik ben blij dat je een beslissing hebt genomen.
                        Goeie keuze!
                        ik denk het , en het jaar erna een goede lens erbij, wat ik ook leuk vind is dat je kan fimen en al je lenzen daarvoor kan gebruiken, denk ik toch
                        Last edited by koen1950; 31 juli 2010, 00:03.

Comment

Zo lang je body werkt, zou ik hem houden.

Ik denk persoonlijk dat je veel meer plezier kan beleven aan een goede lens, en die hoeft niet direct 1200€ te kosten.

Waarom tracht je niet een paar van je 'mindere' lenzen te verkopen en koop je niet eens een echt goede lens. Ik denk dat je meer vooruitgang kan boeken.
                          Die D90 vind je binnenkort ook aan 300-400€ tweedehands..., en misschien ook wel een D300.

Ikzelf heb een Sony A300 waarover ik nog behoorlijk tevreden ben.
                          De laatste lenzen die ik gekocht heb waren:
                          Beercan
                          Tamron 17-50 2.8 : voor mij een onderschat juweeltje en een énorme vooruitgang ten opzichte van die 'bagger' kitlens van 18-70 mm.
                          Minolta 50 mm 2.8 Macro: voor relatief weinig geld gekocht om wat te experimenteren met Macro. Als het me echt aanspreekt denk ik aan een Tamron 90 mm 2.8 Macro of dergelijk.

Niettegenstaande ik echt hou van mijn Beercan (70-210 F4 Minolta), zie ik hou weinig ik die gebruik in verhouding tot mijn andere lens. Daarom denk ik niet direct aan lenzen met véél mm's. Een echt goede lens (Sony 70-400 b.v. ) is duur, ik zou ze te weinig gebruiken, en dus besteed ik dat geld dan liever niet.

Ben nu op vakantie in de bergen, en ik mis niet direct mm's, maar wel breedhoek. Maar of ik dat genoeg zou gebruiken...
                          Zelfs als ik heb budget zou vrijmaken, dan is het nog maar de vraag wat je meeneemt. Mijn fotozak weegt genoeg, en als ik zou bijkopen, tja, dan mis je natuurlijk altijd wat thuis in de kast ligt...

Minder glas, maar beter, dat zou ik in jouw plaats toepassen. (heb ik ergens uit één of ander onderschrift gepikt, en heeft me al tegengehouden om goedkope zoomlensjes te kopen).

Comment

dat kan wel waar zijn maar ik denk , éénmaal dat ik de D300 heb ik de D80 vlug vergeet , ik denk dat ik hem hou als tweede body , en ik kijk ook wel uit naar dat filmen schijnt heel goede films te maken , ze duren wel geen uur , ook geen half uur, maar kan toch eens leuk zijn ,let op ik koop hem niet om dat hij kan filmen hoor en waarom ook weer niet, als we allemaal onze camera houden gaan die fabrieken die al dat moois maken waar wij zo graag mee spelen, failliet, , we zijn hier niet op de wereld om er te blijven
                            Last edited by koen1950; 31 juli 2010, 00:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Minder glas, maar beter, dat zou ik in jouw plaats toepassen. (heb ik ergens uit één of ander onderschrift gepikt, en heeft me al tegengehouden om goedkope zoomlensjes te kopen).
                              Ik herken die quote
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                                8 jaar?
                                De D80 werd gelanceerd in 2006, kan dus max. 4 jaar zijn.
                                Kun nagaan hoe rottig die camera werkt als het het dubbele lijkt.....
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                                X