ik weet niet goed wat te doen nieuwe camera of nieuw objectief kopen , ik heb 1200 euro te besteden , werk al enkele jaren met D80 en wil wel eens vernieuwen naar de D90 , maar langs de andere kant, in al die jaren heb ik nog nooit een nieuwe nikkor gekocht laat staan een nikkor van waarde en had mijn oog laten vallen op de 16-35/4.0, maar ik moet kiezen tussen de twee en dat is moeilijk , de camera kost maar 629, lens kost 1195 anders moet ik weer jaartje wachten , ik zou ook graag die D90 hebben, schijnt een heel goede camera te zijn , van objectieven heb ik nu, nikkor 28-80 3.3/5.6: nikkor 35-70 3.3-4.5 4xzelfs maar dat is een ander verhaal : nikkon micro 60mm 2.8 oud type : nikkor 80-200 /4.5-5.6 : tamron 28-70 2.8 : tamron 17-35mm 2.8/4 : sigma 28-105mm1:4-5.6 en dan nog enkele oude nikkor MF waar onder de 50mm 1.4 je ziet veel objectieven van weinig van waarde
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
camera of objectief
Collapse
X
-
-
Re: camera of objectief
1200€ dan denk ik aan:
een nieuwe D300s
of een nieuwe Nikkor AF-S 12-24 f/4 en een nieuwe AF D 85 f/1.8 (zal er +/- 60€ boven liggen)
of een 2de handse D300 (+/- 700-800€, soms zelfs met grip) én daarbij nog een mooie lens.
overschakelen van de D80 naar de D90 is goed als je je camera hebt laten vallen of zo, maar als je echt vooruitgang wil maken is dat veel geld voor een heel klein stapje.The Knight That Says Ni...kon
-
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk berichtnu ja de D300s je doet me daar op een idee komen 1219 staat ie nu nu maak je me het nog moeilijkerThe Knight That Says Ni...kon
Comment
-
Ik heb gezien dat er bij de D300s geen instelknop meer opzit om naar MASP te gaan , dat zal wel via een ander knopje en het instelwieltje moete gebeuren dat is dan weer anders voor mij , is er een groot verschil om te werken tussen de D80 en D300s
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk berichtof een 2de handse D300 (+/- 700-800€, soms zelfs met grip) én daarbij nog een mooie lens.
Een body verliest veel te snel zijn waarde, dus als je een goeie tweedehands vind dan is dat interessanter dan een nieuwe vind ik. En dan nog een mooie lens erbij ."If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Comment
-
Ik zou zeker een andere camera kopen (nieuw of tweedehands) met de CMOS-sensor erin, en dan zit je met de D 300-reeks zeker goed. Dat is zeker een grote vooruitgang in de hogere iso's. Ook qua handling is dat een grote stap voorwaarts hoor ! En achteraf gaan voor een paar top-lenzen. Maar ja, Rome is ook niet in één dag gebouwd hé ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk berichtIk zou zeker een andere camera kopen (nieuw of tweedehands) met de CMOS-sensor erin, en dan zit je met de D 300-reeks zeker goed. Dat is zeker een grote vooruitgang in de hogere iso's. Ook qua handling is dat een grote stap voorwaarts hoor ! En achteraf gaan voor een paar top-lenzen. Maar ja, Rome is ook niet in één dag gebouwd hé ?Last edited by koen1950; 29 juli 2010, 11:46.
Comment
-
Ik vind dit een vreemde benadering: ik heb geld te besteden, wat zou ik kopen?
De vraag die ik me zou stellen is: heb ik behoefte om iets te kopen? Komt mijn camera mogelijkheden te kort? Ben ik ontevreden over de resultaten van de objectieven die ik nu heb?
De body zou ik pas vervangen als die niet meer voldoet. Nieuwe modellen komen zo snel dat het model dat je vandaag koopt morgen reeds verouderd is. Slechte investering dus.
Dure lenzen zou ik pas kopen als je weet dat de resultaten die je er mee behaalt ook werkelijk beter gaan zijn, of wanneer je een bepaald bereik mist.
Je hoeft je geld nu toch niet uit te geven, ook al ga je later met pensioen. Zet je centen opzij, en koop duurzaam materiaal op het ogenblik dat je dat werkelijk nodig hebt.
(nu hoor ik precies mijn moeder, maar die had meestal wel gelijk )Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
Fujifilm X100V - Sony RX100M3
Comment
-
-
-
ja mijn camera werkt wel nog goed anders heeft ie ook geen inruilwaarde meer , dan kan ook een vraag stellen wanneer koop jij een nieuwe auto , als hij helemaal niet meer rijd of wanneer je er aan toe bent om een nieuwe te kopen ik denk dat het tijdperk van de D80 gewoon voorbij is, heb wel last van stof op de sensor, en waarom koop je nieuwe lenzen het mag wel in mijn geval want ik heb nog nooit een nieuwe nikon lens gekocht van daar
Comment
-
Voor eerst denk ik minder last te hebben van stof, ten tweede hoop ik nog betere kleuren te vinden en betere belichting , en verder zien we wel he , denk toch wel dat een D300 wel een verbetering zal zijn tenopzichte van de D80 en dan zijn we weer weg voor een jaar of 10 , en je kan je afvragen of dat nodig is ,maar ik wil ook wel beetje meegaan met de nieuwe technieken van de dag, ik koop iedere 3,5 jaar een nieuwe wagen , is dat nodig nee , maar toch leukLast edited by koen1950; 29 juli 2010, 13:00.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht, ik koop iedere 3,5 jaar een nieuwe wagen , is dat nodig nee , maar toch leukThe Knight That Says Ni...kon
Comment
Comment