Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-D 50mm 1.8 of AF-S 35mm 1.8 G DX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor AF-D 50mm 1.8 of AF-S 35mm 1.8 G DX

    Hallo,

    Ik ben aan het uitkijken voor een eerste vaste brandpunt lens voor mijn nikon D70 en ik twijfel nog tussen deze twee lenzen...
    Nikkor AF-D 50mm f/1.8 of Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX.
    Er zit een 50à60 euro prijsverschil tussen de twee, en ik kan niet goed uitmaken of het grotere gemak voor binnen fotografie met de 35mm, op een dx camera zoals mijn D70, de extra prijs waard is. Beiden zouden voor zover ik lees een heel goede keuze moeten zijn, dus wat raden jullie aan als aanvulling op een 18-70 lens?

    Mvg,
    Pieter

  • #2
    Re: Nikkor AF-D 50mm 1.8 of AF-S 35mm 1.8 G DX

    Ik heb de beide. een heel moeilijke keuze. 50 is heel mooi voor portretten, 35 is een echte standaardlens. Toen ik die 35mm pas had is die maandenlang niet van mijn camera gekomen.

    je kan je keuze maken door eens een dag of een week je lens op 35 te zetten en te laten staan en een tijdje later hetzelfde met 50. Dan voel je wel aan welk brandpunt je het meeste ligt.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor AF-D 50mm 1.8 of AF-S 35mm 1.8 G DX

      Deze vraagt komt meermaals terug. Ik verkies de 35 mm voor normaal gebruik omdat op een cropcamera zoals de D70, de 50mm al licht in telebereik is. Het wordt dan al moeilijker om bijvoorbeeld binnenshuis alles wat je wil in het kader te krijgen (groepsportretten bijvoorbeeld) zonder in een andere kamer te moeten gaan staan. De bokeh bij een 50mm is iets mooier (rustiger) dan bij de 35mm net omwille van dat licht tele effect maar daar zijn nog betere opties voor.

      Een 85mm is voor mij de ideale combi met een 35mm in de prime reeks. De 85mm 1.8 is voor portretten nog veel beter geschikt als de 50mm 1.8.

      Zowel de 35 als de 50mm zijn haarscherp, daar kan je keuze niet vanaf hangen...

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor AF-D 50mm 1.8 of AF-S 35mm 1.8 G DX

        Lijm je 18-70 één dag vast op 50mm en de volgende dag op 35 en je weet dan wat je beter bevalt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor AF-D 50mm 1.8 of AF-S 35mm 1.8 G DX

          Ik heb de 50mm en die bevalt me uitstekend.
          Binnenshuis kan ik in sommige gevallen inderdaad niet ver genoeg achteruit om het gewenste te kadreren, maar heb dit eigenlijk nog niet veel meegemaakt. Voor portretjes is hij met zijn groot diafragma ideaal om de achtergrond lekker troebel te maken. Het scherpstellen met de motor van mijn D90 gaat heel soepel en snel.
          In het begin een beetje uitkijken dat je de lens niet te ver vasthoudt, want dan hou je hem vast aan de scherpstelring en die draait mee wanneer je autofocus actief is.
          En voor de prijs kan je het niet laten natuurlijk. Het is eigenlijk zonde om een lens te kopen met een interne scherpstelmotor wanneer je over een D70 beschikt.
          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor AF-D 50mm 1.8 of AF-S 35mm 1.8 G DX

            Heb zowel de 50 mm als de 85 mm 1.8 en heb toch de 35 mm bijgekocht om de reden die Indigo ook al aanhaalde; binnenshuis durft de 50 mm idd al net dat teveel tele te zijn.

            Maar als ik ze niet echt nodig heb verkies ik toch de 50 mm (of 85 mm)
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

            BD1614BE

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor AF-D 50mm 1.8 of AF-S 35mm 1.8 G DX

              bedankt voor de reacties iedereen, ziet er naar uit dat het de 35mm zal worden en een 50 of 85 tweedehands wat later, opgelost .

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor AF-D 50mm 1.8 of AF-S 35mm 1.8 G DX

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Lijm je 18-70 één dag vast op 50mm en de volgende dag op 35 en je weet dan wat je beter bevalt.
                Welke lijm gebruik je daar voor

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor AF-D 50mm 1.8 of AF-S 35mm 1.8 G DX

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  Welke lijm gebruik je daar voor
                  Secondenlijm en voor de 2de dag koop ik gewoon een nieuwe lens.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor AF-D 50mm 1.8 of AF-S 35mm 1.8 G DX

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Secondenlijm en voor de 2de dag koop ik gewoon een nieuwe lens.
                    een andere optie heet tessatape
                    iets goedkoper

                    ik heb zelf ook 35f2, 50f1.8 en 85f1.8. 50 is minst gebruikte, zeker binnen niet.
                    behalve de 50mm 2de hands trouwens ik vond daar niet genoeg van de prijs afgaan om de garantie niet te hebben.
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

                    **=ol

                    Comment

                    Working...
                    X