Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CZ 24/2.0, Sony 35/1.8 DT en 85/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: CZ 24/2.0, Sony 35/1.8 DT en 85/2.8

Ik zou zowel de 35mm, 50mm, als 85mm willen . Ik zou wel graag hebben dat de 35mm iets beter presteert dan de 50mm f/1.8...meer zoals de Nikkor 35mm .

Volgens SLRgear.com (zie de specificaties) krijg je bij de 35mm & 85mm een zonnekap(je ?) . Bij de 50mm is dat niet het geval...

't Is waarschijnlijk maar een plastic ding, maar beter dan niets...

Hmm, misschien eens tijd om de aankoop van een 50/1.4 ook te overwegen...

Bij Foto Rubens/Studio 73 staan ze ook trouwens...wel iets duurder, maar in Nederland is het meestal goedkoper heb ik de indruk...

Last edited by JorisVdB; 14 september 2010, 10:23.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Volgens SLRgear.com (zie de specificaties) krijg je bij de 35mm & 85mm een zonnekap(je ?) . Bij de 50mm is dat niet het geval...
      Wss omdat er voor die 50mm f1.8 geen zonnekap bestaat
      Buiten de 18-55 kitlens ken ik (denk ik) geen enkele sony lens die geen zonnekap meegeleverd krijgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Wss omdat er voor die 50mm f1.8 geen zonnekap bestaat
        Buiten de 18-55 kitlens ken ik (denk ik) geen enkele sony lens die geen zonnekap meegeleverd krijgt
        Voor de 50mm 1.8 is dat inderdaad het geval. De 1.4 komt wel met zonnekap.

G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

De 85mm f2.8 is nu op voorraad voor verzending bij konijn

Comment

Zijn er eigenlijk al reviews van ? Ik heb alleen maar dit gevonden...

Als ze goed presteren bestel ik ze mogelijk samen een 50mm f/1.4...moeilijke keuze, wachten tot er iets à la NEX-7 komt en met wat lichtsterk glas zoals deze hier, of dit kopen en toch maar bij de A-mount blijven...hoe heet dat ook weer ? Ahja, een luxeprobleem .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Heel aardige lens die van CZ!!!
              Natuurlijk erg prijzig, maar dan vraag ik mij kritisch af waar het kwaliteitsverschil zal zitten bij de uiteindelijke foto's.
              Ik ben overtuigd dat hij in gebruikcomfort beter zal zijn, sneller is dan de overige twee nieuwe exemplaren.. maar stel dat ik daarmee goed kon leven - waar steekt de CZ de andere twee lenzen voorbij (vooral in de uiteindelijke fotokwaliteit dan).
              Ik heb nog niets gelezen over barrel distortion, vignettering of scherpte; maar ik vermoed (hoop) dat daar een aanzienlijk verschil in zit. Of anders gezegd: waar zou een pro zich aan storen bij de overige twee lenzen - qua fotokwaliteit?

Weten andere mensen reeds meer?

Groeten!
              Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
              ---------------------------------------------------------------------------------------
              Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                Ben nog steeds benieuwd wat jullie zouden durven kiezen, een 50mm f1.8 of een 85mm f2.8 en waarom
                De 85 F2.8... omdat
                - ik de 50 F1.4 al heb
                - omdat ze klein, licht en goedkoop is... hopelijk ook goed
                - omdat ik hoop dat ze prima zal presteren als de 16-80Z tekort schiet

en omdat ik het wachten beu was, heb ik ze net besteld

(hopelijk laten ze me nu geen 2 weken wachten)
                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                  De 85 F2.8... omdat
                  - ik de 50 F1.4 al heb
                  - omdat ze klein, licht en goedkoop is... hopelijk ook goed
                  - omdat ik hoop dat ze prima zal presteren als de 16-80Z tekort schiet

en omdat ik het wachten beu was, heb ik ze net besteld

(hopelijk laten ze me nu geen 2 weken wachten)
                  Proficiat! Laat zeker weten hoe deze lens wide-open presteert, ik ken iemand die deze lens bijna gekocht had vandaag Maar ze wacht nog heel even tot er wat meer gebruikerservaringen zijn

Maar moest je de 50mm f1.4 niet hebben, hoe zat het dan? Dat zullen we binnenkort wel horen als je er meer mee gespeeld hebt wss

Comment

Samples van de 35mm en 85mm: link.
                    about.me/stijnv

Comment

Ik heb ze allemaal gedownload en ik vind ze er vrij goed uit zien (ja, ik heb gepixelpeept ). .

Je merkt wel dat die 35mm een heel stuk scherper wordt als je 'm wat dichtstopt, maar in welke mate of vanaf welk diafragma...f/1.8 of f/8 is wel een heel groot verschil. 't Zou leuk zijn om f/1.8 naast f/2, f/2.8 en f/4 eens naast elkaar te kunnen zetten...

De 85mm is precies iets scherper...maar die is dan ook weer maar f/2.8 en geen f/1.8 natuurlijk.

Ik zie ook niet meteen chromatische aberratie...(toch niet heel opvallend).

Comment

Zijn er al mensen die een MTF-50 grafiek heeft kunnen zien van deze lenzen?
                        Heel benieuwd naar de prestaties van het trio
                        Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
                        ---------------------------------------------------------------------------------------
                        Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Focus007 Bekijk bericht
                          Zijn er al mensen die een MTF-50 grafiek heeft kunnen zien van deze lenzen?
                          Heel benieuwd naar de prestaties van het trio
                          Staat op dyxum.
                          about.me/stijnv

Comment

De samples zijn om bijna te zeggen sensationeel

Comment

Ze zien er alleszins goed uit als je weet hoeveel deze lensjes kosten . Maar ik zou toch graag eerst wat meer vergelijkingen zien of een review...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Ze zien er alleszins goed uit als je weet hoeveel deze lensjes kosten . Maar ik zou toch graag eerst wat meer vergelijkingen zien of een review...
                                Een vergelijking met de Sigma 50-150mm f/2.8 kan ik je wel bezorgen .
                                about.me/stijnv

Comment

Working...
                                X