Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50: scherp genoeg?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 17-50: scherp genoeg?

Oorspronkelijk geplaatst door thomasbaerten Bekijk bericht
    Merci voor de voorbeeldfoto's.
    Heb vandaag nog een heel pak foto's genomen. Zijn allemaal net niet zo scherp als die wat elders zie.

Het is misschien wat muggenziften, maar ik heb geld betaald voor eens lens die 100% doet wat hij zou moeten doen, niet 98%.

Woensdag of donderdag kan ik naar konijnenberg gaan om ze om te ruilen. Heb alleen wat schrik dat zei gaan zeggen dat het niet genoeg afwijkt om geruild te kunnen worden.
    Eerst was mijn gedacht ook amai die is niet scherp ma ik heb mijn toestel nog maar twee weken en mijn sluitertijd enz.... Ma nu weet ik alles staan en ben zeer tevreden van het lensje ik zou zegge terug met de lens en laten nazien en vergelijk met een ander in de winkel op statief Gr en veel geluk
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thomasbaerten Bekijk bericht
      Merci voor de voorbeeldfoto's.
      Heb vandaag nog een heel pak foto's genomen. Zijn allemaal net niet zo scherp als die wat elders zie.

Het is misschien wat muggenziften, maar ik heb geld betaald voor eens lens die 100% doet wat hij zou moeten doen, niet 98%.
      Naast een lens die niet optimaal presteert zijn er nog de volgende mogelijkheden:
      *Instelling van de focuspunten, de camera focust net niet helemaal waar het moet door teveel aan de camera over te laten.
      Probeer het eens met alleen het centrale focuspunt.
      * Indien op JPG ingesteld, zet de scherpte en contrast wat omhoog, b.v. op +3, dat geeft vaak net dat beetje meer wat je ook bij anderen ziet

Comment

als je wil weten of het aan de lens of de lens/camera communicatie ligt, stel dan eens manueel scherp. Als je resultaat bij manuele focus goed zit, ligt het niet aan de lens, allez toch niet aan het glas in de lens.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Lens is ondertussen gewisseld en is net dat tikkeltje scherper

Comment

Working...
          X