Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50mm f1.8 of f1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 50mm f1.8 of f1.4

Hallo,

ik heb nu al een tijdje men canon f1.8 lens. deze bevalt me prima. Nu mis ik soms toch scherpte vind ik.

Is een overstap naar de f1.4 de moeite, of is het verschil in kwaliteit het verschil in prijs niet waard?

Of kan ik dan beter een andere brandpuntafstand nemen?

Bedankt
    --- Panasonic FZ 50---
    ---Canon Eos 450D---

Re: 50mm f1.8 of f1.4

Ik ga ervan uit dat je de 50mm F1.8 van 100euro bedoeld, die is inderdaad niet superscherp onder de F2.8 maar ja wat wil je met die prijs, de bokeh is ook wat hoekig door de bouw van het diafragma maar wederom.. de prijs.
    Ik persoonlijk zou naar een 28mm of nog minder gaan op men crop camera, dan kom je aan ongeveer 50mm uit.
    Als je twee lenzen hebt met zelfde mm's zal je automatisch de beste gaan gebruiken en dan zal die andere daar in de kast blijven liggen en dat vind ik dan ook zonde, liever dan uitbreiden naar iets anders.
    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
    Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
      Hallo,

ik heb nu al een tijdje men canon f1.8 lens. deze bevalt me prima. Nu mis ik soms toch scherpte vind ik.

Is een overstap naar de f1.4 de moeite, of is het verschil in kwaliteit het verschil in prijs niet waard?

Of kan ik dan beter een andere brandpuntafstand nemen?

Bedankt
      Tja zelf heb ik ook even getwijffeld over hetzelzde. Na wat reviews heb ik toch m'n 1.8 II gehouden. Welke echt superscherp is vanaf f4. Ik zou eerder gaan voor de 85 1.8
      Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

Comment

Ik zou eerder gaan voor de 85 1.8
        Zéér goede keus, hoge kwaliteit, en superscherp

groeten, Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Maar is 85mm op een cropcamera niet wat te dichtbij?
          --- Panasonic FZ 50---
          ---Canon Eos 450D---

Comment

ik vind de 85mm op crop zéér goed meevallen,

het grote nadeel van de 50mm vond ik , als je echt een close-up (enkel het gezicht) wilde maken, stond je vlak bij je "model",

bij de 85mm kun je een beetje afstand bewaren, en lijkt me wel de ideale concertlens ook (dit ga ik binnen enkele weken op de Antilliaanse feesten uitproberen)

maar mijn eerste indruk(heb ze nog maar enkele weken) is

groeten, Marc
            1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
              ik vind de 85mm op crop zéér goed meevallen,

het grote nadeel van de 50mm vond ik , als je echt een close-up (enkel het gezicht) wilde maken, stond je vlak bij je "model",

bij de 85mm kun je een beetje afstand bewaren, en lijkt me wel de ideale concertlens ook (dit ga ik binnen enkele weken op de Antilliaanse feesten uitproberen)

maar mijn eerste indruk(heb ze nog maar enkele weken) is

groeten, Marc
              als je een beetje in de buurt van de artiesten kan komen is het inderdaad een goeie voor portretten.
              zit samen met een 35f2 en 50f1.8 (nikon) standaard in de tas voor concerten.
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Maar mijn doel is om vooral straatfotografie te doen, en daar hoort dan ook weleens een portret bij. Maar toch ver genoeg dat de omgeving aanwezig is.
                Is voor dat doel de 85mm niet te dicht?
                Met de 50 vond ik de afstand goed.
                Maar is de f1.4 die 250 euro extra ten opzichte van de F1.8 wel waard?

Bedankt
                --- Panasonic FZ 50---
                ---Canon Eos 450D---

Comment

Maar mijn doel is om vooral straatfotografie te doen, en daar hoort dan ook weleens een portret bij. Maar toch ver genoeg dat de omgeving aanwezig is.
                  Is voor dat doel de 85mm niet te dicht?
                  Met de 50 vond ik de afstand goed.
                  Maar is de f1.4 die 250 euro extra ten opzichte van de F1.8 wel waard?

Bedankt
                  voor mij was het dat toen niet. nu twijfel ik erover omdat ik veel in het donker zit, maar heb ik al een 1.8 dus ga ik niet meer overschakelen zolang dat stuk plastic het nog doet. op straat kan je al snel een stopje meer dicht gaan dus denk ik dat die 2/3 stop extra licht ook niet meer echt als argument telt en enkel relatieve scherpte en bokeh over blijft.
                  en dan moet je zien uit te vinden (bv lens lenen van iemand) of het verschil voldoende groot is
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Bedankt

misschien kan ik beter nu dan een nieuwe 50mm f1.8 kopen (oude is gevallen...) en doorsparen voor een 17-55mm later?
                    Deze 17-55 is van kwaliteit en bokeh evengoed als de primes neem ik aan? Of blijven primes toch beter presteren?
                    --- Panasonic FZ 50---
                    ---Canon Eos 450D---

Comment

Bedankt

misschien kan ik beter nu dan een nieuwe 50mm f1.8 kopen (oude is gevallen...) en doorsparen voor een 17-55mm later?
                      Deze 17-55 is van kwaliteit en bokeh evengoed als de primes neem ik aan? Of blijven primes toch beter presteren?
                      Ik had een jaar geleden hetzelfde voor, de 1.8 was gevallen en volledig naar de zak.
                      Ik ben toen voor de 1.4 gegaan (nog geen seconde beklaagd), deze lens is iets scherper en veel steviger, al raad ik iedereen de 1.8 aan als hij net begint met fotografie omdat die lens zo fijn is om mee te werken en ik was van de kwaliteit zeer tevreden.
                      De 17-55 schijnt een prachtige lens te zijn (zelf heb ik de 17-40), maar de scherpte en bokeh van een prime blijven gewoon beter en mooier!!
                      Canon!

Comment

Oke,
                        het probleem is dat ik vrijdag op vakantie vertrek, en ik graag een 50mm meehad waar ik kan op rekenen.
                        Ik denk dat ik deze binnen breng voor garantie en een nieuwe F1.8 bestel,
                        na vakantie kan ik deze nieuwe dan verkopen..
                        Dus als er iemand binnenkort interesse heeft in een gloednieuwe f1.8
                        --- Panasonic FZ 50---
                        ---Canon Eos 450D---

Comment

Oke,
                          het probleem is dat ik vrijdag op vakantie vertrek, en ik graag een 50mm meehad waar ik kan op rekenen.
                          Ik denk dat ik deze binnen breng voor garantie en een nieuwe F1.8 bestel,
                          na vakantie kan ik deze nieuwe dan verkopen..
                          Dus als er iemand binnenkort interesse heeft in een gloednieuwe f1.8

Dan laat je mij maar iets weten
                          flickr
                          Canon 550D - Canon 50 f/1.8 - Canon 15-85 f/3.5-5.6 USM - Metz 48 - YN-460 II - Polaris Flash Meter II

Comment

Working...
                          X