Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens sigma

    Hallo,

    Ik ga mij een groothoeklens kopen maar met een laag buget.Is dit een goeie lens ? of is zijn er nog andere ? Sigma AF-D Aspherique EX 17-35 mm f/2,8-4

    Alvast bedankt

    grt
    dany10
    Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
    Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

  • #2
    Re: lens sigma

    Dit is de slechste lens, die ik ooit bezeten heb en hoeveel meer groothoek gaat die geven tov je 17-55? Die lens is in alle aspecten beter dan de Sigma, zelfs als de Sigma goed zou zijn.

    Advies: Sigma 10-20(4.5-5.6), die is gewoon goed, of de f3.5, schijnt nog beter te zijn of als je echt breed wilt de Sigma 8-16.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: lens sigma

      Ook een Tamron 17-35 is beter, en bovendien ook niet zo duur.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: lens sigma

        Maar ook een Tamron 17-35 is op dex helemaal zinloos als je al een 17-55 AFS hebt.

        Go for the Sigma 10-20, de oudere en goedkopere f4-5.6 versie is naar mijn idee de beste.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: lens sigma

          ik heb net de Nikkor 12-24 f/4 2de hands gekocht voor minder geld dan die Sigma nieuw.

          Als het niet dringend is, schuim dan een weekje of twee de zoekertjessites af.

          Ik hoor wel zeggen dat de Tokina 11-16 f/2.8 de beste supergroothoekzoom van het moment is.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: lens sigma

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Maar ook een Tamron 17-35 is op dex helemaal zinloos als je al een 17-55 AFS hebt.

            Go for the Sigma 10-20, de oudere en goedkopere f4-5.6 versie is naar mijn idee de beste.
            Inderdaad. Even gemist dat er al een 17-55 was .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: lens sigma

              Hallo,

              Allemaal bedankt ,en zal deze lens maar links laten liggen ,en julllie advies volgen en èèn van jullie voorgestelde lenzen opzoeken liefst 2hands

              grt
              dany10
              Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
              Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

              Comment


              • #8
                Re: lens sigma

                De tamron 17-35mm is echt wel goed kijk maar de revieuws er op na , ik ga de mijne verkopen , omdat ik de nikon 16-35mm wil kopen, maar ik weet niet voor wat een toestel het is
                Last edited by koen1950; 24 juli 2010, 13:50.

                Comment


                • #9
                  Re: lens sigma

                  Hallo,
                  Sorry voor de late reactie maar waarom schakel jij over naar die andere lens ?

                  grt
                  dany10
                  Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                  Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                  Comment


                  • #10
                    Re: lens sigma

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    Ik hoor wel zeggen dat de Tokina 11-16 f/2.8 de beste supergroothoekzoom van het moment is.
                    Dit even bekijken en ik denk dan de je mening zal wijzigen en dan nog de beperte zoom.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: lens sigma

                      Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                      Hallo,
                      Sorry voor de late reactie maar waarom schakel jij over naar die andere lens ?

                      grt
                      dany10
                      Wel dat doe ik omdat, ik heb al een jaar of 8 denk ik mijn D80 en nog nooit een nieuwe lens van nikon gekocht , laat staan een toplens , en als ik toch een nieuwe lens wil kopen dan ééntje die ik veel gebruik,een groothoek omdat ik ook veel landschappen maak , ik heb lang getwijfeld tussen de 100mm macro van zeiss , maar heb toch de knoop doorgehakt en het word nikon
                      Last edited by koen1950; 28 juli 2010, 07:01.

                      Comment

                      Working...
                      X