Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens voor Sony a550

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomlens voor Sony a550

    Momenteel werk ik met een Sony a550 en heb twee lenzen nl. 18-250- 3.5-6.3 van Sony en een macro lens Sigma 105 2.8EX DG macro.
    Nu zou ik willen overschakelen naar een Sigma 70-200 2.8 EX DG APO Macro maar merk al een tijdje op dat er nu een nieuwe lens van Sigma op de markt is nl. de 70-200 2.8 DG OS HSM .
    Wat is nu het verschil tussen deze lenzen indien je die gebruikt met een Sony met ingebouwde stabilisatie in de body, men spreekt over vier stoppen winst maar zou je dit nog halen met dergelijke toestellen.
    Ikzelf ben maar amateur en weet nog te weinig daarover daarom richt ik me tot dit forum.

  • #2
    Re: Zoomlens voor Sony a550

    Als je zo'n OS-lens op je body zet, dan kan je of de SSS van je a550 uitschakelen, of OS van de lens uitschakelen (of beide natuurlijk, maar dat wil je meestal niet / beide actief laten, wil je zeker niet want dat gaat fout lopen).
    Afhankelijk van de prestaties van OS kan het zijn dat je daar voordeel mee doet, of dat je beter SSS actief laat. Voordeel van OS is wel dat ook je zoekerbeeld gestabiliseerd is.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Zoomlens voor Sony a550

      Beide aanzetten zal zeker niet ten goede komen van de foto waarschijnlijk zullen ze tegen elkaar werken.
      Maar is de aankoop van een lens met OS wel aan te raden als je een stabilisatie in de body hebt, is dit niet het zelfde.
      Indien er geen verschil is dan zou ik toch een lens zonder OS in de lens de voorkeur geven en dit wegens het prijsverschil dat niet min is .

      Comment


      • #4
        Re: Zoomlens voor Sony a550

        Oorspronkelijk geplaatst door marie1 Bekijk bericht
        Beide aanzetten zal zeker niet ten goede komen van de foto waarschijnlijk zullen ze tegen elkaar werken.
        Maar is de aankoop van een lens met OS wel aan te raden als je een stabilisatie in de body hebt, is dit niet het zelfde.
        Indien er geen verschil is dan zou ik toch een lens zonder OS in de lens de voorkeur geven en dit wegens het prijsverschil dat niet min is .
        in wezen is het hetzelfde, maar het zou kunnen dat het OS iets efficienter werkt en dat je een stop extra winst hebt (of minder goed en een stop verlies )
        maar als ik het goed begrijp geeft een gestabiliseerd objectief ook een gestabiliseerd zoekerbeeld, maar tot 200 mm lijkt me dit verwaarloosbaar
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • #5
          Re: Zoomlens voor Sony a550

          Ik lees altijd dat het grote voordeel van 'in-body' stabilisatie is dat de lenzen dan kunnen goedkoper zijn en dan toch weer een gestabiliseerde lens erop zetten
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Zoomlens voor Sony a550

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik lees altijd dat het grote voordeel van 'in-body' stabilisatie is dat de lenzen dan kunnen goedkoper zijn en dan toch weer een gestabiliseerde lens erop zetten
            Tja, als Sigma het vertikt om bij haar nieuwe lensontwerp de OS eruit te laten voor merken met sensor-shift, tja...wat doe je eraan ?
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Zoomlens voor Sony a550

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ik lees altijd dat het grote voordeel van 'in-body' stabilisatie is dat de lenzen dan kunnen goedkoper zijn en dan toch weer een gestabiliseerde lens erop zetten
              Wie wil kan nu kiezen hé. Of een Sigma met OS, of een oudere zonder, of een nieuwe Tamron zonder, of een Sony...
              Voor elk wat wils
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Zoomlens voor Sony a550

                Ik werk zelf met de versie zonder stabilisatie en ik ben er echt zeer tevreden over, ik gebruik hem meestal als vaste lens, zelden gebruik ik nog mijn andere lenzen. Ik kan me niet voorstellen dat je nut hebt aan de versie met stabilisatie.
                mvg
                Redgy
                Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Zoomlens voor Sony a550

                  Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                  Ik kan me niet voorstellen dat je nut hebt aan de versie met stabilisatie.
                  Eens proberen hé .

                  Wat mij betreft: nut heeft het zeker. Een Sigma 18-250 op 200 à 250mm is plezanter dan een Sony 18-250... maar ieder moet voor zichzelf maar zien of het de meerprijs waard is.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment

                  Working...
                  X