Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat tips bij het aanschaffen van lenzen!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat tips bij het aanschaffen van lenzen!

Hier een jong broekie van 17 die wat tips nodig heeft. Ik zal een kleine intro houden zodat jullie weten wat ik wil.

Ik ben veel in de natuur te vinden, voornamelijk landerijen, weilanden, houtwallen. Op zoek naar reeën en herten. Tot zover heb ik altijd een digitale camera gebruikt van Canon. Gewoon om eens te zien hoe het is, het wild fotograferen. Helemaal verliefd natuurlijk bij de eerste keer. Voor 2 dagen in het bos verblijven met de nodige spullen.
    Nu wil ik graag een spiegel reflex aanschaffen voor dit werk.

Willen jullie als, eventueel, ervaren fotograven hiermee helpen? Een camera zelf kopen was niet het belangrijkste volgens een kennis, maar de lenzen.

Het gaat erom dat ik in de ochtenden en einde van de middag rond de schemering kan fotograferen. Dus wel bij goed daglicht. Graag lenzen die goed geprijsd zijn. Het hoeft echt niet professioneel! Maar een goed betaalbare lens van een leuke kwaliteit!
    Kunnen jullie daarbij ook wat termen uitleggen die jullie gebruiken? Dat ik in de winkel ook weet wat ik koop.

Ik weet dat het wat omslachtig is, maar er zijn vast mensen onder jullie die wel wat tijd willen besteden om mij te helpen?!

Ik kijk uit naar de reacties!

Bedankt alvast!!

Re: Wat tips bij het aanschaffen van lenzen!

Vraag 1 ... wat is je budget?
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Dag!

Helemaal vergeten te zeggen wat mijn budget is.
      ALs ik dat zeg dan ligt iedereen op deze site krom van het lachen joh..
      Ik weet dat jij ook bij 0 bent begonnen dus ik ga maar in de leerschool.

Als ik 500 euro zeg. Want mijn body mag echt een starters-body zijn. Ik wil dat bedrag eerst maar proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duthch-Camoflage Bekijk bericht
        Dag!

Helemaal vergeten te zeggen wat mijn budget is.
        ALs ik dat zeg dan ligt iedereen op deze site krom van het lachen joh..
        Ik weet dat jij ook bij 0 bent begonnen dus ik ga maar in de leerschool.

Als ik 500 euro zeg. Want mijn body mag echt een starters-body zijn. Ik wil dat bedrag eerst maar proberen.
        Wie zegt dat ?
        Zelf doe ik wat anders maar nu kennen de mensen toch Uw budget al. Beetje geduld en er komt wel reactie.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Hallo!

Een maat van mij stelde dit voor:

Is dit een goed starterspakket? Ik hoor het graag!
          Ik ben ook wat wijzer geworden over de verschillende termen binnen dit vak!

Comment

Hallo!

Een maat van mij stelde dit voor:

Is dit een goed starterspakket? Ik hoor het graag!
            Ik ben ook wat wijzer geworden over de verschillende termen binnen dit vak!
            Over die camera heb ik geen mening, maar wil je een Sigma 70-300, neem minimaal een APO versie, die in de link is gewoon niet goed genoeg.
            Verder is kennis verwerven heel erg gewenst .

Comment

Ben het helemaal eens met Telekees.

Waarom start je niet met een 2e hands setje zoals bv : http://www.2dehands.be:80/foto-camer...list_cat=nikon

Ben zelf destijds ook met 2e hands materiaal gestart en zo leer je op een budgetvriendelijke manier wat je wil en je ligt.

btw: de bijgeleverde lens is een gekende topper.

Het spreekt voor zich dat een ander merk een vrije keuze is. Haalde deze gewoon aan omdat ik zelf met Nikon werk en dit materiaal ken
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Kunnen jullie daarbij ook wat termen uitleggen die jullie gebruiken? Dat ik in de winkel ook weet wat ik koop.
                ga eens naar wikipedia of camerapedia en zoek daar naar:

brandpunt, brandpuntsafstand, diafragma, vignettering, chromatische aberaties, scherptediepte, lichtsterkte,...

een half uurtje en je bent mee met alle lenzenpraat.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Eerst je zelfwerkzaamheid inschakelen, zelf kennis opdoen. Google maar eerst, er is voldoende over fotografie en fotomateriaal geschreven. Kom daarna maar terug.
                  [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht

Waarom start je niet met een 2e hands setje zoals bv : http://www.2dehands.be:80/foto-camer...list_cat=nikon

Ben zelf destijds ook met 2e hands materiaal gestart en zo leer je op een budgetvriendelijke manier wat je wil en je ligt.

Het spreekt voor zich dat een ander merk een vrije keuze is. Haalde deze gewoon aan omdat ik zelf met Nikon werk en dit materiaal ken

Hoi!

Maar er zijn honderden setjes te koop op het internet. Ik heb ook het liefste een 2e hands set. Het is toch allemaal in de probeerfase. Moet ik dan met eigen kennis over lenzen dan op marktplaats etc camera's gaan kijken? De link die u mij hier liet zien, dat ziet er heel goed uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht

Goede body (die had mijn maat ook precies) en met mijn iets opgedane kennis is het een aardige zoomlens wat ik goed kan gebruiken.

Ik weet niet of ik te haastig wordt als ik zeg dat ik daar dan op in ga. Of zal ik nog een klein tijdje zelf doorzoeken?

Comment

Goede body (die had mijn maat ook precies) en met mijn iets opgedane kennis is het een aardige zoomlens wat ik goed kan gebruiken.

Ik weet niet of ik te haastig wordt als ik zeg dat ik daar dan op in ga. Of zal ik nog een klein tijdje zelf doorzoeken?
                        Dat kan ik niet in jouw plaats uitmaken. Leek me gewoon een goede combi, en als je weet dat de lens nieuw al snel 200 € kost ...
                        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          ga eens naar wikipedia of camerapedia en zoek daar naar:

brandpunt, brandpuntsafstand, diafragma, vignettering, chromatische aberaties, scherptediepte, lichtsterkte,...

een half uurtje en je bent mee met alle lenzenpraat.

Dag beste,

Ik heb op een 2e hands site een hele mooie camera gevonden.
                          Ik heb al wat kennis opgedaan over de verschillende termen.
                          Bekijk en oordeel! Recensies geven een goede indruk.

Bedankt alvast!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                            Wie zegt dat ?
                            Zelf doe ik wat anders maar nu kennen de mensen toch Uw budget al. Beetje geduld en er komt wel reactie.
                            Hoi!

Ik heb hieronder een link met de camera die ik voor €400 kan kopen.
                            Het hele handeltje wat in het verhaaltje staat.

Ik heb over de Tamron AF 28-200 wel wat dingetjes gehoord over de lichtsterkte!

Bij schemering schijnen snel korrels in beeld te komen. Heeft iemand verstand van deze lens?! Opzich hoef ik niet te fotograferen bij weinig licht, meer overdag.

Is dit een goede starterslens?!?!

Comment

Dag Telekees!

Ik zie dat u online bent, kunt u misschien op bovenstaande 2 berichten kunnen reageren? Ik heb namelijk de camera laten reserveren tot vanavond.

Bedankt alvast!

Comment

Working...
                              X