Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke is het betere Macro-objectief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke is het betere Macro-objectief?

Wat zou de beste keuze zijn ?

Sigma 50mm f2.8 1:1 Macro voor Sony/Minolta

of

Minolta 100mm f2.8 1:1

Mvg,

Mario.

Re: Welke is het betere Macro-objectief?

Wellicht kun je aangeven wat je wilt gaan fotograferen. Op basis hiervan kan men je denk ik beter adviseren.

Comment

Wat ik voornamelijk wil fotograferen zijn o.a. insecten op bloemen, vlinders,...
      Ik wist niet dat er binnen Macro-fotografie ook nog eens onderscheid werd gemaakt.

Mvg,

Mario.

Comment

Als je insecten wilt fotograferen dan zou ik toch minimaal gaan voor 100mm of langer (bijvoorbeeld een 150mm)

Er ook in macro objectieven de nodige verschillen....

Advies door zoek het forum eens en je vindt een hele hoop interessante info

Comment

voor de sony heeft men in het asortiment , een 100mm macro carl zeis en daar heb je het beste die er is

Comment

Ben je geïnteresseerd in het fotograferen van bijv. vlinders en libellen, dan wordt een 100 mm macro objectief al tricky. Hiervoor kun je beter gaan uitzien naar een 150 mm of 180 mm objectief. De genoemde insecten hebben namelijk een nogal grote veiligheidsradius, en voor je het weet gaan ze er vandoor. Afstand kunnen houden is voor deze beestjes heel erg belangrijk, tenzij je heel vroeg je bed uitgaat en ze probeert vast te leggen terwijl ze nog rustig aan het opwarmen zijn
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Volg bovenstaande posts, min. 100 mm. Heb zelf onlangs de Tamron 180mm 3.5 toegevoegd aan mijn arsenaal

Bestaat niet voor Sony/Sigma. Maar Sigma heeft een 150mm macro, een kennis van me gebruikt deze en het resultaat is suuuuuper

Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Als dat is voor insecten mag je min 150mm hebben, maar voor bloemen is die ideaal

Comment

Working...
                X