Ik ga nu stillekes uitkijken naar een Macro lens de prijzen liggen dicht bij elkaar dus ik denk voor de Canon lens te gaan de Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro die is verkrijgbaar rond 430 euro en de Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di Macro Canon kan ik hebben voor 360 en dan de Sigma DG EX 105mm f/2.8 Macro ong 400 euro wat ik mij af vraag nergens staat er een is op of een vr al zou dat intressant zijn bij portret of ben ik verkeerd ?? want ook daar zou ik ze 70 percent voor gebruiken .
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Macro lens
Collapse
X
-
Macro lens
Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,JohnLabels: Geen
-
-
Re: Macro lens
Er zijn zeer weinig macro objectieven met beeldstabilisatie...de enige die ik mezelf voor de geest kan halen op dit moment is de Nikon 105 mm VR.
Zonder beeldstabilisatie is ook goed te werken, alleen moet je iets meer op je sluitertijden letten bij het gebruik van objectieven met wat langere brandpuntsafstanden rond de 100 mm...Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.
-
Zowel de Canon 100mm en de Nikkor 105 macro's hebben anti-bibber en ik dacht dat de enige zijn.
Ik vind de VR makkelijk bij 'gewoon' gebruik.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtZowel de Canon 100mm en de Nikkor 105 macro's hebben anti-bibber en ik dacht dat de enige zijn.
Ik vind de VR makkelijk bij 'gewoon' gebruik.Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk berichtEn ik dacht dat het alleen de L lens is van canon die dat heeft ik ga is terug kijken sé
Grtz,
K.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk berichtIdd, alleen de macro 100mm f 2,8 L IS USM heeft een hybrid Image Stabilisator. Is ook wel iets duurder dan de gewone 100mm natuurlijk
Grtz,
K.Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John
Comment
-
Comment