Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extender

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• extender

Ik ben in het bezit van een Canon 50D met de Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II lens .
    een fantastische lens , maar nu vroeg ik me af of het interessant is om daarop een extender 2x te plaatsen om bv vogels te fotograferen , wat toch een goedkopere oplossing is dan een nieuwe lens te moeten kopen ? (en het is niet mijn bedoeling om dagelijks vogels te spotten). Zal de lens dan nog autofocussen ? Dank bij voorbaat voor jullie reactie

Re: extender

Ja, dat gaat werken maar wel zal de foto wat betreft de scherpte iets meer nabewerking nodig hebben.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Ik heb een 100-400 L IS en een 70-200 f2,8 L IS II.
      Met de oude 70-200 f2,8 L IS zou ik zeker gezegd hebben dat een 100-400 duidelijk een betere keuze zou zijn, maar nu twijfel ik eigenlijk of de beeldkwaliteit van de nieuwe 70-200 werkelijk zoveel slechter zou zijn dan die van de 100-400.
      De 70-200 f2,8 L IS II is op f2,8 heel erg scherp, de 100-400 is op f5,6 veel minder goed (maar nog steeds scherp genoeg).
      Maar als je op de 70-200 een 2x teleconverter zet, dan zal die ook duidelijk minder scherp worden. Ik zou de combinatie zelf wel eens willen testen, maar ik heb geen 2x teleconverter...

(Een 300mm f4 L IS + 1,4x teleconverter is wel veel scherper dan de 100-400 op 400mm, die combinatie gebruik ik vooral voor libellen en de wat grotere vlinders.)

De autofocus blijft in ieder geval werken als je een 2x teleconverter gebruikt op de 70-200 f2,8 L IS II. Maar die zal wel wat trager worden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Wel ik vraag me eigenlijk ook af als je dan bv niet beter bent met de Sigma 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM Canon , maar dat is dan natuurlijk ook een heel stuk duurder dan een extender, die ik misschien ook maar eens sporadisch zal gebruiken.

Comment

Als ze bij Sigma hun kwaliteitsproblemen werkelijk hebben opgelost dan zou je wel zo'n 50-500 OS kunnen kopen. Op dit ogenblik is er een grote "recall" voor de 120-400 / 150-500 en 50-500 OS lenzen...

De Canon 100-400 is nog altijd beter dan die Sigma-lenzen...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Misschien heb ik wel de perfecte oplossing gevonden. Als ik nu een extender 1.4 koop dan heb ik al wat meer bereik met mijn 70-200 en daarna spaar ik gewoon wat voor een 100-400 en dan is mijn extender ook bruikbaar en heb ik heel wat verschillende bereiken !
            waarschijnlijk zal dit een betere oplossing zijn dan zo een drastische 2x extender ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Katherine Bekijk bericht
              Misschien heb ik wel de perfecte oplossing gevonden. Als ik nu een extender 1.4 koop dan heb ik al wat meer bereik met mijn 70-200 en daarna spaar ik gewoon wat voor een 100-400 en dan is mijn extender ook bruikbaar en heb ik heel wat verschillende bereiken !
              waarschijnlijk zal dit een betere oplossing zijn dan zo een drastische 2x extender ?
              Je 1.4 extender gaat wel passen op je toekomstige 100-400, maar je zal dan wel geen AF meer hebben..tenzij je zou werken met een body uit de Canon 1-Reeks.
              Ikzelf gebruik een 70-200 en een 300 F4 IS, beide icm de canon 1.4 extender en ben zeer tevreden van de resultaten.

Comment

Working...
              X