Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aan vervanging toe?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aan vervanging toe?

heb van mijn vorige camera (Nikon d70) nog volgend objectief liggen AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5g ED DX.
    Momenteel heb ik een Nikon d90. Mijn vraag is eigenlijk of dit objectief niet een beetje verouderd is en vervangen mag worden door een nieuwere gelijkaardige versie om betere foto's te kunnen maken.
    My photosite : www.indignephotography.tk

Re: aan vervanging toe?

De 18-70 is een prima lens, als ze er nog goed uit ziet geen probleem zou ik denken.
    Ietsje beter zou de Nikkor AF-S 16-85mm DX f/3.5-5.6 G ED VR zijn en nog wat beter zou de Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8 G DX IF-ED zijn maar die is natuurlijk een flink pak duurder.
    Het ligt er wat aan wat je zoekt, ook de Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR zou kunnen.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Heb al mijn DX objectieven ingeruild voor FX-compatibel, behalve de 18-70mm, is en blijft één van m'n betere all-rounders

Als je niet bepaald meer bereik of lichtsterkte nodig hebt; houden !

Evt. aanvullen met de AF-S 70-300mm VR
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sethje4 Bekijk bericht
        heb van mijn vorige camera (Nikon d70) nog volgend objectief liggen AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5g ED DX.
        Momenteel heb ik een Nikon d90. Mijn vraag is eigenlijk of dit objectief niet een beetje verouderd is en vervangen mag worden door een nieuwere gelijkaardige versie om betere foto's te kunnen maken.
        De 18-70 is een erg goede lens. Wil je een duidelijke betere lenskeuze voor dit bereik ga je het verschil merken in gewicht, gemak en prijs. Je kan gaan voor een dure professionele zoom (17-55mm f2.8, duur en zwaar) of je kan de lens vervangen door primes (20mm, 35mm, 50mm).

C.

Comment

Houden die lens! Ik had ze ook. Een zéér goede kitlens(nog steeds trouwens). Ik heb er nog altijd spijt van dat ik ze heb weggedaan. Lenzen verouderen echt zo snel niet. Zelfs de 25 jaar oude Nikkor 50mm prime van een vriend geeft perfecte resultaten op mijn D300s. Het enige wat je misschien kan missen is VR. Maar dat geeft geen garanties op betere resultaten.
          Last edited by vanhyfte.johnny; 18 juli 2010, 11:16. Reden: tikfout

Comment

Had je bij de D90 ook een (kit) lens?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

nee, heb alleen de body gekocht van de D90, met een kitlens werd een beetje te duur voor mijn studentenportefueille.
              Ik heb de body van mijn D70 verkocht en de objectiefen die ik er bij had gehouden
              My photosite : www.indignephotography.tk

Comment

Ik ben ook wel een fan van de 18-105mm VR lens, maar qua bouw is de 18-70 door de stalen vatting wel wat beter en optisch ook niet minder, dus gewoon houden.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

eigenlijk verouderen objectieven niet. Kijk maar eens om het hoekje bij onze kameraden die middenformaat en groot formaat gebruiken. Daar worden nog alle dagen lenzen van 20-30 jaar en pakken ouder gebruikt.

Wees blij, dat een goede lens heel je leven meekan. Om de zoveel jaar een nieuwe body kopen -omdat de vooruitgang daar wel echt groot is- is al duur genoeg.
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik zou zeggen houden die lens....al vind ik persoonlijk de 18-105mm een tikje scherper + meer bereik....maar of ge ze daar voor moet veranderen moet jezelf weten.

grtz Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
                    X