Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gondel "los" NIkkon 70-200 VRII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gondel "los" NIkkon 70-200 VRII

Hoi.

Ik ben vanavond mijn nieuw speelgoed gaan halen bij Rubens en teleurstelling, de camerabatterij kan best eerst 12 uur opladen en ik ga eens braaf zijn, ook al is het moeilijk.

Dus ik lees wat, ik vijs de boel ineen en D700 + 70-200 weegt wel wat.
    Ik denk, slopen die handel, even die gondel eraf en zien of dat hanteerbaarder is, da ding steekt ook zo ver uit.

Ik vijs dus die schroef wat los (zoals bij mijn sigma) maar dat ding blijft erop, ik draai nog iets verder zonder resultaat en ondek... EEN KLEPJE om te ontgrendelen. 1-0 voor Nikkon want dit lijkt makkelijk.

MAAR als ik de gondel er nu terug opzet en de schroef ook terug aandraai blijft er een lichte speling op de gondel te zitten tov de lens. Hij zit niet echt heel vast maar de lens zit wel verzekerd achter dat befaamde klepje.

EN nu weet ik niet zeker of dat wel zo was...

Wie heeft de zelfde lens en wie geeft uitsluitsel? Vast of kleine speling?

Grtz en bedankt.
    Last edited by loloboy; 23 juni 2010, 20:42.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Re: Gondel "los" NIkkon 70-200 VRII

De gondel van een 70-200 VR 2 gaat er normaal gezien niet af denk ik, ik zou het tenminste zelf nooit proberen. Alleen het voetstuk gaat los.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      De gondel van een 70-200 VR 2 gaat er normaal gezien niet af denk ik, ik zou het tenminste zelf nooit proberen. Alleen het voetstuk gaat los.
      Dat bedoel ik dan eigenlijk...
      Sorry.
      BE-Wommelgem

Comment

Prob zelf opgelost.
        Die vijs draait er niet af, daar zit een soort beveiliging op zodat je ze er niet kan afdraaien en ik draaide dus de verkeerde kant uit...
        BE-Wommelgem

Comment

hehe... Dit is een van de grappigere vragen die ik tot op heden al gezien heb op dit forum .

Ik ben blij voor je dat er niets aan je objectief mankeert. Ik gebruik hetzelfde tot overgrote tevredenheid en ook het voetstuk staat muurvast bij mij (ik gebruik een wimberley dovetail).

Ik draai de gondel meestal totdat de aansluiting op 4 a 5 uur zit, als je vanuit de camera kijkt. Dat werkt voor mij het gemakkelijkste. Uiteraard zonder het voetstuk dan.

Veel plezier ermee! Het zal je ongetwijfeld bevallen!

Grtn

Comment

Goe dat ik grappig ben!

Tis handig met die ontsluiter maar je moet het weten.
            Ik had tegen mezelf kunnen zeggen, RTFM!

Grtz.
            BE-Wommelgem

Comment

Laat die gondel lekker aan het objectief zitten, maar draai hem inderdaad een kwartslag...kun je daarna ook prima als handvat gebruiken, zodat je toestel makkelijk gedragen kan worden.
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                Laat die gondel lekker aan het objectief zitten, maar draai hem inderdaad een kwartslag...kun je daarna ook prima als handvat gebruiken, zodat je toestel makkelijk gedragen kan worden.
                Zoals eerder vermeld, ik haal enkel de voet eraf, de eigenlijke gondel , het deel dat aan de lens hangt, blijft er natuurlijk aan. Zo past/gaat de camera ook beter in de tas.

Grtz.
                BE-Wommelgem

Comment

Dit kan ik je ten zeerste afraden !!! Om je fototoestel aan die gondel te dragen !

Heb het net zelf meegemaakt, ik vond dit ook handig tot ik de camera en lens zo vasthad tot eergisteren bleek dat die schroef niet helemaal vastzat en blijkbaar dat veiligheidsklepje niet bestand was tegen het gewicht van een D300 + 70-200mm 2.8 met als gevolg camera en lens op de grond en ik had enkel nog het voetstuk vast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eyereflection Bekijk bericht
                    Dit kan ik je ten zeerste afraden !!! Om je fototoestel aan die gondel te dragen !

Heb het net zelf meegemaakt, ik vond dit ook handig tot ik de camera en lens zo vasthad tot eergisteren bleek dat die schroef niet helemaal vastzat en blijkbaar dat veiligheidsklepje niet bestand was tegen het gewicht van een D300 + 70-200mm 2.8 met als gevolg camera en lens op de grond en ik had enkel nog het voetstuk vast
                    Oeps...da's heel erg vervelend, maar ook weer een les voor de volgende keer. Wikkel de neckstrap van de camera altijd 1 of 2 keer rond je pols, zodat je hele camera is gezekerd mocht er plotseling iets losschieten.
                    Zelf draag ik op die manier altijd mijn camera; meestal een combi van de Nikon D700 met grip en hieraan een Nikon 70-200/2.8 of een Sigma 120-400/4.0-5.6 objectief.
                    Een camera aan de grip vasthouden heeft in principe hetzelfde risico (alleen een schroef verbind de grip met de camera), maar ook hier biedt de neckstrap weer een extra beveiliging tegen onverwachts losschieten van onderdelen.

Comment

Of een sunsniper... Dat zit niet in de weg en draagt heel gemakkelijk. Ik wil niet terug naar een necktrap hoor!

Als de nikon 70-200 VRII op m'n D300 zit, koppel ik de sniper aan het gondelplaatje van het objectief vast, dat is beter in evenwicht. Ik zal het niet zo snel voorhebben dat ik die niet genoeg vastdraai, ik ben daar nogal alert in... Het ding is er voor gemaakt, maar je moet er zelf aan denken alles vast te schroeven. Dat is eigenlijk bij alles zo... Als je de drag vergeet in te stellen op je balhoofd, schiet ie ook naar beneden hé.

Comment

Oeps...da's heel erg vervelend, maar ook weer een les voor de volgende keer. Wikkel de neckstrap van de camera altijd 1 of 2 keer rond je pols, zodat je hele camera is gezekerd mocht er plotseling iets losschieten.
                        Zelf draag ik op die manier altijd mijn camera; meestal een combi van de Nikon D700 met grip en hieraan een Nikon 70-200/2.8 of een Sigma 120-400/4.0-5.6 objectief.
                        Een camera aan de grip vasthouden heeft in principe hetzelfde risico (alleen een schroef verbind de grip met de camera), maar ook hier biedt de neckstrap weer een extra beveiliging tegen onverwachts losschieten van onderdelen.
                        Ik draai meestal ook die strap rond mijn pols, maar ik had nu nog maar net mijn toestel uit mijn tas gehaald en wou nog de lensdop terug in de tas steken en had daarmee enkel het voetje vast... het is in elk geval een les voor volgende keren... nu nog enkel wachten op de herstelkosten...

Comment

Ik hoop voor je dat de herstelkosten meevallen... Maar ik heb zelf het idee dat defecten aan foto apparatuur blijkbaar tegenwoordig alleen voor relatief veel geld opgelost kunnen worden
                          Ben wel benieuwd hoe je de volgende keer je camera gaat vasthouden, want de 70-200 mm is zo'n objectief wat op geen enkele manier lekker vastgehouden kan worden, zonder dat je kramp in je handen gaat krijgen...

Comment

Meestal staat die 70-200 op mijn monopod (voor sport), maar voor portret fotografie werkt dat niet makkelijk...

Comment

Working...
                            X