Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM en filter probleempje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM en filter probleempje

Beste mensen,

Ik heb hem in huis, de Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM
    een super objectief, ben er echt heel blij mee.

Ik heb er ook een Tiffen 77mm High Trans Ultra Clear filter bij.

Ik loop nu tegen een heel klein probleempje aan, dat het glas van het objectief
    als ik helemaal inzoom tegen het filter aankomt.

Hebben jullie dat met dit objetief ook, of gebruik je een speciaal filter.
    Natuurlijk kun je voorzichtig zijn en niet helemaal inzoomen, maar ik ben bang
    dat je dit ongemerkt soms niet in de gaten hebt en ik vind het natuurlijk
    uitermate zonde als ik het glas van het objectief hierdoor beschadig.

Ik heb het objectief en het filter als een setje met setvoordeel kunnen kopen,
    dus de winkel raade me dit filter wel aan.

Groeten Robke
    Canon EOS 50D - Canon EOS 60D - Canon EF 17-40 f/4L USM - Canon EF 70-200 f/4L USM - Canon EF-S 60 f/2.8 Macro USM - Canon EF 50 f/1.8 II - Canon Flitser 430EX II

Re: Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM en filter probleempje

terug naar de winkel
    aangezien zij de filter hebben aangeraden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robkesfoto Bekijk bericht
      Beste mensen,

Ik heb hem in huis, de Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM
      een super objectief, ben er echt heel blij mee.

Ik heb er ook een Tiffen 77mm High Trans Ultra Clear filter bij.

Ik loop nu tegen een heel klein probleempje aan, dat het glas van het objectief
      als ik helemaal inzoom tegen het filter aankomt.

Hebben jullie dat met dit objetief ook, of gebruik je een speciaal filter.
      Natuurlijk kun je voorzichtig zijn en niet helemaal inzoomen, maar ik ben bang
      dat je dit ongemerkt soms niet in de gaten hebt en ik vind het natuurlijk
      uitermate zonde als ik het glas van het objectief hierdoor beschadig.

Ik heb het objectief en het filter als een setje met setvoordeel kunnen kopen,
      dus de winkel raade me dit filter wel aan.

Groeten Robke

Elk zijn mening natuurlijk , maar door filters verlies je kwaliteit en daarom gebruik ik er geen , een stukje glas voor je glas neemt al weer een stop weg.
      Mja in de winkel raden ze het aan om te verkopen natuurlijk,allez elk zijn mening natuurlijk
      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door durpie Bekijk bericht
        terug naar de winkel
        aangezien zij de filter hebben aangeraden
        Ik zie dat jij ook de 17-40 gebruikt, welk filter gebruik jij ?
        of gebruik je helemaal geen filter?
        Canon EOS 50D - Canon EOS 60D - Canon EF 17-40 f/4L USM - Canon EF 70-200 f/4L USM - Canon EF-S 60 f/2.8 Macro USM - Canon EF 50 f/1.8 II - Canon Flitser 430EX II

Comment

Ik zie dat jij ook de 17-40 gebruikt, welk filter gebruik jij ?

Ik wil graag een filter gebruiken om het glas van m'n objectief te beschermen.
          Lijkt me een veiliger idee. Of gebruik je op je dure objectieven geen protectiefilter?

Als het goed is, zou het filter wat ik nu gebruik, minimaal aan verlies geven.
          Het is ook geen goedkoop filter, ding kost € 70 euro

Comment

b+w 77 slim 010 1x mrc
            deze gebruik ik

Comment

b+w 77 slim 010 1x mrc
              deze gebruik ik
              en dan heb je hier geen last van ?
              Ik heb gehoord dat je originele lensdop niet meer bij gebruik van een slimfilter past.

Comment

neen geen last van
                lensdop past niet meer dat klopt

en dan heb je hier geen last van ?
                Ik heb gehoord dat je originele lensdop niet meer bij gebruik van een slimfilter past.

Comment

neen geen last van
                  lensdop past niet meer dat klopt
                  Denk dat ik zaterdag maar terug ga naar de winkel en het filter ga omruilen
                  voor het filter dat jij gebruikt. Ik bestel dan gelijk de B+W Slim lensdop 77E mee.
                  Denk dat het probleem dan opgelost is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                    Elk zijn mening natuurlijk , maar door filters verlies je kwaliteit en daarom gebruik ik er geen , een stukje glas voor je glas neemt al weer een stop weg.
                    Mja in de winkel raden ze het aan om te verkopen natuurlijk,allez elk zijn mening natuurlijk
                    Dit is wel schromelijk overdreven.
                    Een kleurloze beschermfilter neemt geen hele stop aan licht weg (hoogstens een paar procenten)
                    Je kunt er wel meer ongewenste reflecties door krijgen en flare bij puntige lichtbronnen.
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

Comment

Denk dat ik zaterdag maar terug ga naar de winkel en het filter ga omruilen
                      voor het filter dat jij gebruikt. Ik bestel dan gelijk de B+W Slim lensdop 77E mee.
                      Denk dat het probleem dan opgelost is
                      Doe dan maar voor alle zekerheid het objectief mee want ik ook de 17-40 en gebruik daar ook een B+W UV filter op en deze komt zeker niet in aanraking met het voorste element.
                      Ook mijn B+W CPL filter raakt het element niet.
                      Wat ik helemaal niet gebrijp is dat het voorste element de filter raakt bij het inzoomen.
                      Dit element beweegt toch niet, het zijn de innerlijke elementen die bewegen.

Grtz, RF

EDIT: Bij een B+W slim filter is er sowieso een lensdop bijgeleverd die er met moeite op blijft.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Wat ik helemaal niet gebrijp is dat het voorste element de filter raakt bij het inzoomen.
                        Bij mijn 70-200 bewegen alleen de innerlijke elementen, maar als ik m'n 17-40
                        in en uitzoom gaat het voorste element toch echt op en neer.

Hebben we het wel over het zelfde objectief, want als jou het voorste element bij jou helemaal niet op en neer gaat ??

Comment

Red Falcon

Zoomen bij de 17-40 heb je wel bewegende delen. Dus de frontlens beweegt in de buitenste tube tot aan de filterdraad.
                          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Working...
                          X