Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300 Macro voor sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-300 Macro voor sony

Een collega van me heeft een Sony dSLR en zou graag naast zijn kitlens (18-55) een tele-objectief willen. Hij sprak van de Sigma 70-300. Nu zie ik dat dit een macro is. Hij wil hem daar echter niet voor gebruiken. Ikzelf ben niet zo op de hoogte van macro-objectieven en hij is niet echt van plan om hobby-fotograaf te worden. Hij wil enkel foto's maken van zijn 2 honden.

Wat kan ik hem aanraden?

Re: Sigma 70-300 Macro voor sony

De 70-300 van Sigma is geen "echte" macro. je kan er behoorlijke macro-resultaten mee halen mits wat oefening, maar een vergroting 1:1 zal je nooit halen, maximaal 1:2.
    Ik heb zelf ook een exemplaar, en voor het budget dat je er aan uitgeeft is het best een goeie zoomlens. Wel een vrij trage AF, wat voor het fotograferen van dieren misschien niet zo best is....
    Ik zal maar weer mijn aloude advies geven: ga naar een goeie fotozaak en test de lens een keertje uit.
    It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Ofwel kijken voor een 2e hands "beercan": Minolta 70-210 F4 (120-170 euro)
      Ofwel proberen een 100-300 APO van Minolta te fixen (150-200 euro)

Maar persoonlijk zou ik de simpele maar degelijke weg kiezen: een Sony 55-200 SAM, op kamera-express kost die met verzending iets van 160 euro geloof ik. Goed en goedkoop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Maar persoonlijk zou ik de simpele maar degelijke weg kiezen: een Sony 55-200 SAM, op kamera-express kost die met verzending iets van 160 euro geloof ik. Goed en goedkoop!
        Misschien wel goedkoop maar het nadeel van deze lens is dat de voorkant mee roteert bij het scherpstellen wat zeer ambetant is bij het gebruik van een CPL-filter.

Hierna een link van alle lenzen die op je vriend zijn Sony passen(met specificaties en reviews) : http://www.dyxum.com/lenses/index.asp
        Een zeer interessante site die ik frequent bezoek.

Sven
        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

In mijn zoektocht naar een goedkoop teleobjectief (omdat ik het toch maar enkele keren per jaar zal gebruiken...airshow's) ben ik ook bij de Sigma 70-300/4-5.6 DG Macro aangekomen.
          Echt geen geld voor dit objectief. 115 Euro bij Cameranu. Heb wel een vraagje, er is de keuze tussen een 70-300/4-5.6 DG Macro voor 115 Euro en een 70-300/4-5.6 APODG Macro voor 199 Euro. Wat is die APO?

Ik zie dat er ook een macro functie op de lens zit. Hoe werkt die eigenlijk?

Zijn er mensen met dergelijke lens, en levert die behoorlijke resultaten op. Ik weet dat ze niet zal presteren zoals de 70-300VR van Nikon, maar die is me toch wat te duur voor de enkele keren dat ik dit objectief zal nodig hebben (vandaar dat ik er één tweedehands zoek op de rubriek 'gezocht' hier op BD).
          Als je met de Sigma mooie foto's mee kan nemen die kwa scherpte door de beugel kunnen ben ik al tevreden. Het gaat mij vooral om de 300mm tele om die vliegtuigen toch wat dichterbij te krijgen.
          Hoe zijn de prestaties in uiterste telestand?
          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Die vraag had mijn collega dus ook. Wat is het verschil tussen die 2? Hopelijk hier ook nog een antwoord.

Comment

APO is de betere versie met meer ED(of hoe dat bij Sigma heet erin)glas erin. Kijk gewoon eens op de Sigma site, daar vind je ontzettend veel van zulke gegevens.

Van 200 - 300 is de 70-300 wat soft en heeft ook problemen met focussen, ook bij veel licht.

Hoe werkt de macrofunktie: goed.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als die wat soft is op 200-300mm, wat voor nut heeft het dan om een 70-300 te kopen ? Sorry, maar spaar liever die 200 euro en investeer in een 70-300G SSM. Daar ga je véél betere resultaten mee krijgen, zij het tegen een veel hogere prijs. Maar dat is het volgens mij volledig waard.

En anders een 55-200 SAM, da's ook een prima bereik en een uitstekende lens.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                X