Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen tweedehands lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Prijzen tweedehands lenzen

    In de marge van het vorige:
    Mijn toekomstige schoonzoon kwam nog met hetvolgende aandragen, het resultaat van een lente-zolder-opruimaktie:
    - Body Minolta XE-5 analoge SLR
    - Objectief Minolta MD Zoom Rokkor 50-135mm f/3.5
    - Objectief Minolta MC W.Rokkor-MM 35mm f/1.8
    - Objectief Minolta MD Tele Rokkor 200mm f/2.8
    natuurlijk met de vraag of dit nog iets waard is en voor hoeveel hij dit eventueel zou kunnen verkopen. Alles is nog in goede staat en schijnt nog prima te werken.
    Nikon D800 + D500, veel glas, licht, ballast, ...

    Comment


    • #17
      Re: Prijzen tweedehands lenzen

      Analoge toestellen liggen niet meer in de markt.
      Het zal niet meer gaan over de waarde, maar of je nog in staat gaat zijn om iemand te vinden. De overeengekomen prijs zal m.i. vrij laag moeten liggen om dit uberhaupt nog kwijt te geraken. Ik spreek hier niet meer van honderden euro's, maar eerder tientallen. Hard, maar realistisch.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #18
        Re: Prijzen tweedehands lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        als je van de nieuwprijs uit gaat en je bent drie jaar verder is de nieuwprijs ook al met 30 % gedaald
        Sommige wel ja, maar andere zijn gewoon elk jaar wat gestegen in prijs .
        Zo simpel is het spijtig genoeg niet.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Prijzen tweedehands lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Leeftijd is belangrijker geworden dan in het analoge tijdperk; een aantal oudjes houdt nog wel stand, omdat ze vroeger bij de besten behoorden, maar het gros haalt tweedehands geen hoge prijzen meer. Technologie (ingebouwde AF-motor, stabilisatie) zorgt toch wel voor een afscheiding. Ik zou toch geen 70% van de nieuwwaarde meer betalen voor een lens van 20 jaar oud. Markant voorbeeld: een 300/2.8 lens.
          Voor een aantal lenzen is dat inderdaad zo, maar er zijn er ook die niet meer nieuw te krijgen zijn en zodanig goed waren dat ze nu voor meer verkocht worden dan ze ooit nieuw gekost hebben, zelfs als je iets van ondertussen stijgende levensduurte meerekent; bv. een Minolta 200/4 macro, of 100/2.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #20
            Re: Prijzen tweedehands lenzen

            Een voorbeeld ik heb een nikon F4 gekocht voor 90 euro en een F90 voor 70 euro alleen de body , en met die camera,s is nog goed te werken, bij nikon zijn de oude lenzen duurder doordat ze nog goed te gebruiken zijn op digitaal

            Comment


            • #21
              Re: Prijzen tweedehands lenzen

              Late recactie, maar mss komt er nog wel eens iemand langs hier (zoals ik er ook beland ben )

              Wat de "Richtprijzen van de AutoGids" voor tweedehandswagens zijn, is de "Cote de l'Occasion" van Chasseur d'Images voor fotomateriaal.
              Kan alleen voor Canon spreken, maar de prijzen die daar gehanteerd worden stemmen heel goed overeen met wat ik bijv. op eBay (vooral Duitsland) vaststel als doorsnee verhandelprijzen.
              Size doesn't matter, achievement does ...
              Canon 7D ~ EF-S 17-55 IS + EF 24-105 L IS + EFS 18-135 IS + EF 70-300 DO IS ~ Canon Speedlite 420EX ~ Manfrotto 055CB + 322RC2 / Avatar © pdeco

              Comment

              Working...
              X